Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 
06532  Beytepe/ANKARA

 

 

Dersin Kodu  ve Adı

EBB 336.02 — İletişime Giriş

Dersin Günü, Saati ve Yeri

Çarşamba,  9:10—12:00                        Derslik:  D2

Ders Saati/Kredisi

3-0-3

Dönemi

2004—2005 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Dönemi

Öğretim Elemanı

Yard. Doç. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
     Ofis      :    Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü (BÖTE)
     Tel        :    (312) 297-71 76
     e-Posta :    sadi at hacettepe.edu.tr
     Web      :    http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/

 

Dersin Tanımı:

İletişimde temel kavramlar, iletişim düzeyleri, iletişim türleri, iletişim ve algılama, iletişim modelleri, kendini tanıma, savunucu iletişim, işitme ve dinleme, sürtüşme ve çatışmalar, iletişim teknolojileri, kitle iletişim araçları, iletişim ve toplum, kişiler arası iletişim, kitle iletişimi, ailede iletişim, eğitim ortamında iletişim. 

 

Yardımcı Kaynaklar:

Alemdar, K. ve Erdoğan, İ. (1994).  Popüler kültür ve iletişim.  Ankara: Ümit Yayıncılık. 

Baltaş, Z. ve Baltaş, A. (1992).  Bedenin dili: İletişim becerilerinin anahtarı, sessiz diliniz (15. Basım).  İstanbul: Remzi Kitabevi. 

Bilen, M. (1983).  Sağlıklı insan ilişkileri. Ankara.  

Cüceloğlu, D. (1997). Yeniden insan insana (16. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi. 

Dökmen, Ü. (1997). İletişim çatışmaları ve empati (6. Basım).  Ankara: Sistem Yayıncılık. 

Ergin, A. (1998).  Öğretim teknolojisi iletişim (2. Baskı).  Ankara: Anı Yayıncılık.

İzgören, A. Ş. (2000).  Dikkat vücudunuz konuşuyor: Türkiye’de beden dili, iş yaşamı ve renkler (3. Baskı).  Ankara: Academyplus Yayınevi. 

Kağıtçıbası, Ç. (1988).  İnsan ve insanlar.  İstanbul: Evrim Basım Dağıtımı. 

Mutlu, E. (1995).  İletişim sözlüğü (Genişletilmiş 2. Basım).  Ankara: Ark Yayınevi.

Pease, A. (1997).  Beden Dili: Karşınızdakinin davranışlarından düşüncelerini anlamanın yolu. (Body Language).  (Çev. Yeşim Özben).  İstanbul:  Rota Yayın,Yapım Tic.

 

Haftalar

Ana Başlıklar

1

İletişim ve İletişimde Temel Kavramlar.

2, 3

İletişim Düzeyleri ve İletişim Türleri.

4, 5

İletişim ve Algılama.  Temel iletişim süreçleri.

6, 7

İletişim modelleri.

8,

Kendini Tanıma.  Savunucu İletişim. 

9

1. Ara Sınavı

10, 11

İşitme ve Dinleme.  Sürtüşme ve Çatışmalar.

12, 13

İletişim Teknolojileri.  Kitle İletişim Araçları.  İletişim ve Toplum.  Ailede İletişim.

14

Eğitim Ortamında İletişim.

 

Final Sınavı

 

Dersin İşlenişi:

Ders konuları dersin öğretim elemanı tarafından sunulacaktır.  Ancak öğrencilerin derse, konuyla ilgili yardımcı kaynakları gözden geçirerek yani bir ön hazırlık yapmış olarak gelmeleri beklenmektedir. 

Grup Projeleri: 2. Ara sınavı yerine geçmek üzere grup projeleri geliştirilecektir.  Gruplar bir “İletişim Projesi” geliştirecek ve projeyi sınıfa sunacaktır.  Proje konusu için dersin öğretim elemanının onayı alınacak ve her hafta projeyle ilgili yapılan çalışmalar ve gelinen aşama sınıfa aktarılacaktır. 

Ayrıca hazırlanan projeyle birlikte, projeyle ilgili (projenin nasıl geliştirildiği, öğretim değeri, kullanımı vb gibi konuların ele alındığı) bir proje metni de teslim edilmelidir. 

 

Değerlendirme:

1. Ara sınavının geçme notuna katkısı %20’tir.  Grup projeleri 2. ara sınavı yerine geçecek ve katkısı %25 olacaktır.  Derse devam için %5 puan verilecektir.  “Final sınavı”nın katkısı % 50 olacaktır.