Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,   06532  Beytepe/ANKARA

11. İngilizce Öğretmenliği Sertifika Programı

01  Şubesi

 

 

Dersin Kodu  ve Adı

Eğitimde Materyal Geliştirme

Dersin Günü, Saati ve Yeri

Çarşamba,  16:30—19:20                      Derslik:  OFMA B-Blok 201

Dönemi

2004—2005  Öğretim Yılı Bahar Dönemi

Öğretim Elemanı

Yard. Doç. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
     Ofis     :     Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü  (BÖTE)
     Tel      :     (312) 297-71 76
     e-Posta:     sadi at hacettepe.edu.tr
     Web    :     http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/

 

 

Dersin Tanımı:

Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb.) geliştirilmesi ve çeşitli nitelikteki materyallerin değerlendirilmesi.

 

Yardımcı Kaynaklar:

Akkoyunlu, B. (2002).  Öğretmenler ve öğretmen adayları için eğitimde internet kullanımı.  İstanbul:  BİTAV ve CEREN Yayın-Dağıtım. 

Demirel, Ö., Seferoğlu, Süleyman Sadi ve Yağcı E.  (2004).  Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (5. Baskı).  Ankara: Pegem A Yayıncılık. 

EARGED (1999).  Eğitim teknolojisi kılavuzu.  Ankara: Milli Egitim Bakanlığı Eğitim Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı. 

Ergin, A. (1998).  Öğretim teknolojisi iletişim (2. Baskı).  Ankara: Anı Yayıncılık.

Grabe, M. ve Grabe, C.  (2004).  Integrating technology for meaningful learning (Fourth Edition).  New York: Houghton Mifflin Company. 

Hackbarth, S. (1996).  The Educational technology handbook: A comprehensive guide. Process and products for learning.  Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications. 

Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D., & Smaldino, S. E.  (1999).  Instructional media and technologies for learning (Sixth Edition).  New York: Macmillan Publishing Company. 

Kemp, J. E., & Smellie, D. C.  (1994).  Planning, producing, and using instructional technologies, (seventh edition).  New York, NY: HarperCollins College Publishers. 

Sandholtz, J.H., Ringstaff, C., ve Dwyer, D.C. (1997).  Teaching with technology: Creating student-centered classrooms.  New York: Teachers College Press.   (Katalog No:  LB1028.5  S235 1996).  

Şimşek, N. (1997).  Derste eğitim teknolojisi kullanımı.  Ankara: Anıl Matbaa ve Ciltevi. 

 

Ana Başlıklar:

 

·          ·          Temel Kavramlar. Eğitim, Öğretim, Teknoloji, İletişim

·          ·          Öğretim sürecinde materyal kullanmanın önemi

·          ·          Temel materyal hazırlama yaklaşımları

·          ·          Materyal seçiminde uygulanacak ölçütler

·          ·          Materyallerin unsurları ve özellikleri

·          ·          Tasarımda biçimsel yapı

·          ·          Tasarımda Düzenlemeler

·          ·          Sunum materyallerinin hazırlanması

·          ·          Öğretimde görsel işitsel araçlar

·          ·          İletişim teknolojileri

 

Dersin İşlenişi:

Ders konuları dersin öğretim elemanı tarafından sunulacaktır.  Ancak öğrencilerin derse, konuyla ilgili yardımcı kaynakları gözden geçirerek yani bir ön hazırlık yapmış olarak gelmeleri beklenmektedir. 

Grup Projeleri: 2. Ara sınavı yerine geçmek üzere grup projeleri geliştirilecek ve sunulacaktır.  Sınıfta 4-5 Kişilik gruplar oluşturulacak ve bu gruplar bir İngilizce zümresi “İngilizce Sınıfı” tasarlayacak, daha sonra da sınıfa sunacaktır.  Proje çalışmalarının etkili bir şekilde yürütülebilmesi için her grup, istediği düzeyde (ilköğretim, orta öğretim ya da yetişkin eğitimi) bir İngilizce kitabı edinecek ve dönem boyunca çalışmalar bu kitap izlenerek gerçekleştirilecektir. 

Ayrıca hazırlanan projeyle birlikte, projeyle ilgili (projenin nasıl geliştirildiği, öğretim değeri, kullanımı vb gibi konuların ele alındığı) bir proje metni de teslim edilmelidir. 

 

Değerlendirme:

1. Ara sınavının geçme notuna katkısı %20’tir.  Grup projeleri 2. ara sınavı yerine geçecek ve katkısı %25 olacaktır.  Derse devam için %5 puan verilecektir.  “Final sınavı”nın katkısı % 50 olacaktır.