Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,   06532  Beytepe/ANKARA

İngilizce Öğretmenliği Sertifika Programı

Grup: 3. Sınıf,  01 Şubesi

 

Dersin Kodu  ve Adı

Öğretimin Planlanması ve Değerlendirme 

Dersin Günü, Saati ve Yeri

Pazartesi — 16:30-19:00            Beytepe-Yeni Bina: B-Blok Zemin Kat No:1

Dönem

2001—2002 Güz Dönemi   (19 Kasım 2001—22 Şubat 2002)

Öğretim Elemanı

Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
      Ofis       :     Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
      Tel         :     (312) 297-86 25/26/27              (BÖTE)
      e-Posta  :     sadi at hacettepe.edu.tr
      Web       :     http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/

 

 

Dersin Tanımı:

Eğitimle ilgili temel kavramlar, temel program geliştirme kavramları ve süreçleri, yıllık, ünite ve günlük planların geliştirilmesi, içerik seçimi ve organizasyonu, hedefler ve hedef davranışlar, eğitim durumları, öğretim yöntem ve teknikleri-stratejileri, materyallerin özellikleri ve seçimi, ölçme ve değerlendirme, değerlendirme yaklaşımları, ölçme araçlarının özellikleri, ölçme araçlarının nitelikleri, test türleri, izleme ve başarı testlerinin geliştirilmesi. 

 

Yardımcı Kaynaklar:

Bilen, Mürüvvet (1989).  Plandan uygulamaya öğretim.  Ankara: Sistem Ofset. 

Demirel, Özcan (2000).  Planlamadan uygulamaya öğretme sanatı (2. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.

Demirel, Özcan (1999).  Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.

Demirel, Özcan (2001).  Eğitim sözlüğü. Ankara: Pegem A Yayıncılık.

Erginer, Ergin (2000).  Öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme.  Ankara: ANI Yayıncılık.

Ertürk, Selahattin (1997).  Eğitimde program geliştirme (9. Baskı).  Ankara: Meteksan.

Senemoğlu, Nuray (1997).  Gelişim, öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya.  Ankara: Ertem Mat. 

Sönmez, Veysel (2001).  Program geliştirmede öğretmen el kitabı (9. Baskı).  Ankara: Anı Yayıncılık. 

Tekin, Halil (1994).  Eğitimde ölçme ve değerlendirme (8. Baskı).  Yargı Yayınları.

 

Dersin Hedefleri:

·          ·          Eğitim, öğretim, planlama ve değerlendirme süreci ile ilgili temel kavramlar bilgisi.

·          ·          Öğretimin Planlanması ve Değerlendirme (ÖPD) dersi ile ilgili kavramların, sınıflamaların, aşamalı dizilerin, yöntemlerin, tekniklerin ve ilkelerin bilgisini kazanma. 

·          ·          Hedeflerin özellik, alan, aşama ve işlevlerini kavrayabilme.

·          ·          Hedeflerle eğitim durumları arasındaki ilişkileri kavrayabilme.

·          ·          Sınıflamaları, aşamalı dizileri, öğretim yöntemleri ve  teknikleri ve ilkeleri bir planda başarıyla kullanabilme.

·          ·          Belli başlı öğretme yaklaşımlarının, yöntemlerin, tekniklerin ve ilkelerin bilgisini kazanma.

·          ·          Ölçme sonuçlarını değerlendirme amacıyla kullanabilme. 

 

Değerlendirme:

     Derse Devam ...........................................   %10

     1. Ara Sınavı ............................................   %20

     2. Ara Sınavı (Proje) ...............................   %20

     Final Sınavı ..............................................   %50

      ...............................................................................

                                                                          %100

 

 

Çalışma Takvimi

 

Hafta

     Tarih

 KonularÇalışmalar

1      

19 Kasım 2001

1.                 Tanışma ve Dersin Tanıtımı
Eğitimle İlgili Temel Kavramlar

2      

26 Kasım 2001

2.                 Öğretim Etkinliklerini Planlama
      Öğretim Etkinliklerini Planlamanın Gerekliliği
      Yıllık, Ünite ve Günlük Planlar

3      

3 Aralık 2001

3.                 Eğitimde Program Geliştirme
      Eğitimde Program Geliştirme Süreci
      Eğitim Programının Ögeleri
Eğitimde Hedefler
      Hedef Çeşitleri, Hedef Kaynakları, Hedef Alanları

4      

10 Aralık 2001

4.                 Öğretim Materyalleri Hazırlama
      Öğretimde Görsel ve İşitsel Araçlar
      Öğretim Materyallerinin Hazırlanması ve Seçimi

5      

17 Aralık 2001

5.                 Ramazan Bayramı Tatili

6      

24 Aralık 2001

6.                 Öğretme Stratejileri (Öğretme Yaklaşımları)
      Sunuş, Buluş, Araştırma Yoluyla Öğretme Yaklaşımı
Öğretme Yöntemleri
      Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma,
            Problem Çözme, Bireysel Çalışma

7      

31 Aralık 2001

7.                 Yılbaşı Tatili

8      

7 Ocak 2002

8.                 Öğretme Teknikleri
      Beyin Fırtınası, Gösteri, Soru-Cevap, Drama ve Rol Yapma,
            Benzetim, İkili ve Grup Çalışmaları, Mikro Öğretim, Eğitsel Oyunlar,
            Bireyselleştirilmiş Öğretim, Programlı Öğretim

9      

14 Ocak 2002

9.                 1. Ara Sınavı

10   

21 Ocak 2002

10.                Öğrenme Modelleri (Yaklaşımları)
        — Tam Öğrenme Yaklaşımı
        İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yaklaşımı

11   

28 Ocak 2002

11.              Eğitimde İletişim ve Etkileşim
Sınıfta Öğretmenin Rolü ve Sınıf Yönetimi

12   

4 Şubat 2002

12.              Öğretim Etkinliğini Ölçme ve Değerlendirme

13   

11 Şubat 2002

Mikro Öğretim

14   

18 Şubat 2002

13.              Mikro Öğretim

 

 

Final Sınavı