Ulaş, Ö. ve Yıldırım, İ. (2015). Lise Öğrencilerinde Mesleki Olgunluğun Yordayıcıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Hacettepe University Journal of Education], 30(2), 151-165.
Haskan-Avcı, Ö., Yıldırım, İ. (2014). Ergenlerde Şiddet Eğilimi, Yalnızlık ve Sosyal Destek. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 157-168.
Haskan, Ö. ve Yıldırım, İ. (2012). Şiddet Eğilimi Ölçeğinin Geliştirilmesi (Development of Violance Tendency Scale). Eğitim ve Bilim Dergisi, 37, 163, 165-177.
Yıldırım, İ. (2008).Relationships between burnout, sources of social support and sociodemographic variables. Social Behavior and Personality: An international journal, 34 (9), 1151-1160.
Yıldırım, İ., Gençtanırım, D., Yalçın, İlhan., Baydan, Y. (2008). Sınav kaygısının yordayıcıları olarak akademik başarı, mükemmeliyetçilik ve sosyal destek. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,34, 287-296.
Yıldırım, İ. (2008). Family variables influencing test anxiety of students preparing for the university entrance examination. Eurasian Journal of Educational Research, 31, 171-186.
Yıldırım, İ. (2007). Depression, test anxiety and social support among Turkish students preparing for the university entrance examination. Eurasian Journal of Educational Research, 29, 171-184.
Yıldırım, İ., Ergene, T., & Munir, K. (2007). High rates of depressive symptoms among senior high school students preparing for national university entrance examination in Turkey. The International Journal on School Disaffection, 4 (2), 35-44.
Voltan-Acar, Nilüfer; İbrahim Yıldırım ve Tuncay Ergene. (1996). How Much Counseling Recognized In Turkey?.ISPA XIX. School Psychology Colloquium Continuity and Change Abstracts. s.88.
Haskan-Avcı, Ö., ve Yıldırım, İ. (2015). Ergenlerde Şiddet Eğiliminin Görülme Sıklığı. Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 8(1), 106-124.
Yıldırım, İ. (2007). Üniversite öğrencilerinin eş seçme kriterleri. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 3 (27), 15-30.
Doğan, T. & Yıldırım, İ. (2006). Üniversite öğrencilerinin iyilik halinin “arkadaşlık” ve “sevgi” boyutlarının incelenmesi. Eğitim Araştırmaları -Eurasian Journal Of Educational Research, 24, 77-86.
Yıldırım, İ. (2006). Akademik başarının yordayıcısı olarak gündelik sıkıntılar ve sosyal destek. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,30, 258-267.
Yıldırım, İ. (2004). Depresyonun yordayıcısı olarak sınav kaygısı, gündelik sıkıntılar ve sosyal destek. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27,241-250.
Yıldırım, İ. (2004). Lise öğrencilerinde boyun eğici davranışların yaygınlığı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 220-228.
Ergene, T., Yıldırım, İ. (2004). Üniversite adaylarının depresyon düzeyleri. 3P Dergisi, 12 (2), 91-100.
Yıldırım, İ. (2004). Algılanan sosyal destek ölçeğinin revizyonu. Eğitim Araştırmaları -Eurasian Journal Of Educational Research, 17, 221-236.
Yıldırım, İ. (2004). Gündelik sıkıntılar ölçeğinin geliştirilmesi. Eğitim Araştırmaları -Eurasian Journal Of Educational Research, 15, 122-131.
Yıldırım, İ. (2004). Eş destek ölçeğinin geliştirilmesi, Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 3 (22), 19-25.
Yıldırım, İ. Ergene T. (2003) Lise son sınıf öğrencilerinin akademik başarılarının yordayıcısı olarak sınav kaygısı, boyun eğici davranışlar ve sosyal destek. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 224-234.
Yıldırım, İ. (2000). Akademik Başarının Yordayıcısı Olarak Yalnızlık, Sınav Kaygısı ve Sosyal Destek. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 167-177.
YILDIRIM, İ. (1999). Federal Almanya’da Yaşayan Türk Evli Bireylerin Psikolojik Belirtileri”, H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 15,110-120.
YILDIRIM, İ. (1999). Sosyal Destek Programının Etkililiği: Deneysel Bir Çalışma. Eğitim ve Bilim Dergisi, 23(119), 66-73.
YILDIRIM, İ., (1999). Some Values of Turkish University Students From Varying Degrees of Religiosity. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(17), 113-123.
