yayınlar
Yurt Dışı Yayınlar
•Arkün Kocadere, S. & Çağlar, Ş. (2018). Gamification from player type perspective: A case study. Educational Technology & Society, 21(3): 1436-4522.
•Arkün Kocadere, S. (2015). The development of a scale on assessing peer mentoring at the college level. Mentoring & Tutoring: Partnership in Learning, doi: 10.1080/13611267.2015.1090283
•Arkün Kocadere, S. & Çağlar, Ş. (2015). The design and implementation of a gamified assessment. Journal of e-Learning and Knowledge Society. 11(3), 85-99.
•Baş, T. ve Arkün Kocadere, S. (2012). SMC ortamının kullanılabilirlik açısından değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı 1, 41-50.
•Arkün, S. ve Aşkar, P. (2010). Yapılandırmacı öğrenme ortamlarını değerlendirme ölçeğinin geliştirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 32-43.
•Tüzün, H., Arkün, S., Bayırtepe-Yağız, E., Kurt, F., & Yermeydan-Uğur, B. (2008). Evaluation of computer games for learning about mathematical functions. i-manager's Journal of Educational Technology, 5(2), 64-72.
•Arkün, S. & Akkoyunlu, B. (2008). A study on the development process of a multimedia learning environment according to the ADDIE model and students’ opinions of the multimedia learning environment. Interactive Educational Multimedia, 17, 1-19.
Yurt İçi Yayınlar
•Uğur, B., Urhan, S. ve Arkün-Kocadere, S. (2016). Geometrik cisimler konusunun dinamik geometri yazılımı ile öğretimi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitim Dergisi, 10(2), 339-366.
•Çağlar, Ş. ve Arkün Kocadere (2015). Çevrimiçi öğrenme ortamlarında oyunlaştırma. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 14(27), 83-102.
•Erdem, M. ve Arkün Kocadere (2015). Yapılandırmacı öğrenme inanç ölçeğinin geliştirilmesi. İlköğretim Online, 14(4), 1260-1275.
•Arkün-Kocadere, S. ve Altun, A. (2014). Karma öğrenme ortamlarında çevrimiçi öğrenen katılımı. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 4(2), 44-57.
•Arkün-Kocadere, S. ve Aşkar, P. (2013). Okul uygulamaları derslerine ilişkin görüşlerin incelenmesi ve bir uygulama modeli önerisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (2), 27-43.
•Arkün-Kocadere, S. ve Seferoğlu, S. S. (2013). Topluma hizmet uygulama dersinin işlenişi: Uygulama örnekleri ve sürece ilişkin öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 75-89.
•Arkün-Kocadere, S.ve Aşkar, P. (2013). Sosyal medya araçlarının katkıları ve kullanım sıklıkları: Öğretmenlik uygulaması örneği. İlköğretim Online, 12(4).
Uluslararası Bildiriler
•Hohenwarter, J., Arkün Kocadere, S., Hohenwarter, M. (2017). Math teachers adventure of ICT integration: from an open online course towards an online teacher community. 10th Congress of European Research in Mathematics Education, 1 - 5 Şubat, Dublin, İrlanda.
•Baş, T., & Arkün Kocadere, S. (2016). Usability studies of “Labours of Hercules”: The mythological mobile game. In G. Pop (Ed.). Proceedings of the Contemporary World Challenges for the European Citizen Conference (pp. 310-313). Cluj-Napoca, Romania.
•Arkün Kocadere S., Bayrak, F., Nuhoğlu Kibar, P., Çağlar, Ş., & Sayın, Z. (2016). Game elements in “Labours of Hercules”. In P. Isaias (Ed.), Proceedings of the 15th International Conference www/Internet 2016 (pp. 11-18). Mannheim, Germany: IADIS.
•Çağlar, Ş., & Arkün Kocadere, S. (2016). Possibility of motivating different type of players in gamified learning environments. EDULEARN16 8th Annual International Conference on Education and New Learning Technologies, 6-8 Temmuz, Barselona, İspanya.
•Baugh, V. L., Arkün Kocadere, S., Gattaz, C. C., Tanik, U. J., & Suh, S. (2015). Design and process science lab: STEM virtual platform for transdisciplinary device innovation promoting venture development. SDPS Conference, 1-5 Kasım, Forth Worth, Texas, ABD.
•Özgen Koçyıldırım, D., & Arkün Kocadere, (2014). An interdisciplinary student project on educational game design. International Conference on Education, 18-20 Eylül, Szombathely, Macaristan.
•Arkün Kocadere, S. (2014). Social network usage in project based learning. International Congress on Education, Innovation and Learning Technologies (ICEILT), 23-25 Temmuz, Barcelona, İspanya.
•Arkün Kocadere, S. (2013). Evaluation of Draw Something app in an educational perspective. DisCo 2013 New Technologies and Media Literacy Education, 24-25 Haziran, Prag, Çek Cumhuriyeti.
