My Publications...
KURULUŞUNDAN GÜNÜMÜZE FÂTİH KÜLLİYESİ
[Mehmed II the Conqueror’s Complex from its Foundation until Today]
[Only it was given section of the Contents]
İÇİNDEKİLER [CONTENTS]
PLÂN VE HARİTALAR ÇİZELGESİ [CHARTS OF PLANS AND MAPS]
TABLOLAR ÇİZELGESİ [CHARTS OF TABLES]
SUNUŞ [PREFACE]
ÖNSÖZ [FOREWORD]
KISALTMALAR [ABBREVIATONS]
KRONOLOJİ [CHRONOLOGY]
GİRİŞ [INTRODUCTION]
I - KÜLLİYENİN KURULUŞUNA ZEMİN HAZIRLAYAN ÂMİLLER
[THE FACTORS THAT PREPARED THE GROUND FOR THE FOUNDATION
OF THE COMPLEX]
a) Büyüyen Devlet ve Artan Eleman İhtiyacı [Expanding state and
growing need for personnel]
b) Fâtih, Osmanlı Yönetim Felsefesi ve Külliye [The Conqueror, Otto-
man political philosophy and the Complex]
c) Dinî ve Kültürel Âmiller [Religious and cultural factors]
II- KAYNAKLAR VE ARAŞTIRMALAR [PRIMARY SOURCES AND STUDIES]
BİRİNCİ BÖLÜM [FIRST CHAPTER]
KÜLLİYENİN FİZİK YAPISI
[PHYSICAL STRUCTURE OF THE COMPLEX]
I- KÜLLİYENİN KURULUŞU [THE FOUNDATION OF THE COMPLEX]
II- KÜLLİYENİN BİRİMLERİ [UNITS OF THE COMPLEX]
a) Câmi [The Mosque]
b) Medreseler [The Medreses]
a. Semâniye (=Sahn) Medreseleri [The Eight Courts=Semaniye
(=Sahn) Medreses]
b. Tetimme (=Mûsıla-i Sahn) Medreseleri [Tetimme Medreses=
Preparatory Colleges]
c) Kütüphâne [The library]
d) Dâruşşifâ [The hospital]
e) Mektep [The primary school]
f) Muvakkıthâne [The clock-room]
g) İmâret [The soup-kitchen]
h) Fâtih Türbesi [The Conqueror's Tomb]
İKİNCİ BÖLÜM [SECOND CHAPTER]
KÜLLİYENİN EKONOMİK YAPISI
[ECONOMICAL STRUCTURE OF THE COMPLEX]
I - GELİR KAYNAKLARI [SOURCES OF INCOME]
a) Zirâî Nitelikli Gelir Kaynakları [Agricultural revenues]
b) "Binâ" Nitelikli Gelir Kaynakları [Incomes from the buildings of the
Waqf]
c) Cizye Gelirleri [The Djizye incomes]
d) Sonradan Tahsis Olunan Gelir Kaynakları [Income sources allo-
cated to the waqf after its foundation]
II - GELİR KAYNAKLARININ İŞLETİLMESİ [MANAGEMENT OF THE REVE-
NUE-SOURCES]
III - GİDERLER [EXPENDITURE]
a) Personel Giderleri [Expenditure for personnel]
b) Beslenme (İâşe) Giderleri [Expenditure for Provisioning]
c) Bakım ve Onarım Giderleri [Expenditure for repair and mainte-
nance]
d) Yardım Giderleri [Expenditure for alms/aids]
IV - GELİR-GİDER HESAPLARI, MÂLÎ DENGELER VE KÜLLİYE [COMPU-
TATION OF INCOMES AND EXPENDITURE , FINANCIAL BALANCES
AND THE COMPLEX]
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM [THIRD CHAPTER]
KÜLLİYENİN YÖNETİM VE DENETİMİ
[ADMINISTRATION AND CONTROL OF THE COMPLEX]
