Sanal Gerceklik Ortaminda Egitim ve Ogretim Rolleri


Bilgisayar canlandirma ve benzesimlerinin en son sürümlerinden olan sanal gerceklik yazilimlari ögretim amaciyla kullanilan bir sistemdir.

Sanal Gerceklik uc boyutlu benzesimlerin,bilgisayar ortamina aktarilarak etkilesildigi, maniple edilebilir bilgisayar ortamidir.

Kullanici elektronik eldiven seti,ekranli gözlük kullanarak egitim ve ogretim konularina mudahale edebilmektedir:Bu ortamlarda bir yarıs arabasi,bir kayak,jet kullanabilir ve denizlerde yelken acilabilir.Bu teknik ile baska sekillerde yapilmasi uygun olmayan deneyleri gerceklestirmek olasidir.Ogrenci deneyin bir parcası olarak,eglenecek,düsünecek ve güvenli bir ortamda calisma imkanini bulacaktir.

Bu güzel ortamlarin hazirlanmasi uzun zaman aldigi,profesyonel tasarim ve programcilik gerektirdigi ayni zamanda pahali bir sürec oldugundan iki boyutlu benzesimler kadar egitim ortamlarında yaygin olarak kullanilamamaktadir.

ana sayfama dön