ÖZGEÇMİŞ |
Adı Soyadı | Özcan DEMİREL |
Statüsü | Öğretim Üyesi (Prof. Dr.) |
Doğum Tarihi | 26.5.1943 |
Tabiyeti | T.C. |
Medeni Hali | Evli, İki çocuklu |
Bildiği Diller | İngilizce, Almanca |
Öğrenimi:
Profesörlük |
15.04.1989 |
Doçentlik | Eğitim Programları ve Öğretim (Hacettepe Ünv.) 15.XI.1983 |
Doktora | Eğitim Programları ve Öğretim (Ankara Ünv.) 14.XII.1979 |
Bilim Uzm. | Eğitim Programları ve Değerlendirme (Hacettepe Ünv.) 11.VII.1975 |
Lisans |
Eğitim (Lisans Tamamlama - Hacettepe Ünv.) 1973 |
Diploma | Gazi Eğitim Enstitüsü İngilizce Bölümü (Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü) - 1964 |
Lise |
Sakarya Devlet Lisesi -1961 |
Orta-Lise |
Arifiye İlköğretmen Okulu -1960 |
İlkokul |
Adapazarı.Karaosman İlkokulu - 1954 |
ÜNİVERSİTEDE BULUNDUĞU
GÖREVLER
Tarih |
Kurum
Görevi |
13. 01. 2000’den beri |
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yönetim Kurulu Üyesi |
30. 11. 84’den beri |
H.Ü. Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi, Eğitim Programları ve Öğretim Ana Bilim Dalı Başkanı |
15.09.1998-15.07.2001 |
H.Ü. Senato Üyesi |
23. 02.-22.06.2000 |
Eğitim Bilimleri Bölüm Başkanı |
1991 - 1994 |
H.Ü. Eğitim Fakültesi Fakülte Kurulu ve Yönetim Kurulu Üyesi |
26.12.84-15.03.86 |
H.Ü. Eğitim Fakültesi Dekan yardımcısı |
15.04.83-13.12.84 |
H.Ü. Eğitim Fakültesi Yabancı Dil Eğitimi Bölümü Kurucu Bölüm Başkanı V. |
08.04.77-27.11.79 |
H.Ü. Yabancı Diller Yüksek Okulu İngilizce Birimi Başkanı |
14.11.74-15.09.83 |
H.Ü. Yabancı Diller Yük. Oku.İngilizce Birimi Öğretim Görevlisi |
ÜNİVERSİTE DIŞINDA
ÇALIŞTIĞI YERLER
Tarih |
Kurum
Görevi |
1997-den beri |
M.E.B. Avrupa Konseyi,
Yaşayan Diller ve Dil
Politikaları Bölümü, Türk
Delegesi |
10.02 2001-2003 |
M.E.B. MEDA Projesi (Temel
Eğitime Destek Projesi) Proje eş-başkanı |
03.03.1997-17.10.1997 |
M.E.B. - Dünya Bankası
Projesi - Uzman |
14.10.1992-1996 |
YÖK-Dünya Bankası
Öğretmen Yetiştirme Projesi Proje
Koordinasyon Birimi Üyesi ve Eğitim Uzmanı |
01.03.74-14.11.74 |
Üniversitelerarası Kurul Genel Sekreterliği-
Uzman |
1971-1974 |
Ankara Ticaret Lisesi İng. Öğretmeni ve Müdür Yrd. |
1968-1970 |
Tekirdağ Ticaret Lisesi İngilizce Öğretmeni |
1966-1968 |
Askerlik (2. Kolordu) Yedek Subay |
1964-1966 |
Malatya Ticaret Lisesi İngilizce Öğretmeni |
1960-1961 |
Adapazarı Küçük Söğütlü Köyü -İlkokul Öğretmeni |
BİLİMSEL ÇALIŞMA VE YAYINLARI
KİTAPLARI:
MAKALELERİ:
KONGRE VE KONFERANS BİLDİRİLERİ
RADYO VE TELEVİZYON KONUŞMALARI:
KİTAP - DERGİ EDİTÖRLÜĞÜ ve HAKEMLİĞİ
KATILDIĞI PROJELER:
Devam Eden Projeler;
Biten Projeler;
ÜYE OLDUĞU DERNEKLER:
EĞİTİM-ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
Verdiği Doktora Dersleri:
Verdiği Bilim Uzmanlığı Dersleri:
Verdiği Lisans Dersleri: (1984-2000 yılları arasında)
YÖNETİMİNDE DEVAM EDEN VE BİTEN DOKTORA VE BİLİM UZMANLIĞI
ÇALIŞMALARI
Doktora:
Bilim Uzmanlığı:
“Yabancı Dille Eğitim Yapan Okulların Giriş Sınavı Hakkında V.Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri” Neşe Işık, 1985-86
“TED Ankara Koleji Vakfı Özel Lisesi Orta Kısım Birinci Sınıfta Hazırlık Okulundan ve İlk Kısımdan Gelen Öğrencilerin İngilizce Dersindeki Başarıları” Selma Parıltı, 1987-88
“Dönüt ve Düzeltmenin Almanca Yazılı Anlatım Erişisine Etkisi” Gürcan Ültanır, 1988-89
