Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar
ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü (BÖTE) |
Dersin Kodu ve Adı |
BTÖ 491 – Özel Öğretim
Yöntemleri II
|
Dersin Günü, Saati ve Yeri |
Çarşamba, 14:10‑16:00 Yer: E1 |
Haftalık Ders Saati/Kredisi |
2-2-3 |
Dönemi |
2003—2004 Eğitim Öğretim
Yılı Güz Dönemi |
Öğretim Elemanı |
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
|
Dersin Tanımı: Konu alanında öğretim yöntemleri öğretme-öğrenme
süreçleri genel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretimine uygulanması, konu
alanındaki ders kitaplarının eleştirel bir açıyla incelenmesi ve özel öğretim
yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi. Mikro öğretim
uygulamaları, öğretimin değerlendirilmesi. Temel Ders Kitabı: Açıkgöz, Kamile Ün
(2003). Aktif öğrenme
(3. Baskı). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar: Akkoyunlu, Buket (2002).
Öğretmenler ve öğretmen
adayları için eğitimde internet kullanımı. İstanbul:
BİTAV ve CEREN Yayın-Dağıtım. Doherty, Gillian (1998).
Bilgisayarda 101 proje. (Çeviri: Gülzerrin
Gereççi) Tubitak
Popüler Bilim Kitapları. Ankara:
TUBİTAK. Green, Timothy D., & Brwon, Abbie (2002). Multimedia projects in the classroom: A
guide to development and evaluation.
Kemp, J. E., & Smellie,
D. C. (1994). Planning, producing, and using instructional
technologies, (seventh edition). Leshin, Cynthia B., Pollock, Joellyn, & Reigeluth, Charles M.
(1992). Instructional design strategies and tactics. Newby, Timothy J., Stepich,
Donald A., Lehman, James D., & Russel, James
D. (2000). Instructional technology for teaching and learning:
Designing intsruction, integrating computers, and
using media. Roblyer, M.D., & Edwards, Jack (2000). Integrating
educational technology into teaching (Second edition). Ana Başlıklar:
Dersin İşlenişi: Sunular: En az 3 kişiden oluşan gruplar ders kitabında
yer alan bir konuyu sınıfta tartışacaktır.
Tartışma sırasında ele alınan (alınacak) aktif öğrenme tekniğiyle
ilgili örnekler verilecektir.
Tartışama/paylaşım süresince tüm grupların aktif katılımlarının
sağlanmasının önemli olduğu unutulmamalıdır.
Bu tartışmayla ilgili olarak hazırlanacak notlar elektronik ortamda
diğer grupların kullanımına sunulacaktır.
Çoklu-ortam projeleri: Gruplar kendi seçecekleri bir konuda aktif
öğrenme temelli bir çoklu-ortam projesi
hazırlayacaklardır. Seçilen konunun
bilgisayar eğitimiyle ilgili olması gereklidir. Ayrıca hazırlanan çoklu-ortam projesiyle
birlikte, projeyle ilgili (projenin nasıl geliştirildiği, öğretim değeri,
kullanımı vb gibi konuların ele alındığı) bir proje metni de teslim
edilmelidir. Değerlendirme: • Derse Devam ........................................... %10 • 1. Ara Sınavı ............................................ %20 • 2. Ara Sınavı (Projeler) ........................... %20 • Final Sınavı .............................................. %50 ................................................................................................................................ %100 |