• Doç. Dr. G. Alev ÖZKÖK
  • Hacettepe Üniversitesi
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
  • Özgeçmiş

    ------ ------- ------- -------
  • Yayınlar

    ----- ------ ------- -------
  • Lisans Dersleri

    BTÖ 411 Proje Geliştirme ve Yönetimi --- ---- ------
  • Yükseklisans Dersleri

    BTÖ 608 Uzaktan Eğitim BTÖ 706 Öğrenme Nesneleri ------ ------
  1. Anasayfa
BlogResim

Teknoloji Destekli Dil Öğretimi sayfamdasınız.

Dil öğretiminde yeni teknoloji entegasyonu nasıl yapılmalı?

Doç. Dr. G. Alev ÖZKÖK

YDT609 - DİL ÖĞRETİMİ ve TEKNOLOJİK DESTEKLER

Haftalık Ders Programı

  • YDT609 MENÜ
    • -----
    • ----- & ----
    • ----
    • -----
    • ---- & ------
    • -----
    • -----
    • ------
    • -----
    • --------
Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DİL ÖĞRETİMİ ve TEKNOLOJİK DESTEKLER YDT609 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli
Dersin verilme şekli Yüz yüze
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri Anlatım
Tartışma
Uygulama-Alıştırma
Dersin sorumlusu(ları) Doç.Dr. Alev Özkök
Dersin amacı Teknoloji destekli dil öğretiminde, eş zamanlı, eş zamansız etkileşimli web-tabanlı öğrenme ortamlarının, web-tabanlı yazılımların, sosyal medya uygulamaların incelenmesi.
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci; Teknoloji destekli dil eğitimi öğrenme ortamlarında öğrencilerin etkileşimlerini ve dil kullanımlarını destekleyecek öğrenme ortamlarını, eş zamanlı, eş zamansız, etkilerşimli web-tabanlı uygulamaları bilir,
  2. Sosyal medyanın dil öğrenme ortamlarına nasıl entegre edileceğini kavrar,
  3. Kendi derslerinde web-tabanlı öğrenme ortamlarını proje ve etkinliklerde işe yarayacak teknolojiyi etkili kullanır,
Dersin içeriği Teknoloji destekli dil öğretiminde yeni teknolojiler
Kaynaklar Egbert, J. & Hanson-S. (eds.) (2007). CALL environments: Research, practice, and critical issues (second edition). Alexandria: TESOL. A collection of both research and practice-oriented articles, arranged in sections according to concepts connected to optimal learning environments.
Chapelle, C. & Jamieson, J. (2008). Tips for teaching with CALL (includes CD-ROM). White Plains, NY: Pearson Education. A book with CALL-focused techniques, activities, and tasks linked to second language learning research.
----

Haftalara Göre İşlenecek Konular

Haftalar Konular
1. Hafta Teknoloji destekli yabancı dil öğretimine Giriş
2. Hafta Teknoloji destekli yabancı dil öğrenme ortamları
3. Hafta Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde: web-tabanlı öğrenme ortamları
4. Hafta Teknoloji destekli yabancı dil öğretimi öğrenme ortamlarının kuramsal temelleri
5. Hafta Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde: Sosyal ağlar
6. Hafta Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde: web-tabanlı çokluortam materyalleri
7. Hafta Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde: web-tabanlı çokluortam materyalleri-Etkileşimli
8. Hafta Öğretmen ve öğrencilerin Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde değişen rolleri
9. Hafta Ara sınav
10. Hafta Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde asenkron web-tabanlı uygulamamalar
11. Hafta Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde senkron web-tabanlı uygulamamalar
12. Hafta Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde web-tabanlı çokluortam materyal uygulamamaları
13. Hafta Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde etkileşili web-tabanlı çokluortam materyal uygulamaları
14. Hafta Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde etkileşili sosyal medya uygulamaları
15. Hafta Proje Sunumları
16. Hafta Genel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı %
Devam (a) 0 0
Laboratuar 0 0
Uygulama 0 0
Alan Çalışması 0 0
Derse Özgü Staj (Varsa) 0 0
Ödevler 10 20
Sunum 1 5
Projeler 1 20
Seminer 0 0
Ara Sınavlar 1 25
Genel sınav 1 30
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 13 70
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı 1 30
Toplam 100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse özgü staj (varsa) 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) 14 3 42
Sunum / Seminer Hazırlama 1 20 20
Proje 1 20 20
Ödevler 10 6 60
Ara sınavlara hazırlanma süresi 1 16 16
Genel sınava hazırlanma süresi 0 0 0
Toplam İş Yükü 41 68 200

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. X
2. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. X
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir. X
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. X
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir. X
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar. X
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır. X
8. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur. X
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. X
10. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. X
11. Türkçenin Türk dili konuşan topluluklarla Türkçe sonradan öğrenen topluluklara yönelik öğretimindeki farkı bilir ve buna uygun içerikler geliştirir. X
12. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir. X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek

  • ÖNCEKİ
  • 1------ 2----- 3------ 4------- 5------ 6-------- 7------- 8------- 9------- 10-------- 11------- 12------ 13------ 14------:
    -------
    15------ 16----- 17----- 18----
  • SONRAKİ »
----
------- ------- ------- -------
-----
------- ------- ------- --------
-----
------ ------ ------_ -------
------
------- -------- -------/ --------

HacettepeLogo
Adres:
-------- -------- ------- ---------
Site Haritası
------- ------- ------- --------
Sosyal Medya