Araştırma Yöntem ve Teknikleri
DERS TANITIM BİLGİLERİ
Dersin Adı
|
|
Araştırma Yöntem ve Teknikleri |
|
Dersin Dili
|
Türkçe |
Dersin Amacı |
Enstitü öğrencilerinin Bilimsel Araştırma Yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmalarını ve buna uygun olarak tez, makale ve araştırma raporu yazabilecek yeterliliğe ulaşmalarını sağlamak; literatür taramasına dayalı akademik yazım ve araştırma yapma yeteneği kazandırarak bilimsel etik çerçevesinde uygun veri toplama ve analiz tekniklerini kullanma becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği |
Bilimsel Araştırma Yöntemlerine giriş; Bilimsel araştırmalarda nicel ve nitel yaklaşımlar; Bilimsel araştırmalarda kullanılan veri toplama ve analiz teknikleri; Makale ve tez inceleme, bilimsel araştırmalarda yapılan hatalar; Veri tabanları ve akademik yayınlara ulaşabilme; Bilimsel bir araştırmanın tasarlanması ve araştırma önerisi hazırlama; Bilimsel etik ve Güvenlik Bilimleri Enstitüsü Lisansüstü Tez Yazım Kılavuzu’nda yer alan esas ve usuller |
Kaynaklar |
· Çepni, S. (2014). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş, Trabzon, · Yıldırım, A. Ve Şimşek, H. (2017). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin |
HAFTALIK DERS KONULARI
Haftalar |
Tartışılacak/İşlenecek Konular |
1. Hafta |
Bilim ve araştırmayla ilgili temel kavramlar ve bilimin tarihsel gelişimi |
2. Hafta |
Sosyal Bilimlerde bilimsel araştırmalarda temel yaklaşımlar: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar |
3. Hafta |
Araştırma Türleri: Tarihsel Yöntem, Deneysel Yöntem ve Tarama (Survey) Yöntemi |
4-5. Hafta |
Araştırma konusuna karar verilmesi, problem ve alt problemlerin belirlenmesi |
6-7. Hafta |
Hazırlanan problem ve alt problemlerle ilgili öğrenci sunumları |
8. Hafta |
Literatür taraması nasıl yapılmalıdır. |
9. Hafta |
Veri toplama araçları ve geliştirilmesi: Anket, mülakat ve gözlem |
10. Hafta |
Anket, mülakat ve gözlem formlarının geliştirilmesi |
11. Hafta |
Veri Analizi |
12. Hafta |
Raporlama |
13. Hafta |
Bilimsel araştırmalarda etik |
14. Hafta |
Hazırlanan raporların sunumu |
Değerlendirme Sistemi AKTS* (Öğrenci İş Yükü Tablosu)
Yarıyıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı% |
Devam |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
- |
- |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Uygulama |
- |
- |
Proje |
- |
- |
Ödev/Sunum |
1 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
40 |
Toplam |
13 |
100 |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi |
14 |
7 |
89 |
Sunum / Seminer Hazırlama |
- |
- |
- |
Proje |
- |
- |
- |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Ara sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
40 |
40 |
Toplam |
31 |
80 |
201 |
AKTS Kredisi |
|
8 |
Dersin Öğrenme Çıktıları
S.No. |
Açıklama |
Ö1 |
Bilimsel araştırma konusundaki temel hususları öğrenme |
Ö2 |
Nitel ve nicel araştırma yaklaşımlarını öğrenme |
Ö3 |
Kaynak taramayı öğrenme ve uygulama |
Ö4 |
Araştırma probleminin oluşturulmasını öğrenme ve uygulama |
Ö5 |
Geçerlilik ve güvenirlik kavramlarını öğrenme ve uygulama |
Ö6 |
Veri toplama tekniklerini öğrenme ve uygulama |
Ö7 |
Veri analiz tekniklerini öğrenme |
Ö8 |
Araştırma görevi verilen bir konuda rapor hazırlama ve sözlü sunum yapma |
Ö9 |
Bilimsel etik kavramını öğrenme ve içselleştirme |
Ö10 |
Araştırma önerisi hazırlama |
Program Yeterlilikleri
Programın Adı : Kamu Yönetimi (Yönetim ve Liderlik)
S.No. |
Açıklama |
P1 |
Kamu yönetimi ile ilgili kavramsal bilgilere kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir. |
P2 |
Alanının ilişkili olduğu çok disiplinli etkileşimi kavrar. |
P3 |
Merkez- yerel ilişkilerin yönetsel işleyiş kurallarına dair temel kurallara sahiptir. |
P4 |
Kamu yönetimi biliminin gerektirdiği güncel araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilmenin yanı sıra, bunları nasıl planlayacağı bilgisine ve gerçekleştirebilme becerisine ileri düzeyde sahiptir. |
P5 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, kamu yönetimi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. |
P6 |
Yönetim ve liderlik alanına ilişkin kuramlara hakim olur ve bunlardan yola çıkarak güvenlik kurumları başta olmak üzere çeşitli kamu kurumlarında rapor haline getirebilme ve akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir. |
P7 |
Liderlik ve girişimcilik yeteneklerini herhangi bir kriz, aksaklık ya da sorun çözmek için birey ve takım olarak sorumluluk yüklenir. |
P8 |
Türkiye ve dünyada temel kamu yönetimi bilim dalları olan yönetim, hukuk, siyaset, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında ortaya çıkan kuramsal ve uygulamadaki gelişmeleri akademik bir bakış açısı ile takip eder. |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterliliğine Katkısı
TÜM |
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
Ö1 |
2 |
3 |
2 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
Ö2 |
1 |
4 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Ö3 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
4 |
3 |
4 |
Ö4 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
4 |
4 |
4 |
Ö5 |
4 |
4 |
4 |
4 |
5 |
4 |
4 |
4 |
Ö6 |
2 |
2 |
2 |
4 |
4 |
4 |
4 |
5 |
Ö7 |
3 |
3 |
4 |
3 |
3 |
4 |
5 |
4 |
Ö8 |
3 |
3 |
4 |
4 |
4 |
5 |
4 |
4 |
Ö9 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
4 |
4 |
Ö10 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
KATKI DÜZEYİ: 1-Çok Düşük 2-Düşük 3-Orta 4-Yüksek 5-Çok Yüksek |