“Language Aptitude Tests” Ahmet Remzi Uluşan - Gazi Üniversitesi - 1988-89
“Bilgisayarlı Öğretimin İlkokul Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Erişisine Etkisi” Nilüfer Sezer, 1988-89
“Kara Harp Okulu Yabancı Dil Öğretmenlerinin Eğitimde Araç Gereç Kullanımına İlişkin Görüşleri” Osman Kurtkan Kapıcıoğlu, 1989-90
“Teaching Reading at Elementary Level” Yavuz Atlı - Gazi Üniversitesi - 1989-90
“Bağ - Kur Genel Müdürlüğünce Düzenlenen Bilgi İşlem Kursuna Katılanların Eğitim Programı Hakkındaki Görüşleri” Zeki Kaya, 1989-90
“Kamu Sektöründe Çalışan Yüksekokul Mezunu Görevlilerin Hizmetiçi Eğitim Kapsamında Yabancı Dil Eğitimi ile İlgili Görüşleri” Derya Oktar Güner, 1990-91
“Öğretmen Liselerinin Öğretmen Yetiştirmedeki Yeri” Hülya Pehlivan,1991-92
“Hacettepe Üniversitesi Öğretmenlik Sertifikası Programı Hakkında Öğrencilerin Görüşleri ve Tutumları” Selma Üstün, 1991-92
“İletişimci Yaklaşımın Yabancı Dil Eğitim Programlarındaki Yeri” Yusuf Budak, 1991-92
“İlkokuma Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Güçlükler Konusunda Öğretmenlerin Görüşleri” Yurdagül Olçum,1991-92
“Sınıf içi iletişime ilişkin öğretmen-öğrenci davranışları, görüşleri ve önerileri” Gülgün Bangir, 1992-93.
“İlkokul Dördüncü ve Beşinci Sınıf Türkçe Öğretiminde Pekiştirme, Katılım ve Dönüt-Düzeltme Değişkenlerinin Bir Arada Kullanılmasının Öğrencilerin Erişilerine Etkisi” Nurten Demir, 1993-94
“İlkokul Öğretmenlerinin Türkçe Dersindeki Davranışları” Banu Yangın, 1993-94
“How to Solve the Problem of Fear of Making Mistakes in the Learner’s Mind”? Koray Bilen - Gazi Üniversitesi- 1994-95
“İlköğretim Matematik Dersi Programının Planlama, Uygulama ve Değerlendirme Çalışmalarına Getirdiği Katkı ile İlgili Öğretmen ve Müffettiş Görüşleri” Abdurrahman Kılıç, 1994-95
“Yabancı Dil Ağırlıklı Liselerde Eğitim Öğretimle İlgili Sorunlar Hakkında Öğrenci, Öğretmen ve Yönetici Görüşleri” Yurdagül Güneş, 1995-96
“Okuma Güçlükleri ile Okuduğunu Anlama Becerisi Arasındaki İlişki Düzeyi” Bahattin Acat, 1965-96
“Genel, Mesleki ve Teknik Eğitim Fakültelerindeki Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Öğretim Elemanı ve Öğrenci Görüşleri” Gülsen Bağcıoğlu, 1996-97
22.”Sınama Durumlarına İlişkin Öğretim Elemenlarının Görüşleri” Semih Şahinel, 1996-97
“İletişimci Yaklaşımda Öğretim Tekniklerinin Yeri” Dilek Peçenek-Ankara Üniversitesi, 1997
“Yabancı Dil Öğretiminde Dramanın Kullanımı” Sıla Ay-Ankara Üniversitesi, 1997
“Türkiye’de İsponyalca Öğretiminde Öğrencilerin Karşılaştıkları Güçlükler. Aygül Şıklar-Ankara Üniversitesi, 1997
“Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Gazi Üniersitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Öğrencileri Üzerindeki Etkisi” Gürcü Koç, 1998
“Fransızca Öğretiminde Sesletim Güçlükleri’ Gülhanım Ünsal-Ankara Üniversitesi,1998
Yabancı Dil Öğretiminde Bilgi Teknolojisinin Yeri” Şebnem Sunengin Çakır-Ankara Üniversitesi, 1999
“TPAO Genel Müdürlüğü Çalışanlarının Katıldıkları Hizmet İçi Eğitim Etkinliklerine İlişkin Görüşleri” Özden Akın Çiftçi,1999
“Program Geliştirme Sürecinde Çoklu Zeka Kuramının Yeri” Süleyman Tarman, 1999
“Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı ‘İlk Yardım Eğitim Programına ‘ İlişkin Katılımcı Görüşleri”. Bahar Şevkat Özvarış,1999