•Arkün Kocadere, S., & Özgen, D. (2012). Assessment of basic design course in terms of constructivist learning theory. World Conference on Design, Arts & Education, 1-3 Mayıs, Antalya.
Ulusal Bildiriler
•Urhan, S., Sezen Yüksel, N. ve Arkün Kocadere, S. (2017). The examination of technology-based course materials developed by mathematics teachers. 3rd World Conference on Science and Mathematics Education, 28-30 Ağustos, İstanbul.
•Erdem, M., Arkün Kocadere, S., Yılmaz Soylu, M. (2017). Sosyal ağ kullanım nedenleri Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisiyle açıklanabilir mi? 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS), 24-26 Mayıs, Malatya.
•Çağlar, Ş. ve Arkün Kocadere, S. (2017). Oyunlaştırılmış çevrimiçi öğrenme ortamında akış, bağlılık ve motivasyonla ilişkili faktörlerin incelenmesi. 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS), 24-26 Mayıs, Malatya.
•Çoban, T. ve Arkün Kocadere, S. (2016). Çevrimiçi topluluklarda katılımı etkileyen faktörler ve arttırmaya yönelik öneriler. 10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS), 16-18 Mayıs, Rize.
•Sezen Yüksel, N., Urhan, S., Özer, S. ve Arkün Kocadere, S. (2016). Matematiği öğrenme ve öğretme sürecinde teknoloji entegrasyonu: Araçlar. 10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS), 16-18 Mayıs, Rize.
•Uğur, B. ve Arkün Kocadere, S. (2016). Öğrenme ve öğretme sürecine BİT entegrasyonu: Bir çevrimiçi öğretmen eğitimi önerisi. XVIII. Akademik Bilişim Konferansı (AB16), 30 Ocak-5 Şubat, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
•Arkün Kocadere, S. (2015). Eğitsel mobil bir oyun tasarımı: Labours of Hercules. 3. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu (ITTES), 9-11 Eylül, Trabzon.
•Arkün Kocadere, S. (2015). Searching for the labours of Hercules: Eğitimde teknoloji entegrasyonu üzerine bir AB projesi. 9. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS), 20-22 Mayıs, Afyon.
•Sayın, Z., Arık, G., Arkün Kocadere, S. ve Erdem, M. (2015). Yapılandırmacı bir dijital oyun: Enerjik. 9. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS), 20-22 Mayıs, Afyon.
•Çağlar, Ş ve Arkün Kocadere, S. (2015). Çevrimiçi öğrenme ortamlarında oyunlaştırma. XVII. Akademik Bilişim Konferansı (AB15), 4-6 Şubat, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
•Kızılkaya Cumaoğlu, G., & Arkün Kocadere, S. (2014). Enabling Pre-service teachers to integrate technology by using peer e-mentoring. iSER (International Society for Educational Research) World Conference, 29 Ekim - 2 Kasım, Kapadokya, Nevşehir.
•Arkün Kocadere, S. (2014). Öğretmen, akran ve öz değerlendirme karşılaştırması: Öğretmenlik Uygulaması örneği. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu (ISPITE), 15-16 Mayıs, Ankara.
•Arkün Kocadere, S. ve Özgen Koçyıldırım, D. (2014). Eğitimcilerin mesleki gelişimlerine yönelik çevrimiçi topluluklar: Art Education 2.0 örneği. Anadolu Uluslararası Sanat Eğitimi Sempozyumu (USES), 14-16 Mayıs, Eskişehir.
•Arkün Kocadere, S. ve Altun, A. (2014). Katılmak ya da katılmamak: Öğrenen gözünden çevrimiçi katılım. Uluslararası Eğitim Teknolojisinde Yeni Eğilimler Konferansı (INTET), 14-15 Nisan, Mağusa, KKTC.
•Arkün-Kocadere, S. (2013). Çevrimiçi öğrenme ortamlarında öğrenen memnuniyeti. Ulusal Uzaktan Eğitim ve Teknolojileri Sempozyumu, 1-3 Kasım, Konya.
•Baş, T., ve Arkün Kocadere, S. (2012). SMC ortamının kullanılabilirlik açısından değerlendirilmesi. International Conference on Interdisciplinary Research in Education, ICOINE, 15-17 Mayıs, Famagusta, KKTC.
•Arkün, S. ve Aşkar, P. (2010). Çevreleyen öğrenme: Örnek çalışmalar. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, 16-18 Mayıs, Ankara.
•Arkün, S. ve Aşkar, P. (2010). Çevreleyen öğrenme: Kavramsal çerçeve. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, 16-18 Mayıs, Ankara.
•Arkün, S. ve Seferoğlu, S. S. (2010). Gençlere topluma hizmet bilinci kazandırma çalışmaları: Üniversiteden örnek uygulamalar. 7. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, 17-18 Nisan 2010, Sabancı Üniversitesi, İstanbul.
•Arkün, S., Türksoy, H., Mert, O., Baş, T. ve Tüzün, H. (2009). Bilgi yönetimi için bir elektronik performans destek sistemi geliştirilmesi. 9th International Educational Technology Conference (IETC), 6-8 Mayıs, Ankara.
•Arkün, S. ve Usluel, Y. (2009). Yapılandırmacı yaklaşıma uygun değerlendirme süreci ve entegrasyonu. 9th International Educational Technology Conference (IETC), 6-8 Mayıs, Ankara
•Arkün, S., Baş, T., Avcı, Ü., Çevik, V. ve Gürcan, T. (2009). ADDIE tasarım modeline göre web tabanlı bir öğrenme ortamı geliştirilmesi. Eğitimin Değişen Yüzü: Yeni Paradigmalar 25.Yıl Konferansı, 14 Mart, Ankara.
•Arkün, S. ve Erdem, M. (2007). BİT destekli öğretmen eğitimi modelleri üzerine bir inceleme, Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Konferansı, 12-14 Mayıs, Bakü, Azerbeycan.
•Tüzün, H., Arkün, S., Bayırtepe, E., Kurt, F. ve Yermeydan Uğur, B. (2006). Fonksiyonlar konusunun oyun ortamında öğretilmesi. Matematik Etkinlikleri 2006 - 5. Matematik Sempozyumu, Ankara.
Kitap Bölümleri
•Tomaschko, M., Kocadere, S. A., & Hohenwarter, M. (2018). Opportunities for Participation, Productivity, and Personalization Through GeoGebra Mathematics Apps. In A. Khan, & S. Umair (Eds.), Handbook of Research on Mobile Devices and Smart Gadgets in K-12 Education (pp. 45-56). Hershey, PA: IGI Global. doi:10.4018/978-1-5225-2706-0.ch004
•Arkün Kocadere, S., & Baş, T. (2017). Kütüphanelerde oyunlaştırma: Örnekler ve öneriler. Ö. Külcü, T. Çakmak, Ş. Eroğlu (Eds.), Kamusal Alan Olarak Bilgi Merkezleri ve Yenilikçi Yaklaşımlar (s. 127 - 154). Hiperyayın, İstanbul.
•Arkün Kocadere, S. (2017). Bir Erasmus+ projesi çerçevesinde eğitime BİT entegrasyonu. Yasemin Usluel (Ed.), Farklı Yanlarıyla Eğitimde BİT Entegrasyonu. (s. 465 - 484). Gazi Kitabevi, Ankara.
•Sayın, Z., Arık, G., Arkün Kocadere, S., & Erdem, M. (2017). Yapılandırmacı bir dijital oyun: Enerjik. H. F. Odabaşı, B. Akkoyunlu, & A. İşman (Eds.), Eğitim Teknolojileri Okumaları 2017 (s. 495 - 503). Sakarya, Turkey: Genç Reklam.
•Arkün Kocadere, S. ve Samur, Y. (2016). Oyundan oyunlaştırmaya. Aytekin İşman, Ferhan Odabaşı ve Buket Akkoyunlu (Ed.). Eğitim Teknolojileri Okumaları 2016. (s. 397-414). TOJET - Sakarya Üniversitesi.
•Arkün Kocadere, S. ve Kızılkaya Cumaoğlu, G. (2015). Mentörlükten e-mentörlüğe. Buket Akkoyunlu, Aytekin İşman ve Ferhan Odabaşı (Ed.). Eğitim Teknolojileri Okumaları. (s. 493-513). TOJET - Sakarya Üniversitesi.
•Tanik, J. U., & Arkun-Kocadere, S. (2014). Cyber-Physical Systems and STEM Development: NASA Digital Astronaut Project. Applied Cyber-Physical Systems. Suh, S. C., Tanik, J. U., Carbone, J. N., & Eroglu, A. (Eds.). 33-49. New York: Springer. DOI: 10.1007/978-1-4614-7336-7_4
•Arkün, S. (2009). Sunum programları. Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Bilgisayara Giriş. B. Akkoyunlu (Ed.). ss. 121 - 136. İstanbul: Kriter Yayınları.
Poster Bildiriler
•Akçapınar, G., Arkün Kocadere, S. (2016, November). Data collecting tool for an Erasmus+ project. Poster session presented at Contemporary World Challenges for the European Citizen Conference, Cluj-Napoca, Romania.
Tezler
•Arkün, S. (2011). Fakülte - okul işbirliği için sosyal medya tabanlı bir modelin geliştirilmesi: Okul uygulamaları örneği. Yayımlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara. (Danışman: Prof. Dr. Petek AŞKAR)
•Arkün, S. (2007). ADDIE tasarım modeline göre çoklu öğrenme ortamı geliştirme süreci ve geliştirilen ortam hakkında öğrenci görüşleri üzerine bir çalışma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe University, Ankara. (Danışman: Prof. Dr. Buket AKKOYUNLU)
TR EN