ÖZET
Günümüzde İnternet temelli
öğrenmede, yeni teknolojilerin tanınması ve etkinliklerin bunlara uygun biçimde
şekillendirilmesi önemli bir eğitimsel boyut olarak karşımıza çıkmaktadır. Öte
yandan internet temelli eğitim çalışmalarına teknolojik destek veren özel
şirketlerin, Eğitim Yönetim Sistemlerine ve internet temelli eğitim uygulamalarına
bakışlarının hangi noktada olduğu konusu özellikle örgün eğitim kurumlarında
etkili uygulamaların gerçekleşmesi açısından önemli
bir noktadır.
Bu çalışmada Eğitim Yönetim
Sistemlerinin yapısı ve uzaktan eğitim çalışmaları gerçekleştiren şirket
çalışanlarının Eğitim Yönetim Sistemleri ve internet temelli öğrenmeye ilişkin
görüşleri araştırılmaya çalışılmıştır.
Bu amaçla oluşturulan anket
formunda katılımcılardan maddelerin sahip oldukları seçenekleri en önemliden
önemsize doğru sıralamaları istenmiş, sonuçta ortaya çıkan genel sıralamaya uygun
olarak önemliden önemsize doğru dizilen seçenekler bu sıralamaya uygun biçimde
yorumlanmıştır.
Bulgulara bakıldığında ise
genel olarak katılımcı görüşlerinin:
- Eğitim Yönetim Sistemlerinin, internet temelli öğrenmede çevrim içi içeriklerin
öğrenciye sunulmasında ve kayıtların tutulmasında önemli bir öğe olduğu
konusunda,
- İnternet temelli eğitim uygulamalarında iletişimin önemli olduğu ve internet
temelli eğitimin en önemli üstünlüğünün zaman ve mekan sınırını ortadan
kaldırması olduğu konusunda,
- İnternet temelli öğrenme programlarının geleneksel öğrenmeye destek olması
gerektiği düşüncesinde ve
- Türkiye’deki internet temelli öğrenme etkinliklerinin artırılması amacı ile
yapılması gereken temel iyileştirmelerin başında da “kaliteli ve ucuz bağlantı”
olması gerektiği düşüncesinde yoğunluk kazandığı görülmüştür.
|