BCA 603 Oyun Motorları için Matematik ve Fizik
Tartışılacak işlenecek konular
1. Hafta : Ders tanıtımı, oyun motorlarında matematik ve fizik nasıl kullanılır.
2. Hafta : Vektörler ve Uygulamaları
3. Hafta : Hız ve İvme, örnek Vektörler, PUygulamaları
4. Hafta : Düzlemde parçacığın Kinematiği
5. Hafta : Düzlemde ve Uzayda Kuvvetler; Başlangıç (IVP)
6. Hafta : Düzlemde ve Uzayda Kuvvetler; Sınır Değer Problemleri(BVP)
7. Hafta : Impuls Momemtum ve Çarpışma
8.Hafta : Ray Casting; Işık
9. Hafta : Yay - Damper Sistemleri
10. Hafta : Resmi Tatil Ulusal Egemenlik ve Çoçuk Bayramı
11. Hafta : Dönmenin Kinematiği, Dinamiği ve Katı Cisimler
12.Hafta : Çok parçalı Sistemler: Fiziksel Modellemeler; Kumaş, Verlet Nümerik İntegral Metodu
13.Hafta : Akışkanlar Mekaniği: Hava Direnci, Kaldırma Kuvveti, Magnus Etkisi; GJK algoritması
14.Hafta : Fiziksel Modellemeler; İnsan Hareketinin Benzeşimi
Kaynaklar
Kodicek, Danny. Mathematics and physics for programmers. 2005. ISBN 1-58450-330-0
Millington, Ian. Game physicsengine development : howto build a robust commercial-grade physicsengine for your game 2nd ed. 2010. ISBN 978-0-12-381976-5