Tez Özeti  (Öznur TOPER)

TOPER, Öznur (2003).  Öğrenme Yönetim Sistemlerine ve İnternet Tabanlı Öğrenmeye İlişkin bir Durum Çalışması.   (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) Ankara Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. 

Özet -- Abstract 

 

ÖZET

 Günümüzde İnternet temelli öğrenmede, yeni teknolojilerin tanınması ve etkinliklerin bunlara uygun biçimde şekillendirilmesi önemli bir eğitimsel boyut olarak karşımıza çıkmaktadır. Öte yandan internet temelli eğitim çalışmalarına teknolojik destek veren özel şirketlerin, Eğitim Yönetim Sistemlerine ve internet temelli eğitim uygulamalarına bakışlarının hangi noktada olduğu konusu özellikle örgün eğitim kurumlarında etkili uygulamaların gerçekleşmesi açısından  önemli bir noktadır.

Bu çalışmada Eğitim Yönetim Sistemlerinin yapısı ve uzaktan eğitim çalışmaları gerçekleştiren şirket çalışanlarının Eğitim Yönetim Sistemleri ve internet temelli öğrenmeye ilişkin görüşleri araştırılmaya çalışılmıştır.

Bu amaçla oluşturulan anket formunda katılımcılardan maddelerin sahip oldukları seçenekleri en önemliden önemsize doğru sıralamaları istenmiş, sonuçta ortaya çıkan genel sıralamaya uygun olarak önemliden önemsize doğru dizilen seçenekler bu sıralamaya uygun biçimde yorumlanmıştır.

Bulgulara bakıldığında ise genel olarak katılımcı görüşlerinin:

  • Eğitim Yönetim Sistemlerinin, internet temelli öğrenmede çevrim içi içeriklerin öğrenciye sunulmasında ve kayıtların tutulmasında önemli bir öğe olduğu konusunda,
  • İnternet temelli eğitim uygulamalarında iletişimin önemli olduğu ve internet temelli eğitimin en önemli üstünlüğünün zaman ve mekan sınırını ortadan kaldırması olduğu konusunda,
  • İnternet temelli öğrenme programlarının geleneksel öğrenmeye destek olması gerektiği düşüncesinde ve
  • Türkiye’deki internet temelli öğrenme etkinliklerinin artırılması amacı ile yapılması gereken temel iyileştirmelerin başında da “kaliteli ve ucuz bağlantı” olması gerektiği düşüncesinde yoğunluk kazandığı görülmüştür.

home.gif (323 bytes)  Tez Sayfası