Dr.
Süleyman Sadi SEFEROGLU Hacettepe University, Faculty of Education Department of Computer Education & Instructional Technology Beytepe - ANKARA 06532 |
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM (BDE)'DE ROL ALAN FORMATÖR ÖĞRETMENLERİN
GÖREVLERİNİ GERÇEKLEŞTİRME DÜZEYLERİNE ve BDE UYGULAMALARINA İLİŞKİN
GÖRÜŞLERİ
Ayten
MEMMEDOVA Özel Arı Okulları Araştırma-Geliştirme Merkezi Koordinatörü 06532, Yüzüncü Yıl-ANKARA |
Öğr. Gör.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 06532, Beytepe-ANKARA |
Bu çalışmada, Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE)'de rol alan formatör öğretmenlerin
Milli Eğitim Bakanlığınca belirlenen görevlerini gerçekleştirme düzeylerine ve BDE
uygulamalarına ilişkin görüşleri incelenmiştir. Araştırma, Türkiye'nin çeşitli
bölgelerindeki devlet okullarında görev yapan 211 bilgisayar formatör öğretmeni ile
yapılmıştır. Araştırmada veriler anket yoluyla elde edilmiştir.
Araştırma sonucunda araştırmaya katılan
formatör öğretmenlerin; yarısından çoğunun okuldaki bilgisayar laboratuvarında
çıkan sorunları kendi başlarına çözdükleri; okullarındaki diğer öğretmenlere
bilgisayar kullanmada yardımcı oldukları ancak üçte birinden fazlasının
çalıştıkları okullardaki diğer öğretmenlere BDÖ konusunda rehberlik etmek için
zaman ayıramadıkları belirlenmiştir.
Formatör öğretmenler, BDE uygulamalarının başarısında formatör öğretmenlerin etkili olduklarını ve ayrıca yöneticilerin BDE uygulamalarını büyük oranda kolaylaştırdıklarını ifade etmişlerdir. Formatör öğretmenler ayrıca, BDE uygulamalarında görev alacak öğretmenlerin özel olarak eğitilmeleri gerektiğini ve BDE'nin başarısındaki en önemli faktörün hükümetlerin bu konuya verdikleri önem olduğunu ileri sürmüşlerdir.