Aşıcı, T.B. ve Usluel, Y. K. (2013). Sayısal uçurumun üniversite öğrencilerinin demografik özelliklerine göre incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 44: 73-84.
Usluel, Y.K. , Özmen, B., & Çelen, F.K. (2015). BİT'in Öğrenme Öğretme Sürecine Entegrasyonu ve Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Modeline Eleştirel Bir Bakış. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5(1), 34–54. http://www.etku.org/sayilar/5_1/09_03.pdf
Ergün, E., & Usluel, Y.K. (2015). Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Öğrenci Bağlılık Ölçeği'nin Türkçe Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5(1), 20–33. http://www.etku.org/sayilar/5_1/09_02.pdf
Usluel,Y.K., Demir,Ö., & Çınar,M. (2014). Sosyal Ağların Kullanım Amaçları Ölçeği. Eğitim Teknolojileri Araştırma Dergisi, 5(2). http://www.et-ad.net/
Usluel, Y. K. And Atal, D. (2013). Students approach to social network in educational context. The international journal of web communities,
9 ( 2), 188-198.
Ilgaz, H. ve Usluel, Y.K. (2011). Öğretim Sürecine BİT entegrasyonu açısından öğretmen yeterlikleri ve mesleki gelişim. Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, 10(19), 87-106.
Kaya, G. Ve Usluel, Y.K. (2011). Öğrenme-öğretme süreçlerinde BİT entegrasyonunu ve kullanımını etkileyen faktörlere yönelik içerik analizi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 48-67.
Mazman, S. G. ve Usluel, Y.K. (2011). Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Entegrasyonu: Göstergeler ve Modeller. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.1(1), 62-80.
Koca, M. ve Usluel, Y.K. (20007). Öğretmenlerin bilgi ve iletişim teknolojilerini kabul ve kullanım niyetleri, Eğitim Bilimleri ve Ugulama Dergis,6 (11), 3-18.
Demiraslan, Y. ve Usluel, Y. K. (2006) Bilgi ve iietişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonunun Etkinlik Kuramı'na göre incelenmesi, Eğitim Araştırmaları Dergisi, 23, 38-49
Usluel,Y. K. (2006). Öğretmen adayları ve öğretmenlerin bilgi okuryazarlığı öz-yeterliklerinin karşılaştırılması, Eğitim Araştırmaları Dergisi, 22,233-243.
Usluel Y. K. ve Umay, A. (2005). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının öğretimde BİT kullanımına bakışı: Boylamsal bir çalışma, Eğitim Araştırmaları Dergisi, 19, 102-111.
Usluel Y. K. ve Seferoğlu, S.S. (2004). Ögretim elemanlarının bilgi teknolojilerini kullanmada karşılaştıkları engeller, çözüm önerileri ve öz-yeterlik algıları, Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, 6, 143-157.
Aşkar, P. ve Usluel Y. K. (2002). Öğretmenler ve bilgisayarı kullanmaya ilişkin karar sürecinde bulundukları aşamalar , Qafqaz Universitesi, 9, 197-202.
Avcı Yucel, U., & Usluel, Y. K. (2013). The Quality of Interaction and Participation in Knowledge Building Processes within the Online Collaborative Learning Environments. International Academic Conference on Education, Teaching and E-learning (IAC-ETeL 2013 ), Prague, Czech Republic.
Usluel, Y.K., Nuhoğlu, P. and Yıldız, B. (2010).
Do the perceived attributes of social networks differ in terms of being innovator or skepical of prospective teachers? Presented at IADIS International Conference WWW/Internet 2010, Timisoara, 14 - 17 October 2010, Romania.
Atal, D. and Usluel, Y. K. (2010).
Web 2.0 is used in daily life. What about in lectures? Presented at 9th International Internet Education Conference & Exhibition, e- Learning evaluation: A catalyst for quality education, Cairo, 14-16 2010 September, Egypt.
