|
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim
Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim
Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
|
Dersin
Kodu ve Adı |
BTÖ 388 —
Özel Öğretim Yöntemleri I
|
Dersin
Günü, Saati ve Yeri |
Salı, 13:10—15:00, Yer: D1 |
Haftalık
Ders Saati/Kredisi |
2-2-3 |
Dönemi |
2003—2004
Eğitim Öğretim Yılı Bahar Dönemi |
Öğretim
Elemanı |
Dr.
Süleyman Sadi SEFEROĞLU |
Dersin Tanımı: Konu alanında öğretim yöntemleri öğretme-öğrenme süreçleri genel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretimine uygulanması, konu alanındaki ders kitaplarının eleştirel bir açıyla incelenmesi ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi. Mikro öğretim uygulamaları, öğretimin değerlendirilmesi. Dersin Ana Hatları (Ana Başlıklar): ·
Öğretme Sanatına Giriş ·
Öğretim Yaklaşımları, Yöntemleri ve Teknikleri ·
Öğretimde Planlama ·
Sınıf Yönetimi ·
Öğrenme Modelleri o
Tam Öğrenme (Okulda Öğrenme Kuramı) o
İşbirliğine Dayalı Öğrenme o
Problem Tabanlı Öğrenme o
Proje Tabanlı Öğrenme ·
Çoklu Zeka Kuramı ·
Soru Sorma ve Sorgulama ·
Öğretimde Değerlendirme Dersin Hedefleri: ·
Eğitim, öğretim, planlama ve değerlendirme
süreci ile ilgili temel kavramlar bilgisi. ·
Belli başlı öğretme yaklaşımlarının,
yöntemlerin, tekniklerin ve ilkelerin bilgisini kazanma. ·
Sınıf yönetiminin önemini
kavrayabilme. ·
Değişik öğrenme modellerini tanıma. ·
Çoklu zeka kuramının
getirdiği yenilikleri kavrama. ·
Soru sorma tekniklerini tanıma. ·
Ölçme sonuçlarını değerlendirme amacıyla
kullanabilme. Dersin İşlenişi: Sunular:
Sınıfta verilecek konularda grup projeleri hazırlanarak sunulacaktır. Sunular sırasında verilecek örneklerin
özellikle bilgisayar dersiyle ilgili olması gerekmektedir. Tartışama/paylaşım süresince tüm grupların
aktif katılımlarının sağlanmasının önemli olduğu unutulmamalıdır. Bu tartışmayla ilgili olarak hazırlanacak
notlar elektronik ortamda diğer grupların kullanımına sunulacaktır. Çoklu-ortam projeleri: Gruplar kendi seçecekleri bir konuda bir çoklu-ortam projesi hazırlayacaklardır. Bir konunun öğretiminin ele alınacağı
projede seçilen konunun bilgisayar eğitimiyle ilgili olması gereklidir. Ayrıca hazırlanan çoklu-ortam projesiyle
birlikte, projeyle ilgili (projenin nasıl geliştirildiği, öğretim değeri,
kullanımı vb gibi konuların ele alındığı) bir proje metni de teslim
edilmelidir. Değerlendirme: Ders notu hesaplanırken,
derse devam (%5), 1. ara sınavı (%20), 2. ara sınavı (projeler) (%25) ve final sınavı (%50) notları göz
önünde bulundurulacaktır. Yardımcı Kaynaklar: Akkoyunlu, Buket (2002). Öğretmenler ve öğretmen adayları için eğitimde internet kullanımı. İstanbul: BİTAV ve CEREN Yayın-Dağıtım. Demirel, Özcan (2003). Planlamadan uygulamaya öğretme sanatı (4. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Green, Timothy D., & Brwon, Abbie (2002). Multimedia projects in the classroom: A guide to development and evaluation. Thousand Oaks: CA: Corwin Press, Inc. Heinich, R., Molenda, M., Russel, J. D., & Smaldino, S. E. (1999). Instructional media and the new technologies of instruction (Fourth Edition). New York: Macmillan Publishing Company. Kemp, J. E., & Smellie, D. C. (1994). Planning, producing, and using instructional technologies, (seventh edition). New York, NY: HarperCollins College Publishers. Leshin, Cynthia B., Pollock, Joellyn, & Reigeluth, Charles M. (1992). Instructional design strategies and tactics. Englewood, NJ: Educational Technology Publications. Newby, Timothy J., Stepich, Donald A., Lehman, James D., & Russel, James D. (2000). Instructional technology for teaching and learning: Designing instruction, integrating computers, and using media. Upper Saddle River, NJ: Merril, an imprint of Prentice Hall. Senemoğlu, Nuray (1997). Gelişim, öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Ertem Mat. Tekin, Halil (1994). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (8. Baskı). Yargı Yayınları. |