“Yabancı Dil Öğretmenlerinin Hizmet İçinde Eğitilmesi” Özlem Işık-Ankara Üniversitesi, 2000
“İlköğretimde Kullanılan Öğretim Stratejisi, Yöntem ve Tekniklerine İlişkin Öğretmen Görüşleri” Songül Demirezen, 2000
“Hayat Bilgisi Dersinde Çoklu Zeka Kuramının Etkisi” Candan Obuz, 2001
“Program Geliştirmede Yapılandırmacılık Yaklaşımı”, Eda Erdem -2001
“Çok Dillilik Bağlamında İtalyanca Öğrenen Üniversite Öğrencilerinin Karşılaştıkları Sorunlar” Meltem Aktaş –2002 (Ankara Üniversitesi)
“Proje Tabanlı Öğrenmenin Öğrenci Başarısına Etkisi” Canay Demirhan 2002
“İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı İçeriğinin Düzenlenmesine İlişkin Görüşler”. Hacettepe Üniversitesi, Hayran, Z. 2002
“İlköğretim 7. Sınıf Matematik Ders Kitaplarına İlişkin Öğretmen, Öğrenci ve Uzman Görüşleri”. Arseven, Ayla Yıldız , 2003
“Proje Tabanlı Öğrenmede Portfolyoların Kullanımı ve Öğrenme Sürecine Yansımaları”, Vaiz, Osman. 2003
“Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Matematik Dersi Öğrenme Süreci ve Öğrenci Tutumlarına Etkisi” Yurtluk, Makbule, 2003
“Etkin Öğrenme Yaklaşımının Türkçe Öğretiminde Kullanılmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri” Özkaran, Filiz Yıldız, 2003
Sıddıka Oruç
Candan Büge
Ebru Şenkaya
Esra Özkan
ARAŞTIRMA ALANLARI:
HAZIRLADIĞI TEZLER:
YURT DIŞI GEZİ, İNCELEME VE ARAŞTIRMALARI
Yurt dışı deneyim için bulunduğu ülkeler:
1970-71 |
İNGİLTERE –
London, Tüm İngiltere – Bir yıl |
1971 |
HOLLANDA-Amsterdam, 3 gün |
. |
FRANSA-Paris, 1 hafta |
. |
ALMANYA-Münih – 2 hafta |
1984 |
İSKOÇYA – Edinburg,
Stirling – 3 hafta |
1985 |
KKTC, Lefkoşe - 1 hafta |
1986 |
ABD Washington,
Pittsburgh, Minneasota, Texas, Los Angeles, San Diego ve New York. California-Anaheim –
5 hafta |
1991 |
MACARİSTAN,
Pudapeşte, Pecs, AVUSTURYA-Viyana 1 hafta |
1991 |
HOLLANDA- Amsterdam. 1
hafta |
1991 |
İSVİÇRE-Rüschlikon-Feusisberg
/ Zürich – 5 gün |
1992 |
İNGİLTERE- Oxford. – 5 gün |
1995 |
KKTC- Girne, Lefkoşe 1 hafta |
1995 |
İNGİLTERE - Manchester,
Leeds, Nothingham, Birmingham, Bristol ve Londra - 10 gün |
1996 |
KUWAIT, ve BAHREYN 5 gün |
1997 |
YUNANİSTAN – Selanik 5 gün |
1998 |
BULGARİSTAN - Sofya. 3 gün |
1998 |
İTALYA - Roma,
Floransa and Venedik, 10 gün |
1998 |
SLOVAKYA - Bratislava,
Trnava, 1 hafta |
1998 |
MISIR – Kahire - 1 hafta |
1999 |
AVUSTURYA, Innsbruck. 5
gün |
1999 |
YUNANİSTAN-Selanik,. 5 gün |
2000 |
ÇEK CUMHURİYETİ – Prag 5 gün |
2000 |
YUNANİSTAN-Selanik, 5 gün |
2000 |
İNGİLTERE - Manchester, 5 gün |
2000 |
MALEZYA-Kualalumpur,
SİNGAPUR, TAYLAND-Bangok-Pattaya-12 gün |
2001 |
FRANSA-Paris, 5 gün |
2001 |
İSVEÇ- Lund, 5 gün |
2001 |
ÇEK CUMHURİYETİ –
Prag, 5 gün |
2001 |
PORTEKİZ – Coimbra, 1 hafta |
2001 |
BELÇİKA – Brüksel, 5 gün |
2002 |
İTALYA –
Torino-Turin 5 gün |
2002 |
KKTC- Famagusta, 5 gün |
2002 |
LÜKSEMBURG 5 gün |
2002 |
FRANSA Strasbourg, 5 gün |
2003 |
FRANSA Strasbourg,. 5 gün |
2003 |
MAKEDONYA Ohrid-Üsküp, 1 hafta |
2003 |
RUSYA Moskova-St. Petersburg 10 gün |
2003 |
BULGARİSTAN-Sofya. 5 gün |
2004 |
FRANSA Strasbourg, 5 gün |
2004 |
BULGARİSTAN-Sofya. 5 gün |
2004 |
DANİMARKA-Kopenhag,
NORVEÇ Oslo-Bergen. 10 gün |
2004 |
İSPANYA – Madrid,
5 gün |
2004 |
SIRBİSTAN – Belgrad, 3
gün |