|
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 06532 Beytepe/ANKARA 8. İngilizce Öğretmenliği Sertifika Programı04 Şubesi |
|
Dersin Kodu ve Adı |
Öğretimin
Planlanması ve Değerlendirme |
Dersin Günü, Saati ve Yeri |
Çarşamba — 16:30-19:20 Derslik: A-Blok 307 |
Dönem |
2003—2004
Güz Dönemi |
Öğretim Elemanı |
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU |
Dersin Tanımı: Eğitimle ilgili temel kavramlar, temel program geliştirme kavramları ve süreçleri, yıllık, ünite ve günlük planların geliştirilmesi, içerik seçimi ve organizasyonu, hedefler ve hedef davranışlar, eğitim durumları, öğretim yöntem ve teknikleri-stratejileri, materyallerin özellikleri ve seçimi, ölçme ve değerlendirme, değerlendirme yaklaşımları, ölçme araçlarının özellikleri, ölçme araçlarının nitelikleri, test türleri, izleme ve başarı testlerinin geliştirilmesi. Yardımcı Kaynaklar: Bilen, Mürüvvet (1989). Plandan
uygulamaya öğretim. Ankara: Sistem Ofset. Demirel, Özcan (2002). Planlamadan
uygulamaya öğretme sanatı (4. Baskı). Ankara: Pegem
A Yayıncılık. Demirel, Özcan (1999). Kuramdan
uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem
A Yayıncılık. Ertürk, Selahattin (1997). Eğitimde
program geliştirme (9. Baskı).
Ankara: Meteksan. Fidan, Nurettin (1986). Okulda öğrenme ve öğretme. Gözütok, Dilek (2000). Öğretmenliğimi geliştiriyorum. Ankara: Siyasal
Yayıncılık. Senemoğlu, Nuray (1997). Gelişim,
öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya.
Ankara: Ertem Mat.
Sönmez, Veysel (2001). Program
geliştirmede öğretmen el kitabı (9. Baskı). Ankara: Anı
Yayıncılık. Tekin, Halil (1994). Eğitimde
ölçme ve değerlendirme (8. Baskı).
Yargı Yayınları. Dersin Hedefleri: ·
·
Eğitim,
öğrenme, öğretim ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramları açıklayabilme. ·
·
Planlama
sürecini ve gerekliliğini kavrayabilme. ·
· Planın temel unsurlarını ve
aralarındaki ilişkileri kavrayabilme. ·
· Hedef ve davranışı
kavrayabilme. ·
·
Hedeflerin
özellik, alan, aşama ve işlevlerini kavrayabilme. ·
·
Farklı
durumlar için hedef ve davranış yazabilme. ·
· Hedef ve davranışlara uygun
öğretim etkinliklerini planlayabilme. ·
·
Sınıflamaları,
aşamalı dizileri, öğretim yöntemleri ve teknikleri ve ilkeleri bir planda
başarıyla kullanabilme. ·
·
Öğretim ilke,
strateji, yöntem ve araçları ile bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme. ·
·
Değerlendirme
sürecini ve temel işlevlerini kavrayabilme. · · Hedef ve davranışlara uygun değerlendirme etkinlikleri planlayabilme. Değerlendirme: • Derse Devam ........................................... %10 • 1. Ara Sınavı ............................................ %20 • 2. Ara Sınavı (Proje) ............................... %20 • Final Sınavı .............................................. %50 ............................................................................... %100 |
Hafta |
Tarih |
Konular — Çalışmalar |
1 |
24 Eylül 2003 |
1. Tanışma ve Dersin Tanıtımı |
2 |
1 Ekim 2003 |
2. Eğitimle İlgili Temel Kavramlar (Eğitim, öğrenme, öğretim., öğretme, davranış, süreç, öğretim programı, hedef, planlama, ölçme, değerlendirme) |
3 |
8 Ekim 2003 |
3.
Eğitimde Hedefler |
4 |
15 Ekim 2003 |
4.
Hedef Alanları |
5 |
22 Ekim 2003 |
5. İçeriğin Seçimi ve Düzenlenmesi 6.
Eğitim Durumları (Öğrenme-Öğretme Yaşantıları) |
6 |
29 Ekim 2003 |
7. Cumhuriyet Bayramı |
7 |
5 Kasım 2003 |
8.
Çoklu Zeka Kuramı ve Sınıf
Uygulamaları 9. Proje Tabanlı Öğrenme |
8 |
12 Kasım 2003 |
10.
Öğretme Stratejileri (Öğretme Yaklaşımları) 11.
Öğretme Yöntemleri |
9 |
19 Kasım 2003 |
12. 1. Ara Sınavı |
10 |
26 Kasım 2003 |
13. Şeker Bayramı Tatili |
11 |
3 Aralık 2003 |
14.
Öğretme Teknikleri 15.
Eğitimde İletişim ve Etkileşim |
12 |
10 Aralık 2003 |
16.
Öğretim Materyalleri Hazırlama |
13 |
17 Aralık 2003 |
Öğretim Etkinliğini Ölçme
ve Değerlendirme |
14 |
24 Aralık2003 |
17.
Öğretim Etkinliğini Ölçme ve Değerlendirme |
|
|
Final Sınavı |