Yayınlar ve Yapılan Akademik Çalışmalar


 

Tez Konuları

Master Tez Konusu : 5-6 Yaş Grubu Çocukların Anne- Babalarının Tutumlarını  Algılayışları  İle Anne- Babaların Kendi Tutumlarını Algılayışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

 Danışman: Prof.Dr. Fulya Temel

 Doktora Tez Konusu:  MEB 2002 Okulöncesi Eğitim Programlarına İlişkin Öğretmen, Yönetici, Veli ve Uzman  Görüşlerinin İncelenmesi

 Danışman: Doç.Dr. Fitnat Kaptan

  1. ŞENDOĞDU Mine Canan, “Anaokuluna Giden 5-6 Yaş Grubundaki Çocukların  Anne- Babalarını Algılamaları” I Ulusal Aile Hizmetleri Sempozyumu Poster Bildiri(2001)

  2. TUĞRUL B., ÜSTÜN E., AKMAN B., ERKAN S., ŞENDOĞDU M., “Okulöncesi Öğretmenlerinin Sınıflarındaki Özel Eğitim Gereksinimi Olan Çocukların Normal Çocuklarla Entegre Edilmesine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi” , Antalya Uluslararası Özel Eğitim Semineri, Sözel Bildiri (2001).

  3. TUĞRUL B., ÜSTÜN E., AKMAN B., ERKAN S., ŞENDOĞDU M., KARGI E., BOZ M., GÜLER T., “Okulöncesi Öğretmenliği Öğrencilerine Ait Türkiye Profili Araştırması”, M.Ü. 2000’li yıllarda I. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, Sözel Bildiri (2002).

  4. DEMİREL Ö., ERDEM E,  KOÇ F.,KÖKSAL N.,  ŞENDOGDU M. , “ Beyin Temelli Öğrenmenin Yabancı Dil Öğretiminde Yeni” , M.Ü. 2000’li yıllarda I. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, Sözel Bildiri  (2002)

  5. ŞENDOĞDU M., BOZ M., “Proje Tabanlı Öğrenme ve Okulöncesi Eğitimde Bir Proje Çalışması  Örneği”, H.Ü. Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü “21. Yüzyılda Erken Çocukluk Eğitimi Sempozyumu, Poster bildiri.   (6-7 Haziran 2002)

  6. TUĞRUL B., ÜSTÜN E., AKMAN B., ERKAN S., ŞENDOĞDU M. KARGI E., BOZ M., GÜLER T., “Okulöncesi Öğretmenliği Öğrencilerine Ait Türkiye Profili Araştırması”, H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, Makale,(2002, Sayı:23:108-116).

  7. TUĞRUL B., ÜSTÜN E., AKMAN B., ERKAN S., ŞENDOĞDU M., “Okulöncesi Öğretmenlerinin Sınıflarındaki Özel Eğitim Gereksinimi Olan Çocukların Normal Çocuklarla Entegre Edilmesine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”, Mersin   Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, Makale ,(2002;4:440-448).

 

 Çalıştığı Projeler

  1. AHUM- H.Ü. Aile Hizmetleri ve Uygulama Merkezi ve Üniversitenin İlgili Bölümleri ile yürütülen “Keçiören Çizmeci İlköğretim Okulu Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Yaşam Kalitesinin İyileştirilmesine Yönelik Uygulamalı Bir Araştırma” Projesi (2000- Devam ediyor)

  2. AÇEV- Anne Çocuk Eğitim Vakfı,  Üniversiteler ve İlgili Kurum ve Kuruluşlar işbirliği ile yürütülen “ Okulöncesi Eğitimi ve Öğretmen Yetiştirme Raporu” ( 2002- Ankara.)

  3. AÇEV- Anne Çocuk Eğitim Vakfı, Üniversiteler ve İlgili Kurum ve Kuruluşlar “ Okulöncesi Eğitimi ve Öğretmen Yetiştirme Raporu” ( 2003- Ankara.)

  4. Milli Eğitim Bakanlığı  Eğitim Araştırma Geliştirme Dairesi(EARGED)   ve H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü işbirliği ile Türkiye genelinde yürütülecek: “ MEB 2002 Okulöncesi Eğitim Programlarına İlişkin Öğretmen, Yönetici, Veli ve Uzman  Görüşlerinin İncelenmesi” konulu araştırma( 2004- Devam ediyor)

 

Yayınlanan Kitap

 * Can ve Piti  Okulöncesi Eğitim Dizisi

-          Can ve Piti Ben Ailem ve Okulum

-          Can ve Piti Toplumsal Yaşamın İçinde

-          Can ve Piti Atatürk’ü Tanıyor

-          Can ve Piti Meslekleri Öğreniyor

-          Can ve Piti Dünya ve Gökyüzünü Keşfediyor

-          Can ve Piti’nin Dört Mevsime Yolculuğu

-          Can ve Piti Doğayı Keşfediyor

-          Can ve Piti Vücudunu Tanıyor, Sağlığını  Koruyor

-          Can ve Piti Haberleşiyor

-          Can ve Piti Yaşamı Kolaylaştıran Araçlarla Tanışıyor

-          Can ve Piti Sesleri ve Enerji Kaynaklarını Tanıyor

-               Can ve Piti Tatile Çıkıyor

* Can ve Piti  Okulöncesi Eğitim Dizisi Öğretmen Uygulama Kitabı (Pasifik Yayınları) (2004)

 

Tebliğ Sunarak veya İzleyici Olarak Katılınan Ulusal Ve Uluslararası Bilimsel Toplantılar

 

Katılınan TV.Programları

  1.      Dört Mevsim Kadın Programı TRT GAP kanalı canlı yayın.“ Okulöncesi Çocukların Anaokuluna Uyumu” konulu sözel bildiri(2003)

  2.      Karınca Kararınca Programı TRT GAP kanalı canlı yayın. “ Çocuk Edebiyatı ve Okuma Alışkanlığının   Kazandırılması” konulu sözel bildiri (2004)

 

 


 son güncelleme tarihi 12.04.2004         önerilen çözünürlük değeri 1024*768