I - YÖNETİM MEKANİZMASI [ADMINISTRATIVE MACHINE]
II - DENETİM MEKANİZMASI [CONTROL SYSTEM]
III - KÜLLİYE ELEMANLARININ TÂYİN VE TERFÎLERİ [APPOINTMENTS
AND ADVANCEMENTS OF THE PERSONNEL]
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM [FOURTH CHAPTER]
KÜLLİYENİN SOSYAL YAPISI: SOSYAL İLİŞKİLER VE HİZMETLER [SOCIAL STRUCTURE OF THE COMPLEX: SOCIAL RELATIONS AND SERVICES]
I - KÜLLİYE PERSONELİ, HİZMET SÂHALARI VE SOSYAL İLİŞKİLER
[PERSONNEL OF THE COMPLEX, CATCHEMENTS AND SOCIAL RE-
LATIONS]
a) Medreseler [The Medreses]
Eğitim ve Öğretim Elemanları [Training and teaching personnels]
a. Ulemânın Yetişme Safhaları ve Sosyal İlişkiler (Cultivation phases
of the scholars and social relations)
b. Ulemânın Sosyal Tabanı [Social backgraund of the scholars]
c. Hoca-Talebe İlişkileri [Hodca and studens' relations]
b) Câmi [The mosque]
c) Dâruşşifâ [The hospital]
a. Tedâvi Hizmetleri [Cure services]
b. Beslenme ve Bakım Hizmetleri [Nourishment and nursing ser-
vices]
c. Tıp Eğitimi [Medical teaching]
d) Mektep (=Dâru't-ta'lîm) [The primary school)
e) Fâtih Türbesi [The Conqueror's Tomb]
f) İmâret [The almshouse]
a. İmâretten Faydalananlar [Beneficaries from the almshouse]
b. İmârette Pişirilen Yemekler [Eats cooking in the almshouse]
II - KÜLLİYE HİZMETLERİ VE GÜNLÜK HAYAT [SERVICES AND DAILY
LIFE IN THE COMPLEX]
III - SUNULAN HİZMETLERİN CEMİYET VE OSMANLI YÖNETİMİ NEZDİN-
DEKİ MÂNÂSI [THE IMPLICATIONS OF THE SERVİCES PROVIDED IN
THE COMPLEX FOR THE SOCIETY AND OTTOMAN ADMINIST-
RATION]
BEŞİNCİ BÖLÜM [FIFTH CHAPTER]
FÂTİH KÜLLİYESİ VE OSMANLI EĞİTİM, BİLİM VE YÖNETİM HAYÂTI [THE CONQUEROR'S COMPLEX AND OTTOMAN EDUCATIONAL, SCIENTIFIC AND ADMINISTRATIVE LIFE]
II - EĞİTİM VE BİLİM HAYÂTI [EDUCATIONAL AND SCIENTIFIC LIFE IN
THE CONQUEROR'S MEDRESES]
a) Fâtih Medreseleri (=Sahn-ı Semân) ve İlmî Zihniyet [The Conque-
ror's Medreses and scientific mentality]
b) Fâtih Medreselerinin Ders Programları, Okunan Dersler ve Tedris
Faaliyetleri [Curriculum, stre subjects of lessons and educational
activites in the Conqueror's medreses]
c) Fâtih Medreselerinde İlmî Faaliyetler ve Neticeleri [Scientific acti-
vities and their outcomes in the Conqueror's medreses]
d) İlmî Verimi ve İlim Anlayışını Etkileyen Âmiller [Factors Affec-
ting scientific performance and scientific mentality]
II - FÂTİH KÜLLİYESİ VE OSMANLI YÖNETİMİ [THE CONQUEROR'S
COMPLEX AND OTTOMAN ADMINISTRATION]
SONUÇ [CONCLUSION]
TERİMLER SÖZLÜĞÜ [GLOSSARY FOR TERMINOLOGY]
BİBLİYOGRAFYA [BIBLIOGRAPHY]
İNDEKS [INDEX]