UZAKTAN EĞİTİM

Uzaktan Eğitim, geleneksel öğrenme-öğretme yöntemlerindeki sınırlılıklar nedeniyle sınıf içi etkinliklerin yürütülme olanağı bulunmadığı durumlarda eğitim çalışmalarını planlayanlar ve uygulayanlar ile öğrenenler arasında iletişim ve etkileşimin özel olarak hazırlanmış öğretim üniteleri ve çeşitli ortamlar yoluyla belli bir merkezden sağlandığı bir öğretim yöntemidir.

Başka bir tanıma göre Uzaktan Eğitim; öğreten ile öğrencinin birbirinden uzakta olmalarına rağmen eş zamanlı ya da ayrı zamanlı olarak bir araçla iletişim kurabildikleri eğitim sistemidir.

Uzaktan Eğitimin Genel Özellikleri; Uzaktan Eğitim uygulamalarının kavramsal kaynakları Uzaktan Eğitim Uygulamalarını teşvik eden ihtiyaçlar

Bilimsel ve teknolojideki gelişmeler, eğitime olan ihtiyacın artması, maliyet, verimlilik uzaktan eğitimin gelişmesini sağlayan etkenlerdir.

Uzaktan eğitimin öğretenle öğrenenin birbirinden uzakta olduğu bir eğitim sistemi olması özelliğiyle isteyene, istediği yaşta, istediği yer ve zamanda istediği hızda öğrenme olanağı sağlar.

Uzaktan eğitimde iletişimin üç elemanı vardır: Öğrenen, öğreten ve iletişim metodu. İletişim metodu öğrenen ile öğreten arasındaki bağdır. (Moore, 1973). Bu bağ ya da ortam teknolojinin herhangi bir biçiminin kullanılışı ile oluşur. Bu; posta olabilir, radyo, TV yayını, kablolu yayın, bilgisayar ağı olabilir. Basılı materyal, ses, görüntü ve grafik uzaktan eğitim için kullanılan ürünlerdir. (Granger, 1990).

Uzaktan eğitimin öğrenme ortamlarından birisi de web ortamıdır. İnternet ortamında uzaktan eğitimin geleneksel uzaktan eğitime göre yararları; Uzaktan Eğitimin sınırlılıkları

Uzaktan Eğitimde hedef kitle çok değişik özellikler taşır. Yetişkinler gençler, çocuklar; deneyimleri, gelişme dönemleri, güdülenmeleri öğrenme istekleri ve kendilerini yönlendirmeleri açısından ele alınarak eğitim verilmelidir.
Uzaktan eğitim ile her düzeyde ve yaşta istekli olan her öğrenciye eğitim verilir. uygulamalarda, okuma-yazma, ilk, orta, meslek okulu, yetişkinler eğitimi, ön lisans, lisans, ve lisans üstü öğretim yapılır.uzaktan eğitimi düzenleyenler, hedef kitlenin kişisel öğrenme biçimlerini yeni bilgi ve beceri edinmelerindeki bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurmalıdır.

Uzaktan eğitim ile ilgili birçok ülkede tüm eğitim türlerini içeren birçok farklı uygulamalar vardır. Bunlar mektuplaşma ve dışarıdan sınava girmegibi tek boyutlu uygulama ile başlayıp geliştirilerek çok bnoyutlu teknolojik sistemler haline dönüştürülmüştür.

Son Güncelleştirme : 5 Nisan 2004
Sonraki sayfa
Gökhan Alaca
Web:http://ogrenci.hacettepe.edu.tr/~b0145355 , Eposta:b0145355@hacettepe.edu.tr
Hacettepe Üniversitesi , Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü