BBY 303 BİLGİ MERKEZLERİ YÖNETİMİ DERSİ ÖĞRENCİ SEMİNER KONULARI
Not: Öğrenci gruplar 6 kişiliktir. Her grup en az yarım saat sunum yapacaktır. Sunum için aranızdan iki ya da 3 kişi belirleyiniz. Her öğrenci kendi hazırladığı bölümü belirtecektir. Seminer çalışması 2. Vize yerine geçecektir. Sonuç raporu kulcu@hacettepe.edu.tr adresine gönderilecektir. Ayrıca basılı olarak verilmesine gerek yoktur. Ancak ek bilgi kaynakları ya da elektronik olmayan sunumlar basılı olarak verilebilir.
Sonuç raporlarında başlık, içindekileri, özet, konunun önemi, değerlendirme ve sonuç ve kaynakça bölümleri olmak zorundadır.
Raporların metni 3.ana bölümden oluşacaktır. 1. Bölüm altında alt bölümlemelere gidilerek konun kuramsal içeriği tartışılmalı. 2. Bölümde alt bölümlemelere gidilerek uygulama alanı ya da ikinci ana konu değerlendirilmeli. 3. Bölüm ise değerlendirme, sonuç ve önerileri içermelidir.
Kaynakça göstermeden kendinize ait olmayan hiçbir bilgiye yer vermeyiniz. Kaynak göstermede APA normlarını temel alınız.
1 |
Toplam Kalite Yönetiminin Bilgi Merkezlerinde Uygulanması: Potansiyel Etki ve Kazançları |
|
2 |
Sibernetik Yaklaşımların Bilgi Merkezlerine Etkisi: Yönetimin Etkinleşmesi Açısından Değerlendirilmesi |
|
3 |
Yönetimde İletişim Kapsamında Bilgi Merkezleri Yönetiminde Yazılı İletişimin Önemi ve Kullanım Alanları; Personel ve Kullanıcı İlişkileri Açısından Değerlendirilmesi |
|
4 |
Sözsüz ya da Paralinguistik İletişimin Kapsamı, Unsurları, Etkileri: Bilgi Merkezlerinde Yönetim, Personel ve Kullanıcı İlişkileri Açısından Değerlendirilmesi |
|
5 |
Geleceğin Bilgi Merkezleri : Geleceğe Yönelik Futuristik Yaklaşımlar: Kullanıcı ve Teknik Hizmetler Açısından Değerlendirme: Geleceğin Bilgi Merkezleri Yönetimi Etkilemesi Öngörülen Unsurlar |
|
6 |
Ülkemizde Bilgi Merkezleri Yönetimini Etkileyen İdari Koşullar: Yönetim Yapısı Hiyerarşik Düzen, As Üst İlişkileri, İşleyiş, Görev Tanımları vb.; Bir Uygulama Örneğinde Değerlendirme |
|
7 |
Performans Değerlendirme: İçeriği, Kapsamı, Uygulanması: Bilgi Merkezleri Örneğinde Performans Değerlendirmenin Unsurları Bir Uygulama Örneğinde Değerlendirme |
|
8 |
Sistem Yaklaşımının Gelişim ve Yönetime Ettikleri, Biyolojik Sistemlerle Yönetim Sistemlerinin Yakınlığı, Sistem Yaklaşımının Bilgi Merkezlerine Etkisi |
|
9 |
Yönetim Bilgi Sistemleri, içeriği, unsurları, uygulamaları, etkileri, Bilgi Merkezlerinde Yönetim Bilgi Sistemlerinin Uygulama Alanları |
|
10 |
AB örneğinde bilgi merkezleri yönetimi yaklaşımları: Uygulama örnekleri. Türkiye ile Karşılaştırmalı Bir Çalışma: Kullanıcı ve Teknik Hizmetler Web tabanlı uygulamalar, Kaynak ve kullanıcı istatistikleri |
|
11 |
Dünyada ve Ülkemizde Bilgi Merkezleri Yönetimi Yaklaşımının Tarihsel Gelişimi. Geçirdiği Aşamaları ve Günümüzde Bilgi Merkezleri Yönetiminin Kapsamı |
|
12 |
Yönetimde İnsan İlişkileri, İnsan Kaynakları Yönetimi ve Bilgi Merkezlerinde İnsan Kaynaklarının Etkinliği |
|
13 |
İletişimi Etkileyen ya da Engelleyen Olumsuz Koşullar, İletişim Problemleri, Gürültü, Dezenformasyon, Bilgi İçeriğinin Değişime Uğraması ve Buna Karşı Önlemler: Bilgi Merkezleri Açısından Olumsuzluklar ve Çözüm Önerileri |
