- UZAKTAN EĞİTİM İLE İLGİLİ KURAMLAR - |
|
:: Uzaktan Eğitim İçin Kuramsal Taban :: | |
Keegan (1986) uzaktan eğitim teorisini ortaya koymadan önce üç soruya cevap vernmiştir: 1. Uzaktan eğitim, eğitim faaliyeti midir? Eğer, uzaktan eğitimin program özellikleri ticari bir kaygıdan çok eğitimsel öğeleri barındırıyorsa, eğitim faaliyetidir. Uzaktan eğitim, eğitimin endüstrileştirilmiş formudur. Keegan, "Uzaktan eğitim için teorik temel, genel eğitim teorilerinin içindedir." demiştir. 2. Uzaktan eğitim geleneksel eğitimin bir formu mudur? Keegan şuna inanmaktadır: Çünkü, uzaktan eğitim, bireyler arası iletişime dayanmamaktadır ve kurumsallaşmış eğitimin özelleşmiş halidir. Yani, eğitimin farklı bir formudur. Bunla beraber uzaktan eğitim için teorik temel, genel eğitim teorileri içinde bulunabilir. Sözel grup tabanlı eğitimin teorik yapısında bulunamaz. 3. Uzaktan eğitim olası mıdır yoksa terimlerin içindeki çelişki midir? Eğer eğitim, karşılıklı ve paylaşılan deneyimlerle oluşuyor ve öğretmen ve öğrenciler yaygın bir gayretle birleşiyorsa, uzaktan eğitim uygun bir tamlama olmayacak, uzaktan öğretim tamlaması daha uygun olacaktır. Keegan'a göre, uzaktan eğitimin içeriğinde, öğretme zaman ve yerinin öğrenme zaman ve yerinden farklı olası vardır. Başarılı bir uzaktan eğitim için; öğrenme materyalleri, öğretici ve öğrenen arasında bağ kurmak gerekir. Bunun iki yolu vardır: Birincisi; basılı ve basılı olmayan materyallerin bireyler arası iletişimle ulaşılabilir, paylaşılabilir olması ya da ikinci olarak; teknik araçlar (telefon, çevirim içi ders, telekonferans) kullanılarak derslerin, öğrenenlere iletilmesi. Keegan, uzaktan eğitimdeki öğretimlerin yeniden yapılandırılması sürecini, normal sözel grup yapısından ayıran beş özelliği şöyle sıralamıştır: 1. Öğretimin kurumsallaşması 2. Kurumsal öğrenimin özelleşmesi 3. Yönetimsel yapının değişmesi 4. Farklı yapılar 5. Mali yapıdaki değişiklikler |
|
|