demirel.jpg (27045 bytes)  ÖZGEÇMİŞ

 

Adı Soyadı Özcan DEMİREL
Statüsü Öğretim Üyesi (Prof. Dr.)
Doğum Tarihi 26.5.1943
Tabiyeti T.C.
Medeni Hali Evli, İki çocuklu
Bildiği Diller İngilizce, Almanca

Öğrenimi:

Profesörlük    15.04.1989
Doçentlik Eğitim Programları ve Öğretim  (Hacettepe Ünv.)     15.XI.1983 
Doktora Eğitim  Programları ve Öğretim (Ankara Ünv.) 14.XII.1979            
Bilim Uzm. Eğitim Programları ve Değerlendirme  (Hacettepe Ünv.) 11.VII.1975
Lisans Eğitim (Lisans Tamamlama - Hacettepe Ünv.) 1973
Diploma Gazi Eğitim Enstitüsü İngilizce Bölümü (Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü) - 1964
Lise Sakarya Devlet Lisesi -1961
Orta-Lise    Arifiye İlköğretmen Okulu -1960
İlkokul Adapazarı.Karaosman İlkokulu - 1954

 

ÜNİVERSİTEDE BULUNDUĞU GÖREVLER

 

Tarih

Kurum                                   Görevi

13. 01. 2000’den beri

Sosyal Bilimler Enstitüsü Yönetim Kurulu Üyesi

30. 11. 84’den beri

H.Ü. Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi, Eğitim Programları ve Öğretim Ana Bilim Dalı Başkanı

15.09.1998-15.07.2001

H.Ü. Senato Üyesi

23. 02.-22.06.2000

Eğitim Bilimleri Bölüm Başkanı

1991  -  1994

H.Ü. Eğitim Fakültesi Fakülte Kurulu ve Yönetim Kurulu Üyesi       

26.12.84-15.03.86 

H.Ü. Eğitim Fakültesi  Dekan yardımcısı

15.04.83-13.12.84 

H.Ü. Eğitim Fakültesi Yabancı Dil Eğitimi Bölümü         Kurucu Bölüm Başkanı V.

08.04.77-27.11.79    

H.Ü. Yabancı Diller Yüksek Okulu  İngilizce Birimi  Başkanı

14.11.74-15.09.83    

H.Ü. Yabancı Diller Yük. Oku.İngilizce Birimi  Öğretim Görevlisi

 

ÜNİVERSİTE DIŞINDA ÇALIŞTIĞI YERLER

 

Tarih

Kurum                                   Görevi

1997-den beri

M.E.B. Avrupa Konseyi, Yaşayan Diller ve Dil        Politikaları Bölümü,  Türk Delegesi

10.02 2001-2003

M.E.B. MEDA Projesi (Temel Eğitime Destek Projesi) Proje eş-başkanı

03.03.1997-17.10.1997

M.E.B. - Dünya Bankası Projesi - Uzman

14.10.1992-1996

YÖK-Dünya Bankası Öğretmen Yetiştirme Projesi  Proje Koordinasyon Birimi Üyesi ve Eğitim Uzmanı

01.03.74-14.11.74  

  Üniversitelerarası Kurul Genel Sekreterliği- Uzman

1971-1974          

  Ankara Ticaret Lisesi   İng. Öğretmeni ve Müdür Yrd.

1968-1970          

 Tekirdağ Ticaret Lisesi   İngilizce  Öğretmeni

1966-1968          

 Askerlik (2. Kolordu)  Yedek  Subay

1964-1966         

 Malatya Ticaret Lisesi İngilizce Öğretmeni

1960-1961          

   Adapazarı  Küçük Söğütlü Köyü -İlkokul Öğretmeni

 

  BİLİMSEL ÇALIŞMA VE YAYINLARI

 KİTAPLARI:

 

 MAKALELERİ:

 

KONGRE VE KONFERANS BİLDİRİLERİ

 

 RADYO VE TELEVİZYON KONUŞMALARI:

  

KİTAP - DERGİ EDİTÖRLÜĞÜ ve HAKEMLİĞİ

  

KATILDIĞI PROJELER:

 Devam Eden Projeler;

Biten Projeler;

 

ÜYE OLDUĞU DERNEKLER:

 

EĞİTİM-ÖĞRETİM FAALİYETLERİ

Verdiği Doktora Dersleri:

