07.12.2016
Header image  
 
 



HAKKINDA

EĞİTİM:

  • Doktora 2011 Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fransız Dili Eğitimi
  • Y.Lisans 2004 Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fransız Dili Eğitimi
  • Lisans 2001 Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı
  • Önlisans 1995 Muğla Üniversitesi, Muğla Meslek Yüksekokulu, Turizm ve Otelcilik

 

AKADEMİK GÖREVLER

  • 2015- … Yardımcı Doçent: Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı
  • 2011- Öğretim Görevlisi: Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı
  • 2002-2011 Okutman: Hacettepe Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Fransızca Hazırlık Birimi

 

İDARİ GÖREVLER

  • 2016-… Yabancı Diller Eğitimi Bölüm Başkan Yardımcısı
  • 2016-... Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı ERASMUS Koordinatörü

 

YAYINLAR

SSCI, SCI, AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayımlanan Makaleler

  • Aydın, B. (2014). 5-6 yaş grubu çocuklarda anadil kullanım düzeyi ve ifade becerisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Hacettepe University Journal of Education], 29(4), 16-27.
  • Aydın, B., Korkut, E. & Yurdugül, H. (2013). Compétences de communication en langues maternelle et étrangère. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Hacettepe University Journal of Education], 28(1), 41-52.

Hakemli Dergilerde Yayımlanan Makaleler

  • Aydın, B., (2005). “L'influence des faits linguistiques et culturels sur la communication orale dans l'apprentissage du français langue étrangère” (Yüksek lisans tez özeti), H.Ü Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 34-42.

Hakemli Konferans ve Sempozyumların Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Uluslararası

  • Aydın, B., (2006). “Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğretiminde Video Kullanımı ve Yapılandırmacılık”, VI. Uluslararası Dil, Yazın, Deyişbilim Sempozyumu, Isparta, 95-99, Süleyman Demirel Üniversitesi Basımevi, Isparta

Ulusal

  • Aydın, B., (2005). “Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğretiminde Video Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri”, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Cilt 2, 675-680, Denizli.

Tam Metni Yayımlanmayan Bildiriler

Uluslararası

  • Aydın, B. (2016). Langue maternelle: base acquisitionnelle pour une langue étrangère?. Communication présentée au Colloque international "Le même, le semblable et le différent au sein de la langue, de la littérature et de la culture dans les pays francophones" organisé par le Département de langues et littératures romanes, Faculté de Philologie Blaze Koneski, Université de Cv. Cyrill i Metodi, Skopje, 4-5 Novembre 2016.
  • Boyraz, F., Aydın, B. (2016) Analyse des curricula dans la formation des enseignants de FLE en Turquie: Croyances et qualifications des futurs enseignants après le processus de Bologne, Communiqué présenté dans XVIIIe Congres International AMSE-AMCE-WAER, Enseigner aujourd’hui pour demain ( XVIIIth International Congress Teaching and Training Today for Tomorrow - Dünya Eğitim Bilimleri Derneğin düzenlediği 18. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri) 30 May.- 2 Haz. 2016, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Aydın, B. (2014). L'Apprentissage du FLE: une étude sémio-didactique. International Conference on New Horizons in Education (INTE 2014), 25-27 Haziran 2014.

Uluslararası Toplantılarda Organizasyon Komitesi Üyelikleri

  • Öğretmen Eğitiminde Yeni Eğilimler Uluslararası Sempozyumu (ISNITE 2013 International Symposium, New Trends On Teacher Education), 9-11 Mayıs 2013, Beytepe-Ankara

Hakemlikler

  • Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Hacettepe University Journal of Education]
  • Hacettepe Üniversitesi Yabancı Dil Olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi
  • Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Yönettiği Tezler

Yüksek Lisans Tamamlananlar:

  • 2013. Hülya Coşkun. « L’auto-apprentissage et l’autonomie de l’apprenant en FLE », [Fransızcanın Yabancı Dil Olarak Öğreniminde Öz-öğrenme ve Öğrenen Özerkliği], Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 129 s.

Devam Edenler (Aktif):

  • Nezahat Hüyük. "Étude des verbes (...) l'apprentissage du FLE"
  • Özge Savtekin. "Étude morpho-sémantique (...) l'Enseignement du FLE"

Doktora Devam Edenler (Aktif):

  • Fulya Boyraz. "Analyse des curricula ... enseignants de FLE en Turquie"

Üyelikler

  • 2003 - ... Ankara Fransızca Öğretmenleri Derneği
  • 2015 - ... Fransız Bilişsel Dilbilim Derneği (A.F.L.I.C.O. Association française de linguistique cognitive)