Tezler - Yayımlanan Araştırmalar ve Çalışmalar
Ulusal Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Umay, A. (1998). Seçmeli Testlerde
Yanıtlayıcı Davranışları ve Şans Başarısının Elimine Edilmesi İşlemlerine
İlişkin Bazı Öneriler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 14: 54-61
Umay, A. (1997). Yanıtlayıcı
Davranışlarının Analizi Yolu İle Matematikte Problem Çözümleri için bir
Güvenirlik ve Geçerlik Araştırması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Dergisi. 13: 47-56
Umay, A. (1997). Matematikten Örneklerle
Çoktan Seçmeli Testlerde Madde Yazımı. Yaşadıkça Eğitim. 53: 24-27
Umay, A. , Sezer, S. (1997). Sınıf
Geçme ve Not Verme Sisteminin Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkisi. Eğitim’ 97-98
TED Ankara Koleji. 1 :
Umay, A. (1996). Matematik Eğitimi ve
Ölçülmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 12: 145-149
Umay, A. (1993). Matematiksel Düşünmede
Süreci ve Sonucu Yoklayan Testler Arasında Bir Karşılaştırma. Eğitim ve Bilim. 90:
42-48
Umay, A. (1993). Matematik Problemleri
Çözmede Bazı Kişilik Özelliklerinin Etkisi. Eğitim ve Bilim. 87: 60-66
Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve
bildiri kitabında basılan bildiriler
Umay, A. , Akkuş O. ve Duatepe, A.
(2000). Öykülerle Matematik Öğretimi. BTİE 2000 Bilişim Teknolojileri Işığında
Eğitim Konferansı ve Sergisi : 5-17 Mayıs 2000. Ankara
Umay, A. (1997). İlk Sınıflarda
Değerlendirme ve Not Verme. Nasıl Bir Eğitim Sistemi: Güncel Uygulamalar ve Gelaceğe
İlişkin Öneriler Sempozyumu. 11 Nisan 1997. İzmir
Umay, A. (1996). Matematik Problemlerinin
Açık Uçlu Çözümleri İçin Bir Geçerlik Çalışması. III. Eğitim Bilimleri
Kongresi: 5 Eylül 1996. Bursa
Umay, A. (1994). Matematik Problemleri
Çözme Davranışlarının Tümü Öğretilebilir ve Ölçülebilir mi? I. Eğitim
Bilimleri Kongresi: 29 Nisan 1994. Adana
Diğer Yayınlar
Umay, A. (1997). Eğitimde Ölçme ve
Değerlendirme. ÖES Yayınları. İzmir
Umay, A. (1996). Ah Şu Bilmediklerimizi
Bilmediklerimiz. Mülkiyeliler Birliği Dergisi. 192 : 44-48
Umay, A. (1994). Güler Yüzlü ve
Çağdaş Ders Kitapları : Neden olmasın?. Bilim ve Teknik. 316 : 66-6
Umay, A. (1993). Zoru Başarmanın Adı:
Öğretmenlik. Bilim ve Teknik. 312 : 860-861
Umay
A. Matematik Dersi
Ünitelerinin Değerlendirmesinde Kullanılacak ‘Eğitsel Tasarım’ Ölçütleri