|
Hacettepe Üniversitesi,
Eğitim Fakültesi, 06532 Beytepe/ANKARA 11. İngilizce
Öğretmenliği Sertifika Programı
01
Şubesi |
|
Dersin Kodu ve Adı |
Eğitimde Materyal Geliştirme
|
Dersin Günü, Saati ve Yeri |
Çarşamba, 16:30—19:20 Derslik: OFMA B-Blok 201 |
Dönemi |
2004—2005 Öğretim Yılı Bahar Dönemi |
Öğretim Elemanı |
Yard. Doç. Dr. Süleyman Sadi
SEFEROĞLU |
Dersin Tanımı: Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki
yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin (çalışma
yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar
temelli ders materyali, vb.) geliştirilmesi ve çeşitli nitelikteki
materyallerin değerlendirilmesi. |
Yardımcı Kaynaklar: Akkoyunlu, B. (2002). Öğretmenler ve öğretmen adayları için eğitimde internet kullanımı. İstanbul: BİTAV ve CEREN Yayın-Dağıtım. Demirel, Ö., Seferoğlu, Süleyman Sadi ve Yağcı E. (2004). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (5. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. EARGED (1999). Eğitim teknolojisi kılavuzu. Ankara: Milli Egitim
Bakanlığı Eğitim Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı. Ergin, A. (1998). Öğretim teknolojisi iletişim (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. Grabe, M. ve Grabe, C. (2004). Integrating technology for meaningful learning (Fourth Edition). New York: Houghton Mifflin Company. Hackbarth, S. (1996). The Educational technology handbook: A comprehensive guide. Process and products for learning. Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications. Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D., & Smaldino, S. E. (1999). Instructional media and technologies for learning (Sixth Edition). New York: Macmillan Publishing Company. Kemp, J. E., & Smellie, D. C. (1994). Planning, producing, and using instructional technologies, (seventh edition). New York, NY: HarperCollins College Publishers. Sandholtz, J.H.,
Ringstaff, C., ve Dwyer,
D.C. (1997). Teaching
with technology: Creating student-centered classrooms. New York: Teachers
College Press. (Katalog No: LB1028.5 S235 1996). Şimşek, N. (1997). Derste eğitim teknolojisi kullanımı. Ankara: Anıl Matbaa ve Ciltevi. |
Ana Başlıklar: |
|
·
· Temel Kavramlar. Eğitim,
Öğretim, Teknoloji, İletişim ·
· Öğretim sürecinde materyal
kullanmanın önemi ·
· Temel materyal hazırlama
yaklaşımları ·
· Materyal seçiminde
uygulanacak ölçütler ·
· Materyallerin unsurları ve
özellikleri |
·
· Tasarımda biçimsel yapı ·
· Tasarımda Düzenlemeler ·
· Sunum materyallerinin hazırlanması ·
· Öğretimde görsel işitsel
araçlar ·
· İletişim teknolojileri |
Dersin İşlenişi: Ders konuları dersin öğretim elemanı tarafından
sunulacaktır. Ancak öğrencilerin derse,
konuyla ilgili yardımcı kaynakları gözden geçirerek yani bir ön hazırlık
yapmış olarak gelmeleri beklenmektedir.
Grup Projeleri: 2. Ara sınavı yerine
geçmek üzere grup projeleri geliştirilecek ve sunulacaktır. Sınıfta 4-5
Kişilik gruplar oluşturulacak ve bu gruplar bir İngilizce zümresi “İngilizce
Sınıfı” tasarlayacak, daha sonra da sınıfa sunacaktır. Proje çalışmalarının etkili bir şekilde
yürütülebilmesi için her grup, istediği düzeyde (ilköğretim, orta öğretim ya
da yetişkin eğitimi) bir İngilizce kitabı edinecek ve dönem boyunca
çalışmalar bu kitap izlenerek gerçekleştirilecektir. Ayrıca hazırlanan projeyle birlikte, projeyle ilgili (projenin nasıl geliştirildiği, öğretim değeri, kullanımı vb gibi konuların ele alındığı) bir proje metni de teslim edilmelidir. |
Değerlendirme: 1. Ara sınavının geçme notuna katkısı
%20’tir. Grup projeleri 2. ara sınavı
yerine geçecek ve katkısı %25 olacaktır.
Derse devam için %5 puan verilecektir.
“Final sınavı”nın katkısı % 50 olacaktır. |