MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE
OKUL VE DERSANE EĞİTİMİNİN KARŞILAŞTIRMASI

Aysun Umay

ÖZET

    Matematikte problem çözmeye çalışırken asıl öğrendiğimiz o problemin sonucu değil, sorunu ana hatlarıyla ortaya koyabilmek, çözüm için gerekli koşulların neler olduğunu saptamak, eldeki verilerle mantıklı çözüm yolları üretebilmektir. Okulda verilen matematik eğitiminin “amacı” da öğrencilere temel kavramların yanı sıra matematiksel düşünmeyi kazandırmaktır. Dersanelerin amacı ise öğrencilerin sınavda daha başarılı sonuç almasını sağlamaktır. O halde dersaneler okulda verilen eğitime destek olmalı, eksik kalan yerleri tamamlamalı, böylece de öğrencinin sınavda başarılı olmasını kolaylaştırmalıdır. Oysa var olan durum bu amaca oldukça uzaktır.

    Bugün dersanelerde verilen matematik eğitiminde problemin kurgusu ve mantıkla açıklanan çözüm süreci yerine sınavda çıkabileceği düşünülen bazı problemlerin olası çözüm kalıpları ezberletilmektedir. Dersanelerdeki öğretmenler matematik öğretmek yerine yabancı dildeki cümle kalıpları gibi problem kalıpları üretmekte, anlayan ve anlayamayanlar aynı potaya koyulup herkese bu kalıplar ezberletilmektedir.
 


Yazının tamamını bilgisayarınıza indirmek için tıklayınız. Not: Microsoft Word 2000 veya üzeri gerekmektedir.

Geri dönmek için tıklayınız