|
14 |
Kapsam Olarak İşletme Bilimi, Tanımı, İçeriği ve Uygulama Alanları: Bir İşletme Olarak Bilgi Merkezlerinin Değerlendirilmesi |
|
15 |
“Rol kavramı”, Sosyal Yaşamda ve Yönetim Sistemlerinde Tanımlanmış Roller: Rollerin Etkinliğinin Geliştirilmesi ve Bilgi Merkezlerinde Rollerin Tanımlanması |
|
16 |
Psiko-Sosyal Koşullar ve Bilgi Merkezlerine Etkisi: Kullanıcı Personel Etkileşimin Yapılandırılması. Kullanıcı Merkezli Yaklaşımınlar ve Bilgi Merkezlerinde Uygulama Modelleri |
|
17 |
Bilgi Merkezlerinde Teknolojik Gelişmeler: Teknik Hizmetler ve Kullanıcı Hizmetlerine Etkisi Açısından Teknolojinin Değerlendirilmesi |
|
18 |
Standartlaşmanın Önemi ve Bilgi Merkezlerinde Standartlaşmanın Gelişimi; Bilgi Merkezlerinde Standartlaşmanın Gerektiği Alanlar: Bu Alanda IFLA, ISO AB vb (bilgi hizmetleri, bilgi teknolojileri, bilgi politikaları vb.) tarafından geliştirilen standartlar. |
|
19 |
Bilgi Merkezi Türleri: Çalışma Alanları, Hedef Kitleleri, Çalışma Kapsamlarının Değerlendirilmesi |
|
20 |
Sistem Analizi ve Süreç Yönetimi Yaklaşımlar: Bilgi Merkezlerinde Yaklaşımların Değerlendirilmesi |
|
21 |
Bir Bilgi Merkezi Örneğinin Yönetim Yapısı, İşleyişi ve Hizmetlerinin Değerlendirilmesi (Not:Aynı kurum olmadığı sürece birden fazla grup alabilir) |
|
22 |
Bilgi Merkezlerinde Hizmetlerin İnternet Ortamında Yürütülmesi: 5 Batı 5 Türk Üniversitesi Web sayfalarının değerlendirilmesi: Web sayfası değerlendirme kriterleri ve bilgi hizmetlerinin verilmesi açısından |
|
23 |
ISO 9000 Uygulamaları ve Bilgi merkezleri: Kalite El Kitapları, Uygulama Prosedürleri, ve Talimatların Bilgi Merkezlerine Uyarlanması, Türkiye ve Dünyada Uygulama Örnekleri |
|
24 |
Türkiye’de Bilgi Merkezlerinin Örgütlenmesi : Yöneticilerin ve Çalışanların Tanımlanması, Kültür Bakanlığı, YOK ve Bakanlıklarda Yer Alan Bilgi Merkezlerine Dönük Bir Durum Saptaması |
|
25 |
Farklı Bilgi Merkezleri Türleri ve Bunlar Arasındaki İlişki. Benzer ve Ayrı Yönleri Açısından Ülkemizden Örnekler Verilerek Dokümantasyon Merkezi, Bilişim Merkezi, Yönetim Bilgi Merkezi, Belge Yönetimi Merkezi, Arşiv, Kütüphane’nin Benzer ve Ayrı Yönelirinin Değerlendirilmesi |
|
Not: İstenirse Tüm Bu Konuların Dışında Alanlarda Çalışmalar Ders Sorumlusu İle İletişime Geçilerek Alınabilir
Konu anlatımları yukarıdaki sıraya göre (aradan alınmayan konular atlanarak) aşağıdaki takvim çerçevesinde yapılacaktır.
Hafta 1 |
04.09.2011 |
Giriş |
Hafta 2 |
11.09.2011 |
Ders Anlatımı |
Hafta 3 |
18.09.2011 |
Ders Anlatımı |
Hafta 4 |
25.09.2011 |
Ders Anlatımı |
Hafta 5 |
01.10.2011 |
Ders Anlatımı |
Hafta 6 |
08.10.2011 |
Tatil |
Hafta 7 |
15.10.2011 |
Ders Anlatımı |
Hafta 8 |
22.10.2011 |
Ders Anlatımı/1. Vize |
Hafta 9 |
29.10.2011 |
Ders Anlatımı |
Hafta 10 |
06.11.2011 |
Ders Anlatımı |
Hafta 11 |
13.11.2011 |
1.2.3.4. Konu Anlatımları |
Hafta 12 |
20.11.2011 |
5.6.7.8. Konu Anlatımları |
Hafta 13 |
27.11.2011 |
9.10.11.12 Konu Anlatımları |
Hafta 14 |
03.12.2011 |
13.14.15.16. Konu Anlatımları |