Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar
ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü (BÖTE) |
Dersin Kodu ve Adı |
BTÖ 491 – Özel Öğretim
Yöntemleri II
|
Dersin Günü, Saati ve Yeri |
Çarşamba, 14:10‑16:00 Yer:
D1 |
Haftalık Ders Saati/Kredisi |
2-2-3 |
Dönemi |
2004—2005 Eğitim Öğretim
Yılı Güz Dönemi |
Öğretim Elemanı |
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
|
Dersin Tanımı: Konu alanında öğretim yöntemleri öğretme-öğrenme süreçleri genel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretimine uygulanması, konu alanındaki ders kitaplarının eleştirel bir açıyla incelenmesi ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi. Mikro öğretim uygulamaları, öğretimin değerlendirilmesi. |
Temel Ders Kitabı: Açıkgöz, Kamile Ün (2003). Aktif öğrenme (3. Baskı). İzmir:
Eğitim Dünyası Yayınları. |
Yardımcı Kaynaklar: Akkoyunlu, Buket (2002).
Öğretmenler ve öğretmen
adayları için eğitimde internet kullanımı. İstanbul:
BİTAV ve CEREN Yayın-Dağıtım. Doherty, Gillian (1998).
Bilgisayarda 101 proje. (Çeviri: Gülzerrin
Gereççi) Tubitak
Popüler Bilim Kitapları. Ankara:
TUBİTAK. Green, Timothy D., & Brwon, Abbie (2002). Multimedia projects in the classroom: A
guide to development and evaluation.
Kemp, J. E., & Smellie,
D. C. (1994). Planning, producing, and using instructional
technologies, (seventh edition). Leshin, Cynthia B., Pollock, Joellyn, & Reigeluth, Charles M.
(1992). Instructional design strategies and tactics. Newby, Timothy J., Stepich,
Donald A., Lehman, James D., & Russel, James
D. (2000). Instructional technology for teaching and learning:
Designing intsruction, integrating computers, and
using media. Roblyer, M.D., & Edwards, Jack (2000). Integrating
educational technology into teaching (Second edition). |
Ana Başlıklar: |
|
1. 1.
Aktif öğrenme
nedir ne değildir? 2. 2.
Aktif
öğrenmenin temel düşünceleri 3. 3.
Aktif
öğrenmenin kuramsal temelleri 4. 4.
Aktif öğrenmede
kullanılabilecek öğretimsel işler ve taktikler 5. 5.
Aktif öğrenme
teknikleri |
6.
6.
İşbirlikçi
öğrenme 7.
7.
Aktif öğrenme
modelleri 8.
8.
Aktif
öğrenmede soru sorma 9.
9.
Aktif
öğrenmeye geçiş 10.
10.
Aktif öğrenme
ve çoklu zeka |
Dersin İşlenişi: Sunular: En az 3 kişiden oluşan gruplar ders kitabında
yer alan bir konuyu sınıfta tartışacaktır.
Tartışma sırasında ele alınan (alınacak) aktif öğrenme tekniğiyle
ilgili örnekler verilecektir. Tartışama/paylaşım
süresince tüm grupların aktif katılımlarının sağlanmasının önemli olduğu
unutulmamalıdır. Bu tartışmayla ilgili
olarak hazırlanacak notlar elektronik ortamda diğer grupların kullanımına
sunulacaktır. Çoklu-ortam projeleri: Gruplar kendi seçecekleri bir konuda aktif öğrenme temelli bir çoklu-ortam projesi hazırlayacaklardır. Seçilen konunun bilgisayar eğitimiyle ilgili olması gereklidir. Ayrıca hazırlanan çoklu-ortam projesiyle birlikte, projeyle ilgili (projenin nasıl geliştirildiği, öğretim değeri, kullanımı vb gibi konuların ele alındığı) bir proje metni de teslim edilmelidir. |
Değerlendirme: • Derse
Devam ............................ %10 • 1. Ara
Sınavı .............................. %20 • 2. Ara
Sınavı (Projeler) ............... %20 • Final
Sınavı ................................ %50 ................................................................ %100 |