BCO 611 Bilgisayar Animasyonu ve Oyun Teknolojilerinde Fizik
Tartışılacak işlenecek konular
1. Hafta : Ders tanıtımı, Animasyonda ve oyunda fizik nasıl kullanılır.
2. Hafta : Hız ve İvme; Spyder Kullanımı, Python Uygulamaları
3. Hafta : Vektörler, PyGame Python Uygulamaları
4. Hafta : Düzlemde parçacığın Kinematiği; Python Uygulamaları
5. Hafta : Düzlemde ve Uzayda Kuvvetler; Başlangıç (IVP) ve Sınır Değer Problemleri(BVP); Python Uygulamaları
6. Hafta : Impuls Momemtum ve Çarpışma; Python Uygulamaları Ara Sınav I
7. Hafta : Ray Casting; Işık; Fizik Python Uygulamaları
8. Hafta : Yay - Damper Sistemleri; Python Uygulamaları I
9. Hafta : Yay - Damper Sistemleri; Python Uygulamaları II
10. Hafta : Dönmenin Kinematiği, Dinamiği ve Katı Cisimler Ara Sınav II
11. Hafta : Resmi Tatil
12.Hafta : Çok parçalı Sistemler: Fiziksel Modellemeler; Kumaş, Verlet Nümerik İntegral Metodu, PyMunk Kurulumu
13.Hafta : Akışkanlar Mekaniği: Hava Direnci, Kaldırma Kuvveti, Magnus Etkisi; GJK algoritması, Python Uygulamaları
14.Hafta : Fiziksel Modellemeler; İnsan Hareketinin Benzeşimi
Kaynaklar
Bourg, D.M., Bryan, B., Physics for Game Developers, 2nd Edition, O'Reilly Media. 2013. ISBN: 978-1-4493-9251-2
Palmer, G., Physics for Game Programmers, Apress. 2005. ISBN: 978-1-59059-472-8