|
Hacettepe
Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Bölümü |
|
Dersin Kodu ve Adı |
EBB
336.02 — İletişime Giriş
|
Dersin Günü, Saati ve Yeri |
Çarşamba, 9:10—12:00 Derslik: D2 |
Ders Saati/Kredisi |
3-0-3 |
Dönemi |
2004—2005 Eğitim Öğretim
Yılı Bahar Dönemi |
Öğretim Elemanı |
Yard. Doç. Dr. Süleyman Sadi
SEFEROĞLU |
Dersin Tanımı: İletişimde temel kavramlar, iletişim düzeyleri, iletişim türleri,
iletişim ve algılama, iletişim modelleri, kendini tanıma, savunucu iletişim,
işitme ve dinleme, sürtüşme ve çatışmalar, iletişim teknolojileri, kitle
iletişim araçları, iletişim ve toplum, kişiler arası iletişim, kitle
iletişimi, ailede iletişim, eğitim ortamında iletişim. |
Yardımcı Kaynaklar: Alemdar, K. ve Erdoğan, İ. (1994). Popüler kültür ve iletişim. Ankara: Ümit Yayıncılık. Baltaş, Z. ve Baltaş, A. (1992). Bedenin dili: İletişim becerilerinin anahtarı, sessiz diliniz (15. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi. Bilen, M. (1983). Sağlıklı insan ilişkileri. Ankara. Cüceloğlu, D. (1997). Yeniden insan insana (16. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi. Dökmen, Ü. (1997). İletişim çatışmaları ve empati (6. Basım). Ankara: Sistem Yayıncılık. Ergin, A. (1998). Öğretim teknolojisi iletişim (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. İzgören, A. Ş. (2000). Dikkat vücudunuz konuşuyor: Türkiye’de beden dili, iş yaşamı ve renkler (3. Baskı). Ankara: Academyplus Yayınevi. Kağıtçıbası, Ç. (1988). İnsan ve insanlar. İstanbul: Evrim Basım Dağıtımı. Mutlu, E. (1995). İletişim sözlüğü (Genişletilmiş 2. Basım). Ankara: Ark Yayınevi. Pease, A. (1997). Beden Dili: Karşınızdakinin davranışlarından düşüncelerini anlamanın yolu. (Body Language). (Çev. Yeşim Özben). İstanbul: Rota Yayın,Yapım Tic. |
Haftalar |
Ana
Başlıklar |
1 |
İletişim
ve İletişimde Temel Kavramlar. |
2,
3 |
İletişim
Düzeyleri ve İletişim Türleri. |
4,
5 |
İletişim
ve Algılama. Temel iletişim süreçleri.
|
6,
7 |
İletişim
modelleri. |
8, |
Kendini
Tanıma. Savunucu İletişim. |
9 |
1.
Ara Sınavı |
10,
11 |
İşitme
ve Dinleme. Sürtüşme ve Çatışmalar. |
12,
13 |
İletişim Teknolojileri. Kitle İletişim Araçları. İletişim ve Toplum. Ailede İletişim. |
14 |
Eğitim Ortamında İletişim. |
|
Final Sınavı
|
Dersin İşlenişi: Ders konuları dersin öğretim elemanı tarafından
sunulacaktır. Ancak öğrencilerin
derse, konuyla ilgili yardımcı kaynakları gözden geçirerek yani bir ön
hazırlık yapmış olarak gelmeleri beklenmektedir. Grup Projeleri: 2. Ara sınavı yerine
geçmek üzere grup projeleri geliştirilecektir. Gruplar bir “İletişim Projesi” geliştirecek
ve projeyi sınıfa sunacaktır. Proje
konusu için dersin öğretim elemanının onayı alınacak ve her hafta projeyle
ilgili yapılan çalışmalar ve gelinen aşama sınıfa aktarılacaktır. Ayrıca hazırlanan projeyle birlikte, projeyle ilgili (projenin nasıl geliştirildiği, öğretim değeri, kullanımı vb gibi konuların ele alındığı) bir proje metni de teslim edilmelidir. |
Değerlendirme: 1. Ara sınavının geçme notuna katkısı
%20’tir. Grup projeleri 2. ara sınavı
yerine geçecek ve katkısı %25 olacaktır.
Derse devam için %5 puan verilecektir.
“Final sınavı”nın katkısı % 50 olacaktır. |