YILDIRIM, İ. (1998). Akademik Düzeyleri Farklı Olan Lise Öğrencilerinin Sosyal Destek Düzeyleri. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(9),33-38.
YILDIRIM, İ. (1998). Akademik Düzeyleri Farklı Olan Lise Öğrencilerinin Bazı Değişkenlere Göre Sosyal Destek Düzeyleri. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(10),33-45.
YILDIRIM, İ. (1997). Sigara, Alkol ve Uyuşturucu Kullanan Üniversite Öğrencilerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi” H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 13,161-169.
YILDIRIM, İ. (1997). Algılanan Sosyal Destek Ölçeğinin Geliştirilmesi, Güvenirliği ve Geçerliği” H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 13,81-87.
YILDIRIM, İ. (1996). Eşi Dayak Atan Evli Bireylerin Özellikleri. Psikiyatri, Psikoloji ve Psikofarmakoloji Dergisi, 4(2), 108-115
VOLTAN-ACAR, Nilüfer; YILDIRIM, İbrahim; ERGENE, Tuncay. (1996). “Bireylerin Dindarlık Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi” H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 13,45-56.
YILDIRIM, İ. (1993). Rehber Öğretmenlerin Empatik Eğilim ve Empatik Beceri Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 17(89), 54-63.
YILDIRIM, İ. (1993). Evli Bireylerin Uyum Düzeyleri. Psikiyatri, Psikoloji ve Psikofarmakoloji Dergisi, 1(3), 249-257.
YILDIRIM, İ. (1993). Farklı Sosyo-ekonomik Düzeydeki Evli Bireylerin Uyum Düzeyleri. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 1(4), 23-28.
YILDIRIM, İ. (1992). Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programı Öğrencileri ile Psikoloji Programı Öğrencilerinin Empatik Eğilim ve Empatik Beceri Düzeyleri” H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:7, s:193-208.
YILDIRIM, İ. (1991). Stres ve Stresle Başa Çıkmada Gevşeme Teknikleri” H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı:6, s:175-189.
Yıldırım, İ. (2016). Evlilik ve Aile Danışması Alanındaki Gelişmeler. Canik Belediyesi 6. Uluslararası Sempozyumu. 5-7 Mayıs, Samsun.
Yıldırım, İ., Kızıldağ, S., Dinçel, E. F. ve Demirtaş-Zorbaz, S. (2015). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Başarılarının Yordayıcıları. 2.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 8-10 Haziran, Ankara.
Yıldırım, İ., Acar, T., Kepir-Savoly, D. D. ve Arıcı-Şahin, F. (2015). Akademik Başarıyı Etkileyen Faktörlere İlişkin Öğrenci ve Öğretim Elemanı Görüşleri: Hacettepe Üniversitesi Örneği. 2.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 8-10 Haziran, Ankara.
Yıldırım, B. ve Yıldırım, İ. (2011). Madde Kullanımının Önlenmesinde Aile Desteği ve Aile Sıkıntısı. 3. Risk Altında ve Korunması Gereken Çocuklar Uluslararası Sempozyumu, 20-22 Nisan, Ankara.
Yıldırım, İ. (2010). Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanının Kapsamı ve Rehber Öğretmen Yetiştirme Sorunu. 19-21 Mayıs, Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
Kızıldağ, S. ve Yıldırım, İ. (2009). Akademik Başarının Yordayıcısı Olarak Boyun Eğici Davranışlar ve Yalnızlık. X. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 21-22-23 Ekim, Adana.
Yıldırım, İ. (2009). Emotional Well-being of Students Who Are Preparing University Ertence Examination. American Counseling Association (ACA) Annual Conference & Exposition, March 19-23, Charlotte.
Yıldırım, İ. (2009). Federal Almanya’da Yaşayan Türk Evli Bireylerde Psikolojik Belirtiler. 50. Yılında Yurt dışındaki Türkler: Entegrasyon ve Uyum. Uluslararası Sempozyum. 21-24 Mayıs, Ankara.
Yıldırım, İ. (2008). Rehber öğretmenlerin yetiştirilmesinde bilişim teknolojilerinin kullanılması. 19-21 Mayıs, Bakü: Devlet Pedagoji Üniversitesi.
Yıldırım, İ. (2007). Öğretmenlerin rehberlik yeterlikleri (uluslar arası bildiri). 12-16 Mayıs, Bakü: Devlet Pedagoji Üniversitesi.
Yıldırım, İ. (2003). Çağdaş eğitim sisteminde eğitim uzmanlıkları, öğretmenin yetiştirilmesi, statüsü ve sorunları. (Öğretmen yetiştirme ve istihdamı-KİTABINDA), sayfa: 97-114, Ankara: Eğitim Sen yayınları.
Yıldırım, İ. (2016). Zorlanmalı bir süreç olarak sınavlar. Ankara Üniversitesi Geliştirme Vakfı Özel Okulları, 2.yıl Sempozyumu, 9 Nisan, Ankara.
Kızıldağ, S. ve Yıldırım, İ. (2009). Akademik Başarının Yordayıcısı Olarak Boyun Eğici Davranışlar ve Yalnızlık. X. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 21-22-23 Ekim 2009, Adana.
Yıldırım, İ. (2008). Evlilik ve aile danışmasında kavramların anlamı. IX. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, bildiri özet kitabı, s:35-36. 17-19 Ekim, Çeşme-İzmir.
Yıldırım, İ. (2003). Üniversite öğrencilerinin seçecekleri eşte aradıkları özellikler. VII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi bildiri özetleri kitabı. 09-11 Temmuz, Malatya: İnönü Üniversitesi.
Yıldırım, İ. (2003). İnsan ilişkilerinde yanlış kullanılan bazı kavramlar: Saygı, eleştiri ve disiplin. VII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi bildiri özetleri kitabında. 09-11 Temmuz, Malatya: İnönü Üniversitesi.
Yıldırım İ., Ergene T. (2001). Psikolojik danışmanlara yeterlilik kazandırmaları açısından Türkiye’deki Psikolojik Danışma ve Rehberlik programları. VI. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
Yıldırım, İ. (2001). Kaliteli öğretmen yetiştirmede hizmet içi eğitimin yeri. (Öğretmen Yetiştirme ve Eğitiminde Kalite Paneli- kitabında). MEB- Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü, sayfa: 103-118, Ankara.
YILDIRIM, İ. (1994). İlköğretim Müfettiş Adaylarının Empatik Eğilim Düzeyleri” Eğitim Bilimleri Kongresi, Adana.
YILDIRIM, İbrahim; ERGENE, Tuncay. (1994). “İlköğretim Müfettiş Adaylarını Empatik Eğilim Düzeylerine Göre İş Doyumları” 2. Eğitim Bilimleri Kongresi, Adana.
VOLTAN-ACAR, Nilüfer; YILDIRIM, İbrahim; ERGENE, Tuncay. (1995). “Psikolojik Danışma Alanı Ne Derecede Tanınıyor?” 2. Eğitim Bilimleri Kongresi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
YILDIRIM, İ. (1994). Bazı Değişkenler Açısından Evli Bireylerin Uyum Düzeyleri”. 2. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi Bilimsel Çalışmalar.
YILDIRIM, İ. (1994). Kürtaj Konusunda Farklı Görüşlere Sahip Evli Bireylerin Nitelikleri”. Aile Kurultayı, Adana.
Gladding, S. T. (2012). Family Therapy (Aile Terapisi, Edit: İ. Keklik ve İ. Yıldırım). Ankara: Türk PDR-DER Yayınları
Yıldırım, İ. (2009). Kariyer Danışmanlığında Bireyi Tanıma (Kariyer Yolculuğu-Kitabında, Editör: Ragıp Özyürek), Ses Reklam, Ankara.
Yıldırım, İ. (2008). Eğitim Psikolojisi (editör). Anı Yayıncılık, Ankara.
Yıldırım, İ. (2004). Bireyi Tanıma Teknikleri. (Psikolojik Danışma ve Rehberlik-kitabında, edt: Gürhan Can). Pegem-A Yayıncılık, sayfa: 137-194, Ankara.
Yıldırım, İ. (2003) Bazı uyum ve davranış problemi olan çocukların anne babalarının eğitimi (Anne Baba Eğitimi- kitabında, Edt: A. Sibel Türküm). Anadolu Üniversitesi Yayınları, sayfa: 119-146, Eskişehir.
Yıldırım, İ. (2002). Öğrenci Kişilik Hizmetleri (Rehberlik- kitabında, Edt:Gürhan Can). Anadolu Üniversitesi Yayınları, sayfa: 1-22, Eskişehir.
Yıldırım, İ. (2002). Rehberliğin İlkeleri (Rehberlik- kitabında, Edt:Gürhan Can). Anadolu Üniversitesi Yayınları, sayfa: 23-34, Eskişehir.