Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
“İlköğretim” Bilim Dalı (Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü)

06532  Beytepe/ANKARA

 

 

Dersin Kodu  ve Adı

EBB 713 ‑ Bilgisayar Destekli Öğretim I

Dersin Günü, Saati ve Yeri

Salı:  9:10—12:00                               Yer:  BÖTE-Ofis

Haftalık Ders Saati/Kredisi

3-0-3

Dönemi

2004—2005 Eğitim Öğretim Yılı Güz Dönemi

Öğretim Elemanı

Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
      Tel          :     (312) 297-71 76
      e-Posta  :     sadi at hacettepe.edu.tr
      Web        :     http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/

 

 

Dersin Tanımı:  (Sosyal Bilimler Enstitüsü Web Adresi: http://www.sosyalbilimler.hacettepe.edu.tr/bolumler/)

İlkokullarda okutulan Matematik, Fen, Sosyal ve Türkçe derslerinin Bilgisayar Destekli Öğretimi için yazılmış programları hazırlama.

 

Ders Kitabı:

Jonassen, David H. (2000).  Computers as mindtools for schools: Engaging critical thinking (2nd Edition). Columbus, OH: Merrrill, an imprint of Prentice Hall. 
(Companion Website:  http://www.prenthall.com/jonassen/)   (Kütüphane Katalog No: LB1028.5 J612 2000)

 

Yardımcı Kaynaklar:

Akkoyunlu, Buket (2002).  Öğretmenler ve öğretmen adayları için eğitimde internet kullanımı.  İstanbul:  BİTAV ve CEREN Yayın-Dağıtım. 

Grabe, M. Ve Grabe, C.  (2004).  Integrating technology for meaningful learning (Fourth Edition).  New York: Houghton Mifflin Company. 

Jonassen, David H., Howland, J., Moore, J., ve Marra, R.M. (2002).  Learning to solve problems with technology: A constructivist perspective (2nd Edition). New York: Prentice Hall.

Lajoie, S.P. ve Derry, S.J.  (Eds.)  (1993).  Computers as cognitive tools.  Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.   (Katalog No:  LB1028.5 C5722 1993). 

Sandholtz, J.H., Ringstaff, C., ve Dwyer, D.C. (1997).  Teaching with technology: Creating student-centered classrooms.  New York: Teachers College Press.   (Katalog No:  LB1028.5  S235 1996). 

 

Dersin İşlenişi:

Ders kitabından seçilmiş olan konularla ilgili bilgisayar destekli projeler (ör. PowerPoint sunuları) hazırlanacak ve grupça tartışılarak işlenecektir. 

 

Değerlendirme:

Projeler, sunular ve tartışmalar “ara sınavlar” yerine geçecektir.  “Final sınavı” için ders dışında yanıtlanacak bir sınav (take home) verilecektir.  Ders geçme notunun belirlenmesinde ara sınavların katkısı % 50 ve final sınavının katkısı % 50 olacaktır. 

 

 

Çalışma Programı  (Çalışma Takvimi)

Hafta

  Tarih

   Konular — Çalışmalar

1-

28 Eylül 2004

 

2-

5 Ekim 2004

 

3-

12 Ekim 2004

 

4-

19 Ekim 2004

 

5-

26 Ekim 2004

 

6-

2 Kasım 2004

 

7-

9 Kasım 2004

 

8-

16 Kasım 2004

 

9-

23 Kasım 2004

Jonassen:  Chapter 1: What Are Mindtools?

10-

30 Kasım 2004

Jonassen:  Chapter 2: Critical Thinking: The Goal of Mindtools

11-

7 Aralık 2004

Jonassen:  Chapter 3: Dadabases as Mindtools

12-

14 Aralık 2004

Jonassen:  Chapter 5: Spreadsheets as Mindtools

13-

21 Aralık 2004

Jonassen:  Chapter 4: Semantic Networks (Comcept Maps) as Mindtools

14-

28 Aralık 2004

Jonassen:  Chapter 15: Assessing Learning with Mindtools

 

 

Final Sınavı