|
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim FakültesiBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Bölümü |
|
Dersin Kodu ve Adı |
EBB
336.01 — İletişime Giriş
|
Dersin Günü, Saati ve Yeri |
Çarşamba:
9:10—12:00 Yer: D2 |
Haftalık Ders Saati/Kredisi |
3-0-3 |
Dönemi |
2003—2004 Eğitim Öğretim
Yılı Bahar Dönemi |
Öğretim Elemanı |
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
|
Dersin Tanımı: İletişimde temel kavramlar, iletişim düzeyleri, iletişim türleri,
iletişim ve algılama, iletişim modelleri, kendini tanıma, savunucu iletişim,
işitme ve dinleme, sürtüşme ve çatışmalar, iletişim teknolojileri, kitle
iletişim araçları, iletişim ve toplum, kişiler arası iletişim, kitle
iletişimi, ailede iletişim, eğitim ortamında iletişim. Yardımcı Kaynaklar: Alemdar, Korkmaz, & Erdoğan, İrfan (1994). Popüler kültür ve iletişim. Ankara: Ümit Yayıncılık. Baltaş, Zühal & Baltaş, Acar (1992). Bedenin dili: İletişim becerilerinin anahtarı, sessiz diliniz (15. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi. Bilen, Mürüvvet (1983). Sağlıklı insan ilişkileri. Ankara. Cüceloğlu, Doğan (1997). Yeniden insan insana (16. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi. Dökmen, Üstün (1997). İletişim çatışmaları ve empati (6. Basım). Ankara: Sistem Yayıncılık. Ergin, Akif (1998). Öğretim teknolojisi iletişim (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. İzgören, Ahmet Şerif (2000). Dikkat vücudunuz konuşuyor: Türkiye’de beden dili, iş yaşamı ve renkler (3. Baskı). Ankara: Academyplus Yayınevi. Kağıtçıbası, Çiğdem (1988). İnsan ve insanlar. İstanbul: Evrim Basım Dağıtımı. Mutlu, Erol (1995). İletişim sözlüğü (Genişletilmiş 2. Basım). Ankara: Ark Yayınevi. Pease, Allan (1997). Beden Dili: Karşınızdakinin davranışlarından düşüncelerini anlamanın yolu. (Body Language). (Çev. Yeşim Özben). İstanbul: Rota Yayın,Yapım Tic. Dersin
Hedefleri:
Değerlendirme: • Derse
Devam ............................................... %5 • 1. Ara
Sınavı .............................................. %20 • 2. Ara
Sınavı (Projeler) .............................. %25 • Final
Sınavı ................................................ %50 ..................................................................................... %100 |