Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü (BÖTE)
06532  Beytepe/ANKARA

 

 

Dersin Kodu  ve Adı

BTÖ 491 – Özel Öğretim Yöntemleri II

Dersin Günü, Saati ve Yeri

Çarşamba,     14:10‑16:00                    Yer: E1

Haftalık Ders Saati/Kredisi

2-2-3

Dönemi

2003—2004 Eğitim Öğretim Yılı Güz Dönemi

Öğretim Elemanı

Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
      Tel         :       (312) 297-71 76
      e-Posta  :       sadi at hacettepe.edu.tr
      Web       :       http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/

 

 

Dersin Tanımı:

Konu alanında öğretim yöntemleri öğretme-öğrenme süreçleri genel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretimine uygulanması, konu alanındaki ders kitaplarının eleştirel bir açıyla incelenmesi ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi.  Mikro öğretim uygulamaları, öğretimin değerlendirilmesi.

 

Temel Ders Kitabı:

Açıkgöz, Kamile Ün  (2003).  Aktif öğrenme (3. Baskı). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları. 

 

Yardımcı Kaynaklar:

Akkoyunlu, Buket (2002).  Öğretmenler ve öğretmen adayları için eğitimde internet kullanımı.  İstanbul:  BİTAV ve CEREN Yayın-Dağıtım. 

Doherty, Gillian  (1998).  Bilgisayarda 101 proje.  (Çeviri: Gülzerrin Gereççi)  Tubitak Popüler Bilim Kitapları.  Ankara: TUBİTAK. 

Green, Timothy D., & Brwon, Abbie  (2002).  Multimedia projects in the classroom: A guide to development and evaluation.  Thousand Oaks: CA: Corwin Press, Inc. 

Kemp, J. E., & Smellie, D. C.  (1994).  Planning, producing, and using instructional technologies, (seventh edition).  New York, NY: HarperCollins College Publishers. 

Leshin, Cynthia B., Pollock, Joellyn, & Reigeluth, Charles M.  (1992).  Instructional design strategies and tactics.  Englewood, NJ: Educational Technology Publications. 

Newby, Timothy J., Stepich, Donald A., Lehman, James D., & Russel, James D.  (2000).  Instructional technology for teaching and learning: Designing intsruction, integrating computers, and using media. Upper Saddle River, NJ: Merril, an imprint of Prentice Hall. 

Roblyer, M.D., & Edwards, Jack  (2000).  Integrating educational technology into teaching (Second edition).  Upper Saddle River, NJ: Merril, an imprint of Prentice Hall. 

 

Ana Başlıklar:

1.        1.        Aktif öğrenme nedir ne değildir?

2.        2.        Aktif öğrenmenin temel düşünceleri

3.        3.        Aktif öğrenmenin kuramsal temelleri

4.        4.        Aktif öğrenmede kullanılabilecek öğretimsel işler ve taktikler

5.        5.        Aktif öğrenme teknikleri

6.        6.        İşbirlikçi öğrenme

7.        7.        Aktif öğrenme modelleri

8.        8.        Aktif öğrenmede soru sorma

9.        9.        Aktif öğrenmeye geçiş

10.     10.     Aktif öğrenme ve çoklu zeka

 

Dersin İşlenişi:

Sunular: En az 3 kişiden oluşan gruplar ders kitabında yer alan bir konuyu sınıfta tartışacaktır.  Tartışma sırasında ele alınan (alınacak) aktif öğrenme tekniğiyle ilgili örnekler verilecektir.  Tartışama/paylaşım süresince tüm grupların aktif katılımlarının sağlanmasının önemli olduğu unutulmamalıdır.  Bu tartışmayla ilgili olarak hazırlanacak notlar elektronik ortamda diğer grupların kullanımına sunulacaktır. 

Çoklu-ortam projeleri:  Gruplar kendi seçecekleri bir konuda aktif öğrenme temelli bir çoklu-ortam projesi hazırlayacaklardır.  Seçilen konunun bilgisayar eğitimiyle ilgili olması gereklidir.  Ayrıca hazırlanan çoklu-ortam projesiyle birlikte, projeyle ilgili (projenin nasıl geliştirildiği, öğretim değeri, kullanımı vb gibi konuların ele alındığı) bir proje metni de teslim edilmelidir. 

 

Değerlendirme:

     Derse Devam ...........................................   %10

     1. Ara Sınavı ............................................   %20

     2. Ara Sınavı (Projeler) ...........................   %20

     Final Sınavı ..............................................   %50

................................................................................................................................

                                                                          %100