Baş, T. and Usluel, Y.K.,(2010). The integration of wiki tool to learning - teaching process: A sample application. Presented at
13th International Conference ICT
in the education of the Balkan countrıes 2010, Varna, 16-18 June, Bulgaria.
Torun, E.D., Ilgaz , H. , Usluel, Y. K. (2007). Technology Acceptance Model and Teachers’ Adoption of Laptops. Presented at The Fourth Annual Conference of Learning International Networks Consortium (LINC), Amman, October 28-30, Jordan.
Usluel,Y. K. , Demiraslan Y. ve Mumcu-Kuşkaya,F. (2007). Integrating ICT into classrooms: A note from Turkish teachers, (p. 1569-1575). Presented at Society for Information Technology and Teacher Education International Conference, San Antonio, March 26-30, USA.
Usluel,Y. K. ve Umay, A. (2004). The perceptions of prospective primary Mathematics teachers towards ICT use. Presentted at X. International Scientific Conference, Vilnius, May 27-28 ,Litvanya.
Özmen, B., Usluel, Y. K., & Çelen, F. K. (2014). Araştırmalarda bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonu konusunda var olan durum ve yönelimler. 2nd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES), Afyonkarahisar, Türkiye, 20-22 Mayıs 2014.
Usluel, Y. K., Kokoç, M., Çıralı, H., & Mazman, S.G. (2013). Sosyal Ağların Benimsenmesi Ölçeği’nin İngilizceye Uyarlama Çalışması. 1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, , Türkiye, 26-28 Haziran 2013.
Çıralı, H. ve Usluel, Y. K. (2013). Dijital Hikâye Anlatımı Sürecinde Yazılımlar, Uygulamalar ve Ortamlar. 1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, , Türkiye, 26-28 Haziran 2013.
Çıralı, H. ve Usluel, Y. K. (2013). Dijital hikâye anlatımının eğitsel bağlamda kullanımının değerlendirilmesine yönelik bir rubrik önerisi. 5th International Digital Storytelling Conference, Ankara, Türkiye, 8-10 Mayıs 2013.
Usluel, Y. K., ve Altıntaş, A. (2012, Ekim). Lise Öğrencilerinin Web 2.0'ı Kullanma Eğilimleri Nasıldır?. 6th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Türkiye.
Altıntaş, A., ve Usluel, Y. K. (2012, Ekim). Öğrencilerin Eğitsel Bağlamda Podcast Kullanım Tercihleri Üzerine Nitel Bir Çalışma. 6th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Türkiye.
Usluel, Y. K. ve Yıldız, B. (2012). Bilgi Ve İletişim Teknolojilerinin Öğrenme Öğretme Sürecine Entegrasyonu: Süreçle İlgili Kontrol Listesinin Geliştirilmesi. X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi kongresinde sunulmuştur, 27-30 Haziran 2012, Niğde Üniversitesi, Niğde.
Usluel, Y. K. ve Mazman, S. G. (2011). Yeniliklerin benimsemesi sürecinde bireylerin temkinlilik ya da tenilikçiliğini belirlemeye yönelik bir ölçme aracı. Presented at the 10th International Educational Technology Conference (IETC),25 –27, May 2011.
Ilgaz H. Ve Usluel Y. K. (2010). BİTentegrasyonu açısından öğretmen yeterliklerinin incelenmesi. 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumunda sunulmuştur, 24–26 Eylül 2010, Selçuk Üniversitesi, Konya.
Usluel, Y. K. ve Mazman, S. G. (2009). Eğitimde Yeniliklerin Yayılımı, Kabulü ve Benimsenmesi Sürecinde Önemli Rol Oynayan Ögeler.3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumunda sunulmuştur, 7-9 Ekim, Trabzon, Türkiye.
Kuşkaya, F.M. ve Usluel, Y. K. (2009). Ağsal Öğrenme ve Bir Ağsal Öğrenme Ortami Olarak Elgg. 3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumunda sunulmuştur, 7-9 Ekim, Trabzon, Türkiye.
