http://yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2007/sb5002/sb5002-spss-odevi-3.htm
KHO Savunma Bilimleri Enstitüsü
SB5002: Araştırma Yöntemleri (Güz 2007)
SPSS FOR WINDOWS ÖDEVİ - 3
Bu ödevin
amacı; SPSS for Windows kullanarak
ki kare, t- testi, varyans analizi (ANOVA) ve çoklu regresyon analizi yapmak ve değişkenler arasında istatistiksel açıdan anlamlı ilişkiler olup olmadığını test etmektir. Ödevin son teslim
tarihi: 2 Ocak 2008 saat 09:15. (Geçme notuna etkisi: %10) Geç ödev (haklı
ve belgelendirilmiş bir özür olmadıkça)
VERİLER
Veri dosyası (odev3hsb2turkce.sav)
200 lise
öğrencisinin demografik bilgileri ve çeşitli derslerden aldıkları standart
puanları içermektedir.
Her öğrenciyle
ilgili olarak toplanan veriler toplam on bir (11) değişkende tutulmuştur. Bu değişkenler şunlardır (değişken adları parantez içinde verilmiştir):
1. Öğrenci numarası (NO)
2. Öğrencinin cinsiyeti (CİNSİYET)
3. Öğrencinin ırkı
(IRK)
4. Öğrencinin sosyo-ekonomik durumu
(SED)
5. Öğrencinin okuduğu okul türü (OKULTÜRÜ)
6. Öğrencinin okuduğu program türü
(PROGTÜRÜ)
7. Okuma dersinden aldığı
not (OKUMANOT)
8. Yazma dersinden aldığı not (YAZMANOT)
9. Matematik dersinden aldığı not (MATNOT)
10.
Fen bilgisi dersinden aldığı not (FENNOT)
11.
Sosyal bilgiler dersinden aldığı not (SOSNOT)
odev3hsb2turkce.sav dosyasını SPSS'de açınız. Verileri ve değişkenleri
gözden geçiriniz.
"Variable View" sekmesini tıklayarak değişkenlerin tanımlarını inceleyiniz..
SORULAR
1.
(10 puan) Erkek ve kız
öğrenciler okudukları okul türüne göre
farklılık gösteriyorlar mı? Uygun istatistik
testi kullanarak tabloları oluşturunuz ve yorumlayınız. Fark istatistiksel açıdan anlamlı mıdır?
2.
(20 puan) Devlet liseleriyle
özel liselerde okuyan öğrencilerin okuma, yazma, matematik,
fen bilgisi ve sosyal bilgiler derslerinden aldıkları notların ortalaması birbirinden farklı mıdır? Uygun istatistik
testi kullanarak tabloları oluşturunuz ve yorumlayınız. Fark istatistiksel açıdan anlamlı mıdır?
3.
(30 puan) Öğrencilerin sosyoekonomik durumlarıyla matematik ve fen bilgisi derslerinden aldıkları notlar arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki var
mıdır? Uygun istatistik testi kullanarak tabloları oluşturunuz ve yorumlayınız. Öğrencilerin matematik ve fen derslerinden aldıkları notlar sosyo-ekonomik durumlarına göre fark ediyorsa, fark hangi gruplardan
(sosyo-ekonomik durumu düşük-orta, düşük-yüksek, orta-yüksek olanlar) kaynaklanmaktadır? (Not:
Sorunun ikinci kısmını yanıtlamak için tek faktörlü
varyans analizi Tukey çoklu karşılaştırma
testi yapmanız gerekmektedir.)
4.
(40 puan) Öğrencilerin matematik notu okuma, yazma, fen bilgisi notlarına ve program türüne bakılarak ne kadar isabetli tahmin edilebilir? Tahmin için kullanılan
dört bağımsız değişkenden (okuma, yazma, fen bilgisi notları ve program türü) hangisi/hangileri çoklu korealsyona/regresyona anlamlı derecede katkıda bulunmaktadır? Çoklu doğrusal regresyon uygulayarak tabloları oluşturunuz ve yorumlayınız. Bağımlı değişkendeki varyansın ne kadarı
(yüzde olarak) bağımsız değişkenlere bakılarak kestirilebilir? İlgili formülü F = b0 + b1B + b2X1
+ b3X2 + b4X3 + b5X4
bçiminde yazınız. (F, öğrencinin matematik notu; b regresyon katsayısı; B öğrencinin sabit notu; Xi
1., 2., 3. ve 4. bağımsız değişkenler anlamına gelmektedir.) .
Not : Soruları
yanıtlamak için yaptığınız bütün işlemleri ve soruların
yanıtlarını ilgili SPSS (*.sav ve *.spo)
ve Word dosyalarına (*.doc)
kaydediniz. Word’e aktardığınız tabloları
ve grafikleri güzelleştiriniz. Her sorudaki tablo, grafik ya da
istatistik testlerle ilgili kısa bir
yorum yapınız. Sonuçları APA stiline göre rapor
ediniz.
Geribildirimi kolaylaştırmak için
lütfen ödevlerinizi basılı olarak teslim
ediniz.
Kolay gelsin.
Son güncelleme tarihi: 12 Aralık 2007
Yaşar
mailto://tonta@hacettepe.edu.tr