- UZAKTAN EĞİTİM İLE İLGİLİ KURAMLAR - |
|
:: Eşitlik Kuramı :: | |
Yeni teknolojilerin uzaktan eğitimdeki etkisi geniş alanlardadır. Desmond Keegan (1995) öğretmen veöğrenciler arasında elektronik bağlar kurarak değişen lokasyonlarda sanal sınıflar oluşturmayı önerdi. Keegan sanal eğitimin teorik analizi halen, literatürde şu şekilde yer almaktadır: Bu, uzaktan eğitimin alt başlığı mıdır? ya da Eğitimsel gayretlerin ayrı alanda dikkate alınması mıdır? Bunun didaktik yapısı nedir? Uzaktan eğitim ve geleneksel eğitimin maliyet ve eğitimsel açıdan etkililikleri arasındaki ilişki nedir? Bu sanal eğitim ortamında, eşitlik teorisi ortaya çıkmıştır. Simonson tarafından ABD'de geliştirilmiştir. Bunun uygun pratiği, yerel öğrenciler ve uzaktan öğrenenlerin öğrenme deneyimlerinin eşit olduğu inancına dayanmaktadır. Bu teori, uzaktan eğitimin formal tanımına dayanmaktadır. Simonson (1996)un teorisi , hakkındaki ayrıntılar: "Bu (teori), öğrenen grupların, öğretimsel deneyimlerinin farklı ya da daha az olması durumunda bu açığı kapatmak için yeterli değildir. Bu şekilde gelişen uzaktan eğitim sistemi, öğrenenlerin öğrenime gereksinim duyması ya da kaynaklarla bağlantısının nasıl olduğuyla ilgilenmeden, onların eşit öğrenme deneyimine sahip olması için çabalamaktadır." Bu teorik yaklaşımın birinci anahtarı; içerik eşitliğidir. Yerel ve uzak öğrenenler, öğrenme ortamları açısından birbirinden farklıdır. Burada , uzaktan öğreticilere büyük sorumluluk düşmekte ve öğrenenler için eşit değerde deneyimler elde edecekleri öğrenme ortamları hazırlamaları gerekmektedir. Kare ve üçgen aynı alanda, birbirinden biraz farklı geometrik şekillerdir. Uzak ve yerel öğrenenler de birbirinden farklı olmalarına rağmen, öğrenme deneyimleri birbirinden çok da farklı olmamalıdır. Diğer bir anahtar ise; öğrenme deneyiminin içeriğidir. Öğrenme deneyimi, gözlenen, hissedilen ve yapılanları kapsar. Çeşitli lokasyonlardaki, farklı öğrenciler, farklı zamanlarda, farklı öğrenme deneyimleri kazanabilirler. Bazı öğrenciler, sunulandan fazlasına ihtiyaç duyarken bazılarına da sunulan eğitim fazla gelebilmektedir. Eğitim planının hedefi, bütün öğrenenlere eşit deneyimler kazandırmaktır. Eğitim tasarım süreci de bu amaçla yapılandırılır. Bu yaklaşım; Shale'ye dayanır. O, uzaktan eğimi farklı bir eğitim alanı olarak görmez. "Yüz yüze eğitimden tek farkının öğrenciler ve öğretmenin farklı mesafelerde olmasıdır." der. |
|
|