|
Hacettepe
Üniversitesi, İngilizce Öğretmenliği Sertifika ProgramıGrup: 3. Sınıf, 01 Şubesi |
|
Dersin
Kodu ve Adı |
Öğretimin Planlanması ve Değerlendirme |
Dersin
Günü, Saati ve Yeri |
Pazartesi — 16:30-19:00 Beytepe-Yeni Bina: B-Blok Zemin
Kat No:1 |
Dönem |
2001—2002 Güz Dönemi (19 Kasım 2001—22 Şubat 2002) |
Öğretim Elemanı |
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU |
Dersin Tanımı: Eğitimle ilgili temel kavramlar, temel program geliştirme kavramları ve süreçleri, yıllık, ünite ve günlük planların geliştirilmesi, içerik seçimi ve organizasyonu, hedefler ve hedef davranışlar, eğitim durumları, öğretim yöntem ve teknikleri-stratejileri, materyallerin özellikleri ve seçimi, ölçme ve değerlendirme, değerlendirme yaklaşımları, ölçme araçlarının özellikleri, ölçme araçlarının nitelikleri, test türleri, izleme ve başarı testlerinin geliştirilmesi. Yardımcı Kaynaklar: Bilen, Mürüvvet (1989). Plandan uygulamaya öğretim. Demirel, Özcan (2000). Planlamadan uygulamaya öğretme sanatı (2. Baskı). Demirel, Özcan (1999). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme.
Demirel, Özcan (2001). Eğitim sözlüğü. Erginer,
Ergin (2000). Öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme. Ankara: ANI Yayıncılık. Ertürk,
Selahattin (1997). Eğitimde program geliştirme (9.
Baskı). Ankara: Meteksan. Senemoğlu,
Nuray (1997). Gelişim, öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Ertem Mat. Sönmez, Veysel (2001). Program
geliştirmede öğretmen el kitabı (9. Baskı). Ankara: Anı
Yayıncılık. Tekin, Halil (1994). Eğitimde
ölçme ve değerlendirme (8. Baskı).
Yargı Yayınları. Dersin Hedefleri: ·
·
Eğitim, öğretim, planlama ve değerlendirme süreci ile ilgili temel
kavramlar bilgisi. ·
·
Öğretimin Planlanması ve Değerlendirme (ÖPD) dersi ile ilgili
kavramların, sınıflamaların, aşamalı dizilerin, yöntemlerin, tekniklerin ve
ilkelerin bilgisini kazanma. ·
·
Hedeflerin özellik, alan, aşama ve işlevlerini kavrayabilme. ·
·
Hedeflerle eğitim durumları arasındaki ilişkileri kavrayabilme. ·
·
Sınıflamaları, aşamalı dizileri, öğretim yöntemleri ve teknikleri ve ilkeleri bir planda
başarıyla kullanabilme. ·
·
Belli başlı öğretme yaklaşımlarının, yöntemlerin, tekniklerin ve
ilkelerin bilgisini kazanma. ·
·
Ölçme sonuçlarını değerlendirme amacıyla kullanabilme. Değerlendirme: • Derse
Devam ........................................... %10 • 1.
Ara Sınavı ............................................ %20 • 2.
Ara Sınavı (Proje) ............................... %20 • Final
Sınavı .............................................. %50 ............................................................................... %100 |
Hafta |
Tarih |
Konular — Çalışmalar |
1
|
19 Kasım 2001 |
1.
Tanışma ve Dersin Tanıtımı |
2
|
26 Kasım 2001 |
2.
Öğretim Etkinliklerini Planlama |
3
|
3 Aralık 2001 |
3.
Eğitimde Program Geliştirme |
4
|
10 Aralık 2001 |
4.
Öğretim Materyalleri Hazırlama |
5
|
17 Aralık 2001 |
5. Ramazan Bayramı Tatili |
6
|
24 Aralık 2001 |
6.
Öğretme Stratejileri (Öğretme
Yaklaşımları) |
7
|
31 Aralık 2001 |
7. Yılbaşı Tatili |
8
|
7 Ocak 2002 |
8.
Öğretme Teknikleri |
9
|
14 Ocak 2002 |
9. 1. Ara Sınavı |
10 |
21 Ocak 2002 |
10.
Öğrenme Modelleri (Yaklaşımları) |
11 |
28 Ocak 2002 |
11.
Eğitimde İletişim ve Etkileşim |
12 |
4 Şubat 2002 |
12. Öğretim Etkinliğini Ölçme ve Değerlendirme |
13 |
11 Şubat 2002 |
Mikro Öğretim |
14 |
18 Şubat 2002 |
13. Mikro Öğretim |
|
|
Final Sınavı |