EKO 115-120 Temel Ekonomi
EKO120 - GENEL IKTISAT
Dersin Adi |
Kodu |
Yariyili |
Teori |
Uygulama |
Yerel Kredi |
AKTS |
GENEL IKTISAT |
EKO120 |
Servis |
2 |
0 |
2 |
4 |
Önkosul(lar)-var ise |
||||||
Dersin Dili |
Türkçe |
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu |
|||||
Dersin verilme sekli |
Yüz yüze |
|||||
Dersin ögrenme ve ögretme teknikleri |
Anlatim |
|||||
Dersin sorumlusu(lari) |
Bölümün ögretim görevlileri. |
|||||
Dersin amaci |
Dersin amaci, ögrenciye iktisadi analizin temel kavramlarini, teorilerinin ve bunlarin günlük ekonomik politika uygulamalarini ögretmektir. |
|||||
Dersin ögrenme çiktilari |
|
|||||
Dersin içerigi |
Ekonomi Biliminin Tanimi ve Amaci |
|||||
Kaynaklar |
Zeynel Dinler, Iktisada Giris, Ekin Kitabevi Yayinlari, 24. Baski. Tümay Ertek, Temel Ekonomi, Beta, 5. Baski. Fikret Senses, Iktisada (Farkli Bir) Giris, Iletisim Yayinlari, 2. Baski, |
Haftalara Göre Islenecek Konular
Haftalar |
Konular |
1. Hafta |
Ekonominin Faaliyet Alani ve Yöntemi, Ekonomik Problem: Kitlik ve Seçim, Temal Kavramlar, Ekonominin Teorik Çerçevesi |
2. Hafta |
Fiyat Teorisine Giris, Talep, Arz ve Piyasa Dengesi |
3. Hafta |
Talep ve Arz Uygulamalari: Esneklik Kavrami |
4. Hafta |
Piyasa Sistemi, Tam Rekabet Piyasasi, Arz, Talep ve Esneklik Analizleri ile Ilgili Uygulamalardan Örnekler |
5. Hafta |
Tüketici Teorisi, Fayda Kavrami, Es Marjinal Fayda Ilkesi ve Tüketici Dengesi (Kardinal Yaklasim), Farksizlik Analizi ve Tüketici Dengesi (Ordinal Yaklasim), Fiyat Tüketici Egrisi |
6. Hafta |
Üretici Teorisi, Üretim Fonksiyonu ve verim Analizi, En Düsük Maliyetle Üretim (Optimal Faktör Bilesimi Seçimi), Maliyet Analizi, Firma Dengesi ya da Kâr Maksimizasyonu |
7. Hafta |
Fiyat Teorisi, Firma Dengesi ya da Kâr Maksimizasyonu |
8. Hafta |
Ara Sinav |
9. Hafta |
Monopol, Oligopol |
10. Hafta |
Bölüsüm, Üretim Faktörlerinin Fiyatlanmasi, Gelir Dagilimi Politikasi |
11. Hafta |
Monopolcü Rekabet Piyasasi, Endüstrilesme, Kentlesme ve Çevre Ekonomisi |
12. Hafta |
Makro Ekonomiye Giris: Milli Gelir Hesaplari |
13. Hafta |
Issizlik, Enflasyon ve Büyüme Kavramlari |
14. Hafta |
Iç ve Dis Borçlar Sorunu, Makroekonomi Politikasinin Temel Araçlari |
15. Hafta |
Toplam Talep-Toplam Arz (AD-AS) Modeli |
16. Hafta |
Genel sinav |
Degerlendirme Sistemi
Yariyil içi çalismalari |
Sayisi |
Katki Payi % |
Devam (a) |
0 |
0 |
Laboratuar |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
Alan Çalismasi |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) |
1 |
10 |
Ödevler |
0 |
0 |
Sunum |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
Ara Sinavlar |
1 |
40 |
Genel sinav |
1 |
50 |
Toplam |
100 |
|
Yariyil Içi Çalismalarinin Basari Notuna Katkisi |
1 |
50 |
Yariyil Sonu Sinavinin Basari Notuna Katkisi |
1 |
50 |
Toplam |
100 |
AKTS (Ögrenci Is Yükü) Tablosu
Etkinlikler |
Sayisi |
Süresi |
Toplam Is Yükü |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse özgü staj (varsa) |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalismasi |
0 |
0 |
0 |
Sinif Disi Ders Çalisma Süresi (Ön Çalisma, pekistirme, vb) |
18 |
3 |
54 |
Sunum / Seminer Hazirlama |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
8 |
8 |
Ara sinavlara hazirlanma süresi |
1 |
8 |
8 |
Genel sinava hazirlanma süresi |
1 |
8 |
8 |
Toplam Is Yükü |
35 |
30 |
120 |
Dersin Ögrenme Çiktilarinin Program Yeterlilikleri Ile Iliskilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri |
Katki Düzeyi* |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1. Iktisat alanindaki temel bilgilere hakim olmak, böylelikle farkli teorik yaklasimlari karsilastirmali olarak ele alabilmek. |
|
|
X |
|
|
2. Özel olarak Iktisat, genel olarak da sosyal bilimleralaninda önyargilardan bagimsiz bir biçimde, özgür ve özgün düsünebilme ve sorgulama yetenegine sahip olmak. |
|
|
X |
|
|
3. Iktisatta kullanilan nicel yöntemler üzerinde beceri sahibi olmak ve elde edilen sonuçlari degerlendirebilmek. |
|
|
X |
|
|
4. Reel iktisadi sorunlarin analiz ve degerlendirmesini yapabilme ve çözüm önerileri. |
|
|
X |
|
|
5. Farkli iktisadi kuram ve sosyal düsünce biçimlerine iliskin olarak çogulcu bir bakis açisina sahip olmak ve uygulamada karsilasilan sorunlari bütüncül bir bakis açisiyla analiz edebilecek teorik esneklige sahip olmak. |
|
|
X |
|
|
6. Ele alinan iktisadi ve sosyal sorunlara yönelik olarak disiplinler arasi bir bakis açisina sahip olmak ve farkli disiplinlerin sundugu olanaklari analizlerinde kullanabilmek. |
|
|
X |
|
|
7. Sahip oldugu bilgi ve egitimi, ülkenin refahinin artirilabilmesini saglayacak biçimde kullanabilmek, bu bilgiyi toplumla paylasabilmek. |
|
|
X |
|
|
8. Bagimsiz arastirma yapabilmek ve alanindaki birincil kaynaklara ulasabilme becerisini elde etmek. |
|
|
X |
|
|
9. Çalismalarini yürütürken akademik standartlara ve etik ölçütlere uygun davranmak. |
|
|
X |
|
|
10. Küresel ekonomik gelismeler ve sorunlara açik olmak, ancak yerelligin özgüllüklerini göz ardi etmeden yerel olana küresel bir baglamdan bakabilmek. |
|
|
X |
|
|
11. Üniversite boyunca ve sonrasinda mesleki ve kisisel gelisim konusunda ve kariyer planlamasinda yararli olacak gerekli donanimlara sahip olmak. |
|
|
X |
|
|
12. Mesleki gelisimi saglayabilecek, dünyadaki yeni gelismeleri izleyebilecek ve meslektaslariyla iletisimi sürdürecek düzeyde Ingilizceye hakim olmak, mümkünse ikinci bir yabanci dili konusur olmak. |
|
|
X |
|
|
*1 En düsük, 2 Düsük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek