YDT609 - DİL ÖĞRETİMİ ve TEKNOLOJİK DESTEKLER
Haftalık Ders Programı
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı |
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama
(saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DİL ÖĞRETİMİ ve TEKNOLOJİK DESTEKLER | YDT609 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri |
Anlatım
Tartışma Uygulama-Alıştırma |
|||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç.Dr. Alev Özkök | |||||
Dersin amacı | Teknoloji destekli dil öğretiminde, eş zamanlı, eş zamansız etkileşimli web-tabanlı öğrenme ortamlarının, web-tabanlı yazılımların, sosyal medya uygulamaların incelenmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
|
|||||
Dersin içeriği | Teknoloji destekli dil öğretiminde yeni teknolojiler | |||||
Kaynaklar |
Egbert, J. & Hanson-S. (eds.) (2007). CALL environments: Research, practice, and critical issues (second edition). Alexandria: TESOL. A collection of both research and practice-oriented articles, arranged in sections according to concepts connected to optimal learning environments.
Chapelle, C. & Jamieson, J. (2008). Tips for teaching with CALL (includes CD-ROM). White Plains, NY: Pearson Education. A book with CALL-focused techniques, activities, and tasks linked to second language learning research. ---- |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Teknoloji destekli yabancı dil öğretimine Giriş |
2. Hafta | Teknoloji destekli yabancı dil öğrenme ortamları |
3. Hafta | Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde: web-tabanlı öğrenme ortamları |
4. Hafta | Teknoloji destekli yabancı dil öğretimi öğrenme ortamlarının kuramsal temelleri |
5. Hafta | Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde: Sosyal ağlar |
6. Hafta | Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde: web-tabanlı çokluortam materyalleri |
7. Hafta | Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde: web-tabanlı çokluortam materyalleri-Etkileşimli |
8. Hafta | Öğretmen ve öğrencilerin Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde değişen rolleri |
9. Hafta | Ara sınav |
10. Hafta | Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde asenkron web-tabanlı uygulamamalar |
11. Hafta | Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde senkron web-tabanlı uygulamamalar |
12. Hafta | Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde web-tabanlı çokluortam materyal uygulamamaları |
13. Hafta | Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde etkileşili web-tabanlı çokluortam materyal uygulamaları |
14. Hafta | Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde etkileşili sosyal medya uygulamaları |
15. Hafta | Proje Sunumları |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 20 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 13 | 70 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 10 | 6 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 16 | 16 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 41 | 68 | 200 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | ||||
2. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | X | ||||
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir. | X | ||||
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | X | ||||
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir. | X | ||||
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar. | X | ||||
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır. | X | ||||
8. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur. | X | ||||
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | X | ||||
10. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | X | ||||
11. Türkçenin Türk dili konuşan topluluklarla Türkçe sonradan öğrenen topluluklara yönelik öğretimindeki farkı bilir ve buna uygun içerikler geliştirir. | X | ||||
12. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek