Ana Sayfa Dersler Araştırma

BCA 603 Oyun Motorları için Matematik ve Fizik

Tartışılacak işlenecek konular

1. Hafta : Ders tanıtımı, oyun motorlarında matematik ve fizik nasıl kullanılır.

2. Hafta : Vektörler ve Uygulamaları

3. Hafta : Hız ve İvme, örnek Vektörler, PUygulamaları

4. Hafta : Düzlemde parçacığın Kinematiği

5. Hafta : Düzlemde ve Uzayda Kuvvetler; Başlangıç (IVP)

6. Hafta : Düzlemde ve Uzayda Kuvvetler; Sınır Değer Problemleri(BVP)

7. Hafta : Impuls Momemtum ve Çarpışma

8.Hafta : Ray Casting; Işık

9. Hafta : Yay - Damper Sistemleri

10. Hafta : Resmi Tatil Ulusal Egemenlik ve Çoçuk Bayramı

11. Hafta : Dönmenin Kinematiği, Dinamiği ve Katı Cisimler

12.Hafta : Çok parçalı Sistemler: Fiziksel Modellemeler; Kumaş, Verlet Nümerik İntegral Metodu

13.Hafta : Akışkanlar Mekaniği: Hava Direnci, Kaldırma Kuvveti, Magnus Etkisi; GJK algoritması

14.Hafta : Fiziksel Modellemeler; İnsan Hareketinin Benzeşimi

Kaynaklar

Kodicek, Danny. Mathematics and physics for programmers. 2005. ISBN 1-58450-330-0

Millington, Ian. Game physicsengine development : howto build a robust commercial-grade physicsengine for your game 2nd ed. 2010. ISBN 978-0-12-381976-5