- H.Ü. Kütüphanecilik
        Bölümü
 
    
    - KÜT 242: Araştırma
        Yöntemleri II (Bahar 2000) 
 
    
    
-  
 
    
    
     
SPSS FOR WINDOWS
ÖDEVİ
Bu ödevin amacı; bir istatistik
yazılım paketi (SPSS 7.5 for Windows) kullanarak mevcut
verileri incelemek, tablo ve grafikler hazırlamak, değişkenler
arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılıklar olup
olmadığını t-testi
aracılığıyla test etmek, değişkenler arasındaki olası
ilişkileri tahmini regresyon eğrisi ile ifade etmek ve elde
edilen değerleri yorumlamaktır. Ödevin son teslim
tarihi: 22 Mayıs 2000
saat 09:10. 
Adı geçen yazılım programı
laboratuvardaki makinelere yüklenmiştir. SPSS yazılımıyla
ilgili başlangıç düzeyinde bilgi ve ilgili kaynaklar size
derste verilmişti. SPSS'in çevrimiçi "Help"
mönüsünden de yararlanabilirsiniz. (İlgi duyan olursa
elimde SPSS’in eski sürümleri (6.0 ve 6.1) ile ilgili
kaynaklar var; ödünç alabilirsiniz.)
SPSS yazılımını
çalıştırınız. File mönüsüne tıklayarak
"GSS93subset.sav" dosyasını açınız. Bu dosyada
ABD'de 1993'te yapılan General Social Survey araştırmasından
elde edilen 1500 deneğe ait çeşitli bilgiler bulunmaktadır.
Değişkenleri, her bir değişkenin özelliklerini inceleyiniz.
Daha sonra aşağıdaki soruları yanıtlayınız. Gerekli
durumlarda istatistiksel analizle ilgili kendi görüşlerinizi
rapora ekleyiniz. Yanıtları
rapor halinde yazıcıdan bastırınız. 
Sorular
    - Kadınların ve erkeklerin
        yaşı (age)
        için minimum, maksimum, ortalama ve standart sapma
        değerlerini hesaplatınız. 
 
    - Kadınların eğitim
        dereceleriyle (degree) ile erkeklerinkini
        karşılaştıran bir tablo ve grafik hazırlayınız. 
 
    - Irka (race) göre
        kadınlarla erkeklerin eğitim derecelerini bir tablo ile
        ayrıca gösteriniz. 
 
    - Irk (race) ile gelir (income91) arasındaki ilişkiyi çizgi ya
        da çubuk grafikle gösteriniz.
 
    - Kadınlarla erkeklerin
        ölüm cezasıyla (cappun) ilgili tutumlarını (karşı ya
        da taraftar olma) karşılaştırınız. İkisi
        arasındaki korelasyon katsayısını bularak, ilişkinin
        istatistiksel açıdan anlamlı olup olmadığını
        belirtiniz.
 
    - Yaş ile cinsiyet arasında
        bir ilişki olup olmadığını t-testi
        yaparak karşılaştırınız.
        Farkın istatistiksel açıdan anlamlı olmadığını
        göreceksiniz. Bunu nasıl yorumlarsınız? (Not: Bu
        çalışmada "yaş" değişkeninin neyi ifade
        ettiği üzerinde düşünürseniz bu ilişkiyi daha
        kolay görebilirsiniz. (t-tablosu için Karasar'ın
        kitabına ya da
        herhangi bir genel istatistik kitabına bakabilirsiniz.)
 
    - Kadınların ortalama
        evlilik yaşıyla erkeklerinkini karşılaştırınız.
        İki ortalama arasında istatistiksel açıdan anlamlı
        bir fark olup olmadığını iki bağımsız örneklemli
        t-testiyle karşılaştırınız. 
 
    - Yaş (age) ile eğitim süresi (educ) arasındaki ilişkiyi regresyon
        eğrisiyle gösteriniz. Bu eğriyi nasıl
        yorumlarsınız?
 
    - Yaş (age) ile çocuk sayısı (childs) arasındaki ilişkiyi regresyon
        eğrisiyle gösteriniz.
 
    - Eğitim süresiyle (educ)
        günlük TV izleme süresi (tvhours) arasındaki ilişkiyi regresyon
        eğrisiyle gösteriniz. Bu eğriyi nasıl
        yorumlarsınız?