http://yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2007/sb5002/sb5002-spss-odevi-3.htm 


KHO Savunma Bilimleri Enstitüsü

SB5002: Araştırma Yöntemleri (Güz 2007)


 

SPSS FOR WINDOWS ÖDEVİ - 3

Bu ödevin amacı; SPSS for Windows kullanarak ki kare, t- testi, varyans analizi (ANOVA) ve çoklu regresyon analizi yapmak ve değişkenler arasında istatistiksel açıdan anlamlı ilişkiler olup olmadığını test etmektir.  Ödevin son teslim tarihi: 2 Ocak 2008 saat 09:15. (Geçme notuna etkisi: %10) Geç ödev (haklı ve belgelendirilmiş bir özür olmadıkça) kabul edilmez 

VERİLER

Veri dosyası (odev3hsb2turkce.sav) 200 lise öğrencisinin demografik bilgileri ve çeşitli derslerden aldıkları standart puanları içermektedir.

Her öğrenciyle ilgili olarak toplanan veriler toplam on bir (11) değişkende tutulmuştur. Bu değişkenler şunlardır (değişken adları parantez içinde verilmiştir):  

1. Öğrenci numarası (NO)
2. Öğrencinin cinsiyeti (CİNSİYET)
3.
Öğrencinin ırkı (IRK)
4. Öğrencinin sosyo-ekonomik durumu (SED)
5.
Öğrencinin okuduğu okul türü (OKULTÜRÜ)
6.
Öğrencinin okuduğu program türü (PROGTÜRÜ)
7.
Okuma dersinden aldığı not (OKUMANOT)

8. Yazma dersinden aldığı not (YAZMANOT)

9. Matematik dersinden aldığı not (MATNOT)

10. Fen bilgisi dersinden aldığı not (FENNOT)

11. Sosyal bilgiler dersinden aldığı not (SOSNOT)

 

 

odev3hsb2turkce.sav dosyasını SPSS'de açınız. Verileri ve değişkenleri gözden geçiriniz. "Variable View" sekmesini tıklayarak değişkenlerin tanımlarını inceleyiniz..

 

 

SORULAR

 

1.      (10 puan)  Erkek ve kız öğrenciler okudukları okul türüne göre farklılık gösteriyorlar ? Uygun istatistik testi kullanarak tabloları oluşturunuz ve yorumlayınız. Fark istatistiksel açıdan anlamlı mıdır?

2.      (20 puan) Devlet liseleriyle özel liselerde okuyan öğrencilerin okuma, yazma, matematik, fen bilgisi ve sosyal bilgiler derslerinden aldıkları notların ortalaması birbirinden farklı mıdır? Uygun istatistik testi kullanarak tabloları oluşturunuz ve yorumlayınız. Fark istatistiksel açıdan anlamlı mıdır?

3.      (30 puan) Öğrencilerin sosyoekonomik durumlarıyla matematik ve fen bilgisi derslerinden aldıkları notlar arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki var mıdır? Uygun istatistik testi kullanarak tabloları oluşturunuz ve yorumlayınız. Öğrencilerin matematik ve fen derslerinden aldıkları notlar sosyo-ekonomik durumlarına göre fark ediyorsa, fark hangi gruplardan (sosyo-ekonomik durumu düşük-orta, düşük-yüksek, orta-yüksek olanlar) kaynaklanmaktadır? (Not: Sorunun ikinci kısmını yanıtlamak için tek faktörlü varyans analizi Tukey çoklu karşılaştırma testi yapmanız gerekmektedir.)

4.      (40 puan) Öğrencilerin matematik notu okuma, yazma, fen bilgisi notlarına ve program türüne bakılarak ne kadar isabetli tahmin edilebilir? Tahmin için kullanılan dört bağımsız değişkenden (okuma, yazma, fen bilgisi notları ve program türü) hangisi/hangileri çoklu korealsyona/regresyona anlamlı derecede katkıda bulunmaktadır? Çoklu doğrusal regresyon uygulayarak tabloları oluşturunuz ve yorumlayınız. Bağımlı değişkendeki varyansın ne kadarı (yüzde olarak) bağımsız değişkenlere bakılarak kestirilebilir? İlgili formülü F = b0 + b1B + b2X1 + b3X2 + b4X3 + b5X4 bçiminde yazınız. (F, öğrencinin matematik notu; b regresyon katsayısı; B öğrencinin sabit notu; Xi 1., 2., 3. ve 4. bağımsız değişkenler anlamına gelmektedir.)    . 

 

Not : Soruları yanıtlamak için yaptığınız bütün işlemleri ve soruların yanıtlarını ilgili SPSS (*.sav ve *.spo) ve Word dosyalarına (*.doc) kaydediniz. Word’e aktardığınız tabloları ve grafikleri güzelleştiriniz. Her sorudaki tablo, grafik ya da istatistik testlerle ilgili kısa bir yorum yapınız. Sonuçları APA stiline göre rapor ediniz.

Geribildirimi kolaylaştırmak için lütfen ödevlerinizi basılı olarak teslim ediniz.  

Kolay gelsin.


Son güncelleme tarihi: 12 Aralık 2007

Yaşar Tonta

mailto://tonta@hacettepe.edu.tr