Verdiği Bilim Uzmanlığı Dersleri:

Verdiği Lisans Dersleri: (1984-2000 yılları arasında)

 

YÖNETİMİNDE DEVAM EDEN VE BİTEN  DOKTORA VE BİLİM UZMANLIĞI ÇALIŞMALARI

 Doktora:

  1. “Okuduğunu Anlama Düzeyinin ve Öğrenme için  Ayrılan Zamanın Bilişsel  Öğrenme Düzeyine Etkisi”   F. Vildan Egelioğlu, 1987-89
  2. “Yöntem Farklılığının Erişiye Katkısı” Güzin Büyükkurt, 1987-89
  3. “Coursebook Analysis and Design for ELT in the State Schools in  Turkey” Aydan Ersöz - Gazi Üniversitesi- 1988-90
  4. “Metinden Öğrenme İlkelerine Göre Hazırlanan Ders Kitabının Öğrenci Erişisine Etkisi” Saba Yalçın- 1992-94
  5. “İlkokul II. Sınıf Hayat Bilgisi Dersini Okutan Öğretmenlerin Bu Dersteki Etkinliklere Ayırdıkları Sürenin Değerlendirilmesi”  Nurdan Kalaycı - 1992-94
  6. “Attitudes of  Students Toward Computer (CALL) and Writing with a Word Processor”  Meltem Eney - Gazi Üniversitesi -  1992-94
  7. “İlkokul Fen Öğretiminde Hedef Davranışların Kazandırılması ile Bilişsel Öğrenmelerin Kalıcılığı ile İlgili Yaklaşımlar”  Selma Parıltı  Moza, 1993-95
  8. “Geleneksel, İşbirliğ ve Ödüllü Değişim Ekonomisine Dayalı Öğrenmenin Öğrenci Erişisine Etkisi”  İlhan Oktar,  1993-95
  9. “Büyükölçekli Kuralların Öğretiminin Okuduğunu Anlamaya Etkisi” Özler Çakır, 1993-95 
  10. “Bilgisayar Ders Yazılımlarını Değerlendirmek İçin Bir Model Önerisi” Feza Orhan, 1994-96
  11. “İletişim Fakültelerindeki Basın-Yayın Eğitimi Programlarının Değerlendirilmesi” Hakkı Sayın - Gazi Üniversitesi- 1994-96
  12. “Designing A Reading Curriculum for Preparatory Classes of Engineering Faculties”  İ. Hakkı Mirici - Gazi Üniversitesi - 1995-1997
  13. “Sınıfiçi Demokratik Öğretimin Öğrenci Erişisi ve Akademik Benlik Kavramına Etkisi”  Esed Yağcı, 1995-97             
  14. “Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi Dersinin Öğretiminde Yaratıcı Dramanın Erişiye ve Derse Yönelik Öğrenci Tutumlarına Etkisi” Tülay Üstündağ, 1997
  15. “Örnek Olay ve Oyun Yoluyla Öğretimin Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenme Düzeyine Etkisi” Hülya Pehlivan, 1997
  16. “Dinlediğini Anlama Becerisini Geliştirmede ELVES Yönteminin Etkisi” Banu Yangın, 1998
  17. “Hacettepe Üniversitesi Dört Yıllık Lisans Programlarındaki Öğrenci ve Öğretim Üyelerinin Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması” Derya Oktar Ergür, 1998
  18. 18.”İşbirliğine Dayalı Öğrenme Teknikleri ve Denetim Odakları      Üzerine Bir Çalışma”   Kevser Baykara, 1999
  19. 19.”Öğrenme Stratejilerinin Öğrenci Erişi ve Tutumlarına Etkisi” Ali Murat Sünbül, 1999
  20. 20.”Derste Not Almanın Öğrenme ve Hatırlama Düzeyine Etkisi” Aytunga Oğuz, 1999
  21. “Dilin İşlevselliği Yaklaşımına  Göre Hazırlanan Türkçe Öğretim Programının  Temel Dil  Becerilerinin Kazanılmasına  Etkisi”, Bahattin Acat, 2000        
  22. “Eleştirel Düşünme Becerileri ile Tümleşik Dil Becerilerinin Geliştirilmesi” Semih Şahinel, 2001
  23. “Gözden Geçirme Stratejisi ile Desteklenmiş Çoklu Zeka Kuramı Uygulamalarının Başarı, Tutum ve Kalıcılığa Etkisi” Nilay Talu, 2001
  24. “Eleştirel Düşünme Becerilerini Temel Alan Fen Bilgisi Öğretiminin Öğrenme Ürünlerine Etkisi”, Orhan Akınoğlu, 2001
  25. “Öğretmen Adaylarının Öğrenci Merkezli Öğretimi Planlama, Uygulama ve Değerlendirme BecerileriniGeliştirme” Gülsen Bağcıoğlu Ünver, 2002
  26. “Biyoloji Programının Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma”, Yurdagül Güneş, 2002
  27. 27.”Okuduğunu Anlama Becerilerini Geliştirmede Çoklu Zeka Kuramının Etkisi” Sıla Ay- 2002 (Ankara Üniversitesi)
  28. “Oluşturmacı Yaklaşımla İngilizce Yazma Becerisini Geliştirmenin Öğrenci Başarısına etkisi”,  Binnur Genç İlter, 2002 (Ankara Üniversitesi)
  29. 29 “Fen Bilgisi Öğretiminde Etkin Öğrenme Yaklaşımının Erişi,               Tutum ve  Kalıcılığa Etkisi”, Cavide Demirci, 2003
  30. “Sınıf Öğretmenliği Son Sınıf Öğrencilerinin Matematik Alan ve Meslek Bilgisi Yeterlikleri ile Derse Yönelik Tutumları” Sıvacı, Sadık Yüksel ,2003
  31. 31. “İngilizce Dersinde Uygulanan İzleme Testlerinin  Öğrenci     Başarısına Etkisi” Özlem Saka, 2004 (Ankara Üniversitesi)
  32. “Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımının Öğrenenlerin  Problem Çözme Becerilerine, Biliş-ötesi Farkındalık ve Derse Yönelik Tutum Düzeylerine Etkisi İle Öğrenme Sürecine Katkıları” Bünyamin Yurdakul , 2004
  33. Necla Köksal
  34. Eda Erdem
  35. Alper Başbay,
  36. Şebnem Sunengin
  37. Meltem Aktaş
  38. Nihat Uyangör,
  39. İbrahim Tuncel
  40. Dursun Köse
  41. Bengü Aksu
  42. Yusuf Şahin
  43. Aytaç Torun

