Egitim Yazilimlarinin Cesitleri

Bilgisayar destekli egitimde yer alan ogretimsel yazilimlari su sekilde siniflandirabiliriz:

  1. Alistirma-Uygulama Programlari,
  2. Bire-Bir Egitim Programlari,
  3. Egitsel Oyunlar,
  4. Benzesim Programlari

1-Al›st›rma ve Uygulama Yazilimlari

Bu programlar ogretim amaÁli degil, ogrenilmis konu uzerinde alistirma olanag› ya da bilgileri destekleyici programlardir.

2-Bire-Bir Egitim Yazilimlari

Bu yazilimlarin icinde tamamen ogretmenin rolunu ustlenen, gerektigi yerde yeni bilgi veren, verilen bilginin ogrenilmesi icin alistirma saglayan, geribildirim saglayan, ogrenciyi yonlendiren programlardir.

3-Egitsel Oyunlar

Egitsel Oyunlar su sekilde tanimlanabilir;
a-)Bir ya da daha fazla oyuncu,
b-)oyunun kurallar›,
c-)ulas›lmak icin amaclar,
d-)yar›sma ruhu,
e-)stratejiler,
f-)kazanan taraf.

4-Benzesim Yazilimlari

Bu programlar gercek hayatta ogrencilerin karsilasabilecekleri olumsuzluklari s›n›f ortam›na tas›madan ogrenciye sunmay› amaclayan yazilimlerdir.

Bu yazilim cesitleri disinda ayri bir s›n›flamada yapabiliriz.

  1. Kapsam Bagimli yazilimler,
  2. Esnek Yazilimler,
  3. Kapsam Bag›ms›zYazilimler,
  4. Arac Niteligindeki Yazilimlar.

Ana sayfaya geri don.