Araştırma Yöntem ve Teknikleri

 

 

DERS TANITIM BİLGİLERİ

 

Dersin Adı

 

 

Araştırma Yöntem ve Teknikleri

 

Dersin Dili

 

Türkçe

Dersin Amacı

Enstitü öğrencilerinin Bilimsel Araştırma Yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmalarını ve buna uygun olarak tez, makale ve araştırma raporu yazabilecek yeterliliğe ulaşmalarını sağlamak; literatür taramasına dayalı akademik yazım ve araştırma yapma yeteneği kazandırarak bilimsel etik çerçevesinde uygun veri toplama ve analiz tekniklerini kullanma becerilerini geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Bilimsel Araştırma Yöntemlerine giriş; Bilimsel araştırmalarda nicel ve nitel yaklaşımlar; Bilimsel araştırmalarda kullanılan veri toplama ve analiz teknikleri;  Makale ve tez inceleme, bilimsel araştırmalarda yapılan hatalar; Veri tabanları ve akademik yayınlara ulaşabilme; Bilimsel bir araştırmanın tasarlanması ve araştırma önerisi hazırlama; Bilimsel etik ve Güvenlik Bilimleri Enstitüsü Lisansüstü Tez Yazım Kılavuzu’nda yer alan esas ve usuller

Kaynaklar

·  Çepni, S. (2014). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş, Trabzon,

·  Yıldırım, A. Ve Şimşek, H. (2017). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin

 

HAFTALIK DERS KONULARI

Haftalar

Tartışılacak/İşlenecek Konular

1. Hafta

Bilim ve araştırmayla ilgili temel kavramlar ve bilimin tarihsel gelişimi

2. Hafta

Sosyal Bilimlerde bilimsel araştırmalarda temel yaklaşımlar: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar

3. Hafta

Araştırma Türleri: Tarihsel Yöntem, Deneysel Yöntem ve Tarama (Survey) Yöntemi

4-5. Hafta

 Araştırma konusuna karar verilmesi, problem ve alt problemlerin belirlenmesi

6-7. Hafta

Hazırlanan problem ve alt problemlerle ilgili öğrenci sunumları

8. Hafta

Literatür taraması nasıl yapılmalıdır.

9. Hafta

Veri toplama araçları ve geliştirilmesi: Anket, mülakat ve gözlem

10. Hafta

Anket, mülakat ve gözlem formlarının geliştirilmesi

11. Hafta

Veri Analizi

12. Hafta

Raporlama

13. Hafta

Bilimsel araştırmalarda etik

14. Hafta

Hazırlanan raporların sunumu

 

Değerlendirme Sistemi                                                                                      AKTS* (Öğrenci İş Yükü Tablosu)

Yarıyıl Çalışmaları

Sayısı

Katkı Payı%

Devam

10

10

Kısa Sınav

-

-

Ara Sınav

1

30

Uygulama

-

-

Proje

-

-

Ödev/Sunum

1

20

Yarıyıl Sonu Sınavı

1

40

Toplam

13

100

Etkinlikler

Sayısı

Süresi (Saat)

Toplam
İş Yükü

Ders Süresi

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi

14

7

89

Sunum / Seminer Hazırlama

-

-

-

Proje

-

-

-

Ödevler

1

10

10

Ara sınavlar

1

20

20

Yarıyıl Sonu Sınavı

1

40

40

Toplam

31

80

201

AKTS Kredisi

 

8

 

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

S.No.

Açıklama

Ö1

Bilimsel araştırma konusundaki temel hususları öğrenme

Ö2

Nitel ve nicel araştırma yaklaşımlarını öğrenme

Ö3

Kaynak taramayı öğrenme ve uygulama

Ö4

Araştırma probleminin oluşturulmasını öğrenme ve uygulama

Ö5

Geçerlilik ve güvenirlik kavramlarını öğrenme ve uygulama

Ö6

Veri toplama tekniklerini öğrenme ve uygulama

Ö7

Veri analiz tekniklerini öğrenme

Ö8

Araştırma görevi verilen bir konuda rapor hazırlama ve sözlü sunum yapma

Ö9

Bilimsel etik kavramını öğrenme ve içselleştirme

Ö10

Araştırma önerisi hazırlama

 

Program Yeterlilikleri

Programın Adı      : Kamu Yönetimi (Yönetim ve Liderlik)

S.No.

Açıklama

P1

Kamu yönetimi ile ilgili kavramsal bilgilere kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir.

P2

Alanının ilişkili olduğu çok disiplinli etkileşimi kavrar.

P3

Merkez- yerel ilişkilerin yönetsel işleyiş kurallarına dair temel kurallara sahiptir.

P4

Kamu yönetimi biliminin gerektirdiği güncel araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilmenin yanı sıra, bunları nasıl planlayacağı bilgisine ve gerçekleştirebilme becerisine ileri düzeyde sahiptir.

P5

Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, kamu yönetimi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. 

P6

Yönetim ve liderlik alanına ilişkin kuramlara hakim olur ve bunlardan yola çıkarak güvenlik kurumları başta olmak üzere çeşitli kamu kurumlarında rapor haline getirebilme ve akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir.

P7

Liderlik ve girişimcilik yeteneklerini herhangi bir kriz, aksaklık ya da sorun çözmek için birey ve takım olarak sorumluluk yüklenir.

P8

Türkiye ve dünyada temel kamu yönetimi bilim dalları olan yönetim, hukuk, siyaset, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında ortaya çıkan kuramsal ve uygulamadaki gelişmeleri akademik bir bakış açısı ile takip eder.

 

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterliliğine Katkısı

TÜM

P1

P2

P3

P4

P5

P6

P7

P8

Ö1

2

3

2

2

2

2

3

3

Ö2

1

4

1

1

1

1

1

1

Ö3

5

5

5

5

5

4

3

4

Ö4

2

2

2

3

3

4

4

4

Ö5

4

4

4

4

5

4

4

4

Ö6

2

2

2

4

4

4

4

5

Ö7

3

3

4

3

3

4

5

4

Ö8

3

3

4

4

4

5

4

4

Ö9

3

3

3

3

3

3

4

4

Ö10

5

5

5

5

5

5

5

5

KATKI DÜZEYİ: 1-Çok Düşük         2-Düşük         3-Orta        4-Yüksek         5-Çok Yüksek