BILGISAYAR KULLANIMININ TURKIYE'NIN EGTIM KURUMU UZERINDEKI ETKILERI

Iletisim araclarinin Ikinci Dunya Savası'ndan sonra giderek yaygınlasması ve ozellikle gunumuzdeki teknolojik gelismeler, iletisimin buyuk bir anlam ve onem kazanmasina neden olmustur.Gazete, radyo ve televizyondan sonra bilgisayar teknolojilerindeki gelismeler iletisim alaninda bir patlama yaratmistir.Gunumuzde iletisim teknolojileri denildiginde akla uydulu iletisim, denizaltı kablolu iletisim ve bilgisayarli iletişim gelmektedir.

İletisim teknolojilerindeki gelişmeler toplumun sosyo-kulturel yapisinda degişmeler meydana getirmektedir. Ekonomi kurumundaki uretim, dagitim ve tuketim iliskisinden siyaset kurumundaki yoneten-yonetilen iliskisine; egitim kurumundaki bilgisayar destekli egitimden aile kurumdaki aile ici iliskilere kadar her alanda iletisim teknolojileri insana etki etmektedir.

Bugun Turkiye'de bilgisayar kullanimi; bankacilik, sigortacilik, okullar, universiteler, merkezi ve yerel yonetimler, ordu, emniyet teskilati, personel yonetimi gibi bircok alanda, kisaca insan yasaminin ihtiyaci olan hemen her alanda surdurulmektededir. Bilgisayar pazari bir sektor olarak gelismektedir.

Turkiye'de bilisim faaliyetleri, TUBİTAK'a bagli TURDOK (Turkiye Bilimsel ve Teknik Dokumantasyon Merkezi) ile DPT'nin birlikte calismalariyla baslatilmistir. Interpo Arastirma Sirketi yetkililerinden alinan bilgilere gore, 1997 Kasim ayi itibariyle Internet'e bagli universite sayisi 30'dur. Bunlardan 19'u tam kapasite ile islem gormektedir.

Turkiye'nin bilimsel yayinlar siniflamasindaki yerine bakildiginda; Fen Bilimleri alaninda bilimsel atif endeksine giren yayin sayisinin 1996 yilinda 3 bin 774 oldugu gorulur. Bu sayinin dunyada siralamasindaki yeri 29'uncu sıradadir. Goruldugu gibi bu sıralamaya yalnızca Fen Bilimleri dahildir. Kuskusuz bu siralamanin, Sosyal Bilimlerin de dahil edilmesiyle daha asagi dusecegi aciktir. Bunun temel nedeni sosyal bilim projelerine ayrilan fonun azligidir.

Milli Egitim Bakanligi'nin 1997 yili verilerine gore, Turkiye genelinde bilgisayar destekli egitim okul sayi 53'tur. Bunlar orta ogretim okullaridir. Her okulda yaklasik 30 Ogrenci bu egitimden gecirilmistir.

Bu aciklamalar gosteriyor ki, Turkiye bilisim (enformasyon) toplumu olma yolunda caba gostermektedir.Gelismekte olan bir ulke konumunda bulundugu icin sorunlari coktur. Ancak bir bilm politikasinin olusturulmasina oncelikle ihtiyac vardir. 2000'li yillarda dunya ulkeleriyle yarisabilmek icin Turkiye'de egitim kurumunun, bilisim teknolojileri cercevesinde yeniden yapilandirilmasi gerekmektedir. Artik okullarda, ezberci bir sistemle ogrenci yetistirmek yerine yarticiligi ve yetenekleri gelistirici bir ogretim vermesi kacinilmazdir.Turkiye genc bir nufusa sahiptir.Bu nufusa, cagı yakalamasi icin gerekli firsatlar verilmeli ve olanaklar yaratilmalidir. Bu baglamda sekiz yillik egitim suresinden cok mufredat programlarinin icerigi tartisilmalidir.


Kaynakça

Toffler, Alvin-1981 Ucuncu Dalga-Ceviren:Ali Seden Istanbul Altin kitaplar Yayinevi

TUBITAK-Arastirma ve gelistirme istatistikleri
1997-Ankara

Ugur, Aydin-1986Iletisim Alaninda Gelismeler.Yeni Iletisim Teknolojilerinin toplumsal ve siyasal etkileri (Yayinlanmis Doktora Tezi)-Ankara Unıversıtesı


kısısel sayfama donmek ıcın
ebb467 Bilgisayar Destekli Ana Sayfasina Dön