Arkün, S. ve Usluel, Y.K. (2009). Yapılandırmacı yaklaşıma uygun
değerlendirme süreci ve BİT entegrasyonu. Presented at International Educational Technology Conference (IECT), 6-8 Mayıs, Ankara, Hacettepe üniversitesi, Türkiye.
Sert, G. ve Usluel, Y. K. (2009). Teknoloji Kabul Modeli çerçevesinde derslerde eğitim yazılımlarının kullanımı. Presented at International Educational Technology Conference (IECT), 6-8 Mayıs, Ankara, Hacettepe üniversitesi, Türkiye.
Uzunbeycan, G., Usluel, Y.K., Orhan, G (2009). The effects of education on the diffusion processes ICT. Presented at the European Teacher Education Network Annual Conference, 23-26 April, İzmir, Türkiye.
Kızılkaya, G. Ve Usluel, Y.K. (2008). Web tabanlı öğrenme ortamlarında etkileşim. Presented at International Educational Technology Conference (IECT) 6 – 8 Mayıs, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi, Türkiye.
Usluel, Y. K. ve Aşkar, P. (2002). İlköğretim öğretmenlerinin İnternet ve e-posta kullanımları. V. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde sunulmuştur , Elektronik yayın- http://www.fedu.metu.edu.tr/ufmek-5, ODTÜ, Ankara, Türkiye.
Usluel, Y. K. ve Aşkar, P. (2002). Öğretmenler ve bilgisayar kullanımı, Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Bildiriler Kitabı, 169-180, ODTÜ, Ankara, Türkiye.
SUNUMLAR
Uzunbeycan, G., Usluel, Y.K., Orhan, G (2009). The effects of education on the diffusion processes ICT. Presented at the European Teacher Education Network Annual Conference, 23-26 April, İzmir, Türkiye.
Akman, B., Usluel, Y. K. , Yangın, B., Kargı, E. ve Bas, T (2007). A Study on the Ideas of the Youth Who Participate in the Social Sensitivity Projects on Volunteer Works. Presented at Xth European Congress of Psychology, 3-6 July 2007, Prag, Czech Republic .
Kızılkaya, G. ve Usluel Y. K. (2007). Öğretmenlerin mesleki gelişimi için BİT entegrasyonunun sürdürülebilirliğinin sağlanması. Presented at Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı, 12-14 Mayıs, Bakü, Azerbeycan.
Usluel, Y.K., Mazman, S. G. (2009). Uzaktan Eğitim Uygulamaları. Akkoyunlu, B. (Ed.). ss.209-236, Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Bilgisayara Giriş, İstanbul: Kriter Yayınevi.
Aşkar, P. ve Usluel,Y. K. (2005). Diffusion of Computers in Schools, Encyclopedia of Distance Learning, ed. Howard, C et. al, Vol. 2, 568-572, Idea-Group Reference, USA.
Demir, C., Karakütük, K., Pehlivan, İ., Usluel, Y.K. (1998). Kapsamlı Eğitim Analizi Uygulayıcı El Kitabı. Ankara: UNICEF Türkiye ve Milli Eğitim Bakanlığı, 30 sayfa
Karakütük, K., Uysal, M., Pehlivan, İ., Usluel, Y. K. ve diğerleri. (1998). Eğitimde Yeniden Yapılanma Komisyonu Raporu”, Demokratik Eğitim Kurultayı: 02-06.02.1998. Ankara: Eğitim Sen, 39-96.
Burgaz,B., Usluel, Y.K. ve Kavak, Y. (1994). Örgüt Psikolojisi (Ders Notu), Ankara.
Koçak, Yasemin. (1987). Aile ve Okul, (Mustafa Aydın ve Diğerleri) Eğitim Sosyolojisi , Ankara: Teknomak, 68-76.