Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,   06532  Beytepe/ANKARA

8. İngilizce Öğretmenliği Sertifika Programı

04 Şubesi

 

Dersin Kodu  ve Adı

Öğretimin Planlanması ve Değerlendirme 

Dersin Günü, Saati ve Yeri

Çarşamba — 16:30-19:20                                   Derslik:  A-Blok 307

Dönem

2003—2004  Güz Dönemi 

Öğretim Elemanı

Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
      Ofis       :     Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
      Tel         :     (312) 297-71 76                        (BÖTE)
      e-Posta  :     sadi at hacettepe.edu.tr
      Web       :     http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/

 

 

Dersin Tanımı:

Eğitimle ilgili temel kavramlar, temel program geliştirme kavramları ve süreçleri, yıllık, ünite ve günlük planların geliştirilmesi, içerik seçimi ve organizasyonu, hedefler ve hedef davranışlar, eğitim durumları, öğretim yöntem ve teknikleri-stratejileri, materyallerin özellikleri ve seçimi, ölçme ve değerlendirme, değerlendirme yaklaşımları, ölçme araçlarının özellikleri, ölçme araçlarının nitelikleri, test türleri, izleme ve başarı testlerinin geliştirilmesi. 

 

 

Yardımcı Kaynaklar:

Bilen, Mürüvvet (1989).  Plandan uygulamaya öğretim.  Ankara: Sistem Ofset. 

Demirel, Özcan (2002).  Planlamadan uygulamaya öğretme sanatı (4. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.

Demirel, Özcan (1999).  Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.

Ertürk, Selahattin (1997).  Eğitimde program geliştirme (9. Baskı).  Ankara: Meteksan.

Fidan, Nurettin (1986).  Okulda öğrenme ve öğretme.

Gözütok, Dilek (2000).  Öğretmenliğimi geliştiriyorum.  Ankara: Siyasal Yayıncılık. 

Senemoğlu, Nuray (1997).  Gelişim, öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya.  Ankara: Ertem Mat. 

Sönmez, Veysel (2001).  Program geliştirmede öğretmen el kitabı (9. Baskı).  Ankara: Anı Yayıncılık. 

Tekin, Halil (1994).  Eğitimde ölçme ve değerlendirme (8. Baskı).  Yargı Yayınları.

 

 

Dersin Hedefleri:

·          ·          Eğitim, öğrenme, öğretim ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramları açıklayabilme.

·          ·          Planlama sürecini ve gerekliliğini kavrayabilme.

·          ·          Planın temel unsurlarını ve aralarındaki ilişkileri kavrayabilme.

·          ·          Hedef ve davranışı kavrayabilme.

·          ·          Hedeflerin özellik, alan, aşama ve işlevlerini kavrayabilme.

·          ·          Farklı durumlar için hedef ve davranış yazabilme.

·          ·          Hedef ve davranışlara uygun öğretim etkinliklerini planlayabilme.

·          ·          Sınıflamaları, aşamalı dizileri, öğretim yöntemleri ve  teknikleri ve ilkeleri bir planda başarıyla kullanabilme.

·          ·          Öğretim ilke, strateji, yöntem ve araçları ile bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme.

·          ·          Değerlendirme sürecini ve temel işlevlerini kavrayabilme.

·         ·         Hedef ve davranışlara uygun değerlendirme etkinlikleri planlayabilme.

 

 

Değerlendirme:

     Derse Devam ...........................................   %10

     1. Ara Sınavı ............................................   %20

     2. Ara Sınavı (Proje) ...............................   %20

     Final Sınavı ..............................................   %50

      ...............................................................................

                                                                          %100

 

 

 

Çalışma Takvimi

Hafta

     Tarih

 Konular — Çalışmalar

1      

24 Eylül 2003

1.                 Tanışma ve Dersin Tanıtımı

2      

1 Ekim 2003

2.                 Eğitimle İlgili Temel Kavramlar  (Eğitim, öğrenme, öğretim., öğretme, davranış, süreç, öğretim programı, hedef, planlama, ölçme, değerlendirme)

3      

8 Ekim 2003

3.                 Eğitimde Hedefler
      — Hedef Türleri, Hedef Kaynakları, Hedef Alanları
      — Bilişsel alan hedefleri
      — Duyuşsal alan hedefleri
      Psiko-motor alan hedefleri

4      

15 Ekim 2003

4.                 Hedef Alanları
      — Bilişsel alan hedefleri
      — Duyuşsal alan hedefleri
      Psiko-motor alan hedefleri

5      

22 Ekim 2003

5.                 İçeriğin Seçimi ve Düzenlenmesi

6.                 Eğitim Durumları (Öğrenme-Öğretme Yaşantıları)
    Temel özellikleri, unsurları, ölçütleri, aşamaları
Öğrenme, Algılama, Güdüleme İlkeleri

6      

29 Ekim 2003

7.                 Cumhuriyet Bayramı

7      

5 Kasım 2003

8.                 Çoklu Zeka Kuramı ve Sınıf Uygulamaları
Öğrenme Stilleri

9.                 Proje Tabanlı Öğrenme

8      

12 Kasım 2003

10.              Öğretme Stratejileri (Öğretme Yaklaşımları)
      — Sunuş, Buluş, Araştırma Yoluyla Öğretme Yaklaşımı

11.              Öğretme Yöntemleri
      — Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma,
            Problem Çözme, Bireysel Çalışma

9      

19 Kasım 2003

12.              1. Ara Sınavı

10   

26 Kasım 2003

13.              Şeker Bayramı Tatili

11   

3 Aralık 2003

14.              Öğretme Teknikleri
      — Beyin Fırtınası, Gösteri, Soru-Cevap, Drama ve Rol Yapma,
            Benzetim, İkili ve Grup Çalışmaları, Mikro Öğretim, Eğitsel Oyunlar,
            Bireyselleştirilmiş Öğretim, Programlı Öğretim

15.              Eğitimde İletişim ve Etkileşim
Sınıfta Öğretmenin Rolü ve Sınıf Yönetimi

12   

10 Aralık 2003

16.              Öğretim Materyalleri Hazırlama
      — Öğretimde Görsel ve İşitsel Araçlar
      — Öğretim Materyallerinin Hazırlanması ve Seçimi
      — Öğretim aracı olarak bilgisayar

13   

17 Aralık 2003

Öğretim Etkinliğini Ölçme ve Değerlendirme
        Ölçme araçları ve nitelikleri
        Ölçme sonuçlarının yorumlanması

14   

24 Aralık2003

17.              Öğretim Etkinliğini Ölçme ve Değerlendirme
        Değerlendirme türleri

 

 

Final Sınavı