Benzesim, sinif icinde ogrencilerin bir olayi gercekmis gibi ele alip uzerinde egitici calisma yapmalarina olanak saglayan bir ogretim teknigidir. Diger bir tanimla, ogrenmeyi desteklemek uzere gercege uygun olarak gelistirilen bir model uzerinde yapilan bir ogretim yakasimidir.
Statik resim, canlandirma ve digital videolar ogrenilecek kavram ve sureclerin bir kopyasini bilgisayar ekranina aktarirken, diger bir gorsel gosterim bicimi olan benzesimler ogrenilecek konuya ait dunyanin bir modelini ogrenciye sunar. Ogrenci bu modele ait degiskenleri farkli degerler vererek calistirir ve sonuclarini inceler.
Benzesim yazilimlari bir konu alanina ait kavram ve iliskilerin ogrenilmesinde ogreciye insiyatif veren yazilimlardir.Benzesim yazilimlarinda ogrenme ve bilgi kesfinin sinirini benzesimi olusturan model belirlemektedir.Modelle calisabilecek problem turleri benzesimin kapsam ve esnekligi hakkinda bilgi verdigi gibi ogremenin sinirlarini da cizer.Benzesimlerle ogrenmede, bilgi insasinin gerceklesmesi tamamen ogrenciye baglidir, cunku benzesim modelinin calistirilmasi, degisik perspektiflerden irdelenmesi, ogrencinin dusunup hareket etmesiyle ve belli etkilerin yerini getirilmesiyle gerceklesir.
Benzetim teknigi ile bireyler,
- Ileride alabilecekleri rollere daha iyi hazirlanmakta,
- Bildikleri ilkeleri hayata gecirebilme yetilerini gelistirmekte,
- Ogrenmeye,daha cok gudulenmekte,
- Analiz ve sentez yapabilme yetilerini gelistirebilmekte,
- Diger bireylerle daha iyi iletisim kurabilmektedir.
- Ogrencilere rahatlikle fikirlerini soyleyecekleri bir ortam hazirlanmalidir.
- Ogrencilerin ortaya attikleri fikirler dogru ya da yanlis diye yargilanmamali, elestirilmemelidir.
- Ileriye surulen her fikir kaydedilmelidir.
- Problemin cozumu icin ileri surulen fikirler tespit edildikten sonra sinifca tartisilmalidir.
- Ogrenciler fikir uretmeye tesvik edilmelidir.
- Hep ayni ogrencilerin soz almalari engellenmeli,konusmayan ogrencilerin de fikirleri sorulmalidir.
- Bir poblemin cozumune iliskin gorusler al›nd›ktan sonra sinifca tartisilmalidir.
- Ogrenciler gercek olay,durum ve problemlerle ilgili birinci el bilgi ve tecrube kazandirir.
- Ogrencilerin ilgi ve motivasyonlari oldukca yuksektir.
- Ogrenciler aktif olarak ogrenme surecine katilirlar.
- Ogrenciler gercek durumlarin canlandirilmasinda gorev alabilirler.Bu onlarin iletisim becerilerinin kazanmasina yardim eder.
- Egitim ve ogretimi monotonluktan kurtarir,degisik bir ogrenme etkinligi saglar.
- Ogrencilerin ozellikle analiz,sentez ve degerlendirme yeteneklerinin gelismesine katk›da bulunur.
- Bazi gercek durumlarin benzerlerinin olusturulmasi her zaman mumkun olmayabilir.
- Cok fazla zaman ve maliyet gerektirebilir.
- Zaman zaman egitimin gercek amaclarindan uzaklasmasina neden olabilir.
- Kalabalik siniflarda uygulamak zordur.
- Ogretmenin ogrenciler uzerindeki disiplini kaybolabilir.
- Ogrenciler yapay durumun etkisine kapilip ondan psikolojik olarak etkilenebilirler.