Bilim Uzmanlığı:

  1. “Yabancı Dille Eğitim Yapan Okulların  Giriş  Sınavı Hakkında V.Sınıf Öğretmenlerinin  Görüşleri”  Neşe Işık, 1985-86

  2. “TED Ankara Koleji Vakfı Özel Lisesi Orta Kısım Birinci Sınıfta  Hazırlık Okulundan  ve İlk Kısımdan Gelen Öğrencilerin İngilizce Dersindeki Başarıları”  Selma Parıltı, 1987-88

  3. “Dönüt ve Düzeltmenin Almanca Yazılı Anlatım Erişisine Etkisi” Gürcan Ültanır, 1988-89

  4. “Language Aptitude Tests” Ahmet Remzi Uluşan - Gazi Üniversitesi - 1988-89

  5. “Bilgisayarlı  Öğretimin İlkokul  Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Erişisine Etkisi” Nilüfer Sezer, 1988-89

  6. “Kara Harp Okulu Yabancı Dil Öğretmenlerinin Eğitimde Araç Gereç Kullanımına İlişkin  Görüşleri” Osman Kurtkan Kapıcıoğlu, 1989-90

  7. “Teaching Reading at Elementary Level”  Yavuz Atlı - Gazi  Üniversitesi - 1989-90

  8. “Bağ - Kur Genel Müdürlüğünce Düzenlenen Bilgi İşlem Kursuna Katılanların Eğitim Programı Hakkındaki Görüşleri”  Zeki Kaya, 1989-90

  9. “Kamu Sektöründe Çalışan Yüksekokul Mezunu Görevlilerin Hizmetiçi Eğitim Kapsamında Yabancı Dil Eğitimi ile İlgili  Görüşleri”  Derya Oktar Güner, 1990-91

  10.   “Öğretmen Liselerinin Öğretmen Yetiştirmedeki Yeri” Hülya  Pehlivan,1991-92

  11.   “Hacettepe Üniversitesi Öğretmenlik Sertifikası Programı Hakkında Öğrencilerin Görüşleri ve Tutumları” Selma Üstün, 1991-92

  12.   “İletişimci Yaklaşımın Yabancı Dil Eğitim Programlarındaki Yeri” Yusuf Budak, 1991-92

  13.   “İlkokuma Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Güçlükler Konusunda Öğretmenlerin Görüşleri” Yurdagül Olçum,1991-92

  14.   “Sınıf içi iletişime ilişkin öğretmen-öğrenci davranışları, görüşleri ve önerileri” Gülgün Bangir, 1992-93.  

  15.   “İlkokul Dördüncü ve Beşinci Sınıf Türkçe Öğretiminde Pekiştirme, Katılım ve Dönüt-Düzeltme Değişkenlerinin Bir Arada Kullanılmasının Öğrencilerin Erişilerine Etkisi” Nurten  Demir, 1993-94

  16.   “İlkokul Öğretmenlerinin Türkçe Dersindeki Davranışları” Banu Yangın, 1993-94

  17.   “How to Solve the Problem of  Fear of Making Mistakes in the Learner’s Mind”? Koray Bilen - Gazi  Üniversitesi- 1994-95

  18.   “İlköğretim Matematik Dersi Programının Planlama, Uygulama ve Değerlendirme Çalışmalarına Getirdiği Katkı ile İlgili Öğretmen ve Müffettiş Görüşleri”  Abdurrahman Kılıç, 1994-95

  19.   “Yabancı Dil Ağırlıklı Liselerde Eğitim Öğretimle İlgili Sorunlar Hakkında Öğrenci, Öğretmen ve Yönetici Görüşleri” Yurdagül Güneş, 1995-96

  20.   “Okuma Güçlükleri ile Okuduğunu Anlama Becerisi Arasındaki İlişki Düzeyi” Bahattin Acat, 1965-96

  21.   “Genel, Mesleki ve Teknik Eğitim Fakültelerindeki Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Öğretim Elemanı ve Öğrenci Görüşleri” Gülsen Bağcıoğlu, 1996-97

  22.   22.”Sınama Durumlarına İlişkin Öğretim Elemenlarının Görüşleri” Semih Şahinel, 1996-97

  23.   “İletişimci Yaklaşımda Öğretim Tekniklerinin Yeri” Dilek Peçenek-Ankara Üniversitesi, 1997

  24.   “Yabancı Dil Öğretiminde Dramanın Kullanımı” Sıla Ay-Ankara Üniversitesi, 1997

  25.   “Türkiye’de İsponyalca Öğretiminde Öğrencilerin Karşılaştıkları Güçlükler. Aygül Şıklar-Ankara Üniversitesi, 1997

  26.   “Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Gazi Üniersitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Öğrencileri Üzerindeki Etkisi” Gürcü Koç, 1998

  27.   “Fransızca Öğretiminde Sesletim Güçlükleri’ Gülhanım Ünsal-Ankara Üniversitesi,1998

  28.   Yabancı Dil Öğretiminde  Bilgi Teknolojisinin Yeri” Şebnem Sunengin Çakır-Ankara Üniversitesi, 1999

  29.   “TPAO Genel Müdürlüğü Çalışanlarının Katıldıkları Hizmet İçi Eğitim Etkinliklerine İlişkin Görüşleri” Özden Akın Çiftçi,1999

  30.   “Program Geliştirme Sürecinde Çoklu Zeka Kuramının Yeri” Süleyman Tarman, 1999

  31.   “Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı ‘İlk Yardım Eğitim Programına ‘ İlişkin Katılımcı Görüşleri”. Bahar Şevkat Özvarış,1999

  32.   “Yabancı Dil Öğretmenlerinin Hizmet İçinde Eğitilmesi” Özlem Işık-Ankara Üniversitesi, 2000

  33.   “İlköğretimde Kullanılan Öğretim Stratejisi, Yöntem ve Tekniklerine İlişkin Öğretmen Görüşleri” Songül Demirezen, 2000

  34.   “Hayat Bilgisi Dersinde Çoklu Zeka Kuramının Etkisi” Candan Obuz, 2001

  35.   “Program Geliştirmede Yapılandırmacılık Yaklaşımı”, Eda Erdem -2001

  36.   “Çok  Dillilik  Bağlamında İtalyanca  Öğrenen Üniversite Öğrencilerinin Karşılaştıkları Sorunlar” Meltem Aktaş –2002 (Ankara Üniversitesi) 

  37.   “Proje Tabanlı Öğrenmenin Öğrenci Başarısına Etkisi” Canay Demirhan 2002

  38.   “İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı İçeriğinin Düzenlenmesine İlişkin Görüşler”. Hacettepe Üniversitesi, Hayran, Z. 2002

  39.   “İlköğretim 7. Sınıf Matematik Ders Kitaplarına İlişkin Öğretmen, Öğrenci ve Uzman Görüşleri”. Arseven, Ayla Yıldız , 2003

  40.   “Proje Tabanlı Öğrenmede Portfolyoların Kullanımı ve Öğrenme Sürecine Yansımaları”, Vaiz, Osman.  2003

  41.   “Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Matematik Dersi Öğrenme Süreci ve Öğrenci Tutumlarına Etkisi” Yurtluk, Makbule, 2003

  42.   “Etkin Öğrenme Yaklaşımının Türkçe Öğretiminde Kullanılmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri” Özkaran, Filiz Yıldız, 2003

  43.   Sıddıka Oruç

  44.   Candan Büge

  45.   Ebru Şenkaya

  46.   Esra Özkan

 

ARAŞTIRMA ALANLARI:

 

HAZIRLADIĞI TEZLER:

 

YURT DIŞI GEZİ, İNCELEME VE ARAŞTIRMALARI

Yurt dışı deneyim için bulunduğu ülkeler:

1970-71

İNGİLTERE – London, Tüm İngiltere – Bir yıl

1971

HOLLANDA-Amsterdam, 3 gün

.

FRANSA-Paris, 1 hafta

.

ALMANYA-Münih – 2 hafta

1984

İSKOÇYA – Edinburg, Stirling – 3 hafta

1985

KKTC, Lefkoşe  - 1 hafta

1986

ABD Washington, Pittsburgh, Minneasota, Texas, Los Angeles, San Diego ve New York. California-Anaheim – 5 hafta

1991

MACARİSTAN, Pudapeşte, Pecs, AVUSTURYA-Viyana 1 hafta

1991

HOLLANDA- Amsterdam. 1 hafta

1991

İSVİÇRE-Rüschlikon-Feusisberg / Zürich – 5 gün

1992

İNGİLTERE- Oxford.  – 5 gün

1995

KKTC- Girne, Lefkoşe  1 hafta

1995

İNGİLTERE - Manchester, Leeds, Nothingham, Birmingham, Bristol ve  Londra   - 10 gün

1996

KUWAIT, ve BAHREYN  5 gün

1997

YUNANİSTAN – Selanik   5 gün

1998

BULGARİSTAN - Sofya.   3 gün

1998

İTALYA - Roma, Floransa and Venedik, 10 gün

1998

SLOVAKYA - Bratislava, Trnava,  1 hafta

1998

MISIR – Kahire  - 1 hafta

1999

AVUSTURYA, Innsbruck. 5 gün

1999

YUNANİSTAN-Selanik,.  5 gün

2000

ÇEK CUMHURİYETİ – Prag    5 gün

2000

YUNANİSTAN-Selanik,  5 gün

2000

İNGİLTERE - Manchester,  5 gün

2000

MALEZYA-Kualalumpur, SİNGAPUR, TAYLAND-Bangok-Pattaya-12 gün

2001

FRANSA-Paris, 5 gün

2001

İSVEÇ- Lund, 5 gün

2001

ÇEK CUMHURİYETİ – Prag, 5 gün

2001

PORTEKİZ – Coimbra,  1 hafta

2001

BELÇİKA – Brüksel,  5 gün

2002

İTALYA – Torino-Turin 5 gün

2002

KKTC- Famagusta, 5 gün

2002

LÜKSEMBURG 5 gün

2002

FRANSA  Strasbourg, 5 gün

2003

FRANSA  Strasbourg,. 5 gün

2003

MAKEDONYA  Ohrid-Üsküp, 1 hafta

2003

RUSYA Moskova-St. Petersburg  10 gün

2003

BULGARİSTAN-Sofya. 5 gün

2004

FRANSA  Strasbourg, 5 gün

2004

BULGARİSTAN-Sofya. 5 gün

2004

DANİMARKA-Kopenhag, NORVEÇ  Oslo-Bergen. 10 gün

2004

İSPANYA – Madrid, 5 gün

2004

SIRBİSTAN – Belgrad, 3 gün