My Publications...

My Book-1                                                                                      Prof. Dr. Fahri UNAN

Go to End of Page

KURULUŞUNDAN GÜNÜMÜZE FÂTİH KÜLLİYESİ

[Mehmed II the Conqueror’s Complex from its Foundation until Today]

[Only it was given section of the Contents]

 

 İÇİNDEKİLER [CONTENTS]

PLÂN VE HARİTALAR ÇİZELGESİ [CHARTS OF PLANS AND MAPS]

TABLOLAR ÇİZELGESİ [CHARTS OF TABLES]

SUNUŞ [PREFACE]

ÖNSÖZ [FOREWORD]

KISALTMALAR [ABBREVIATONS]

KRONOLOJİ [CHRONOLOGY]

GİRİŞ [INTRODUCTION]

I - KÜLLİYENİN KURULUŞUNA ZEMİN HAZIRLAYAN ÂMİLLER

    [THE FACTORS THAT PREPARED THE GROUND FOR THE FOUNDATION

    OF THE COMPLEX]

a) Büyüyen Devlet ve Artan Eleman İhtiyacı [Expanding state and

   growing need for  personnel]

b) Fâtih, Osmanlı Yönetim Felsefesi ve Külliye [The Conqueror, Otto-

    man political philosophy and the Complex]

c) Dinî ve Kültürel Âmiller [Religious and cultural factors]

II- KAYNAKLAR VE ARAŞTIRMALAR [PRIMARY SOURCES AND STUDIES]

 

BİRİNCİ BÖLÜM [FIRST CHAPTER]

KÜLLİYENİN FİZİK YAPISI

[PHYSICAL STRUCTURE  OF THE COMPLEX]

I- KÜLLİYENİN KURULUŞU [THE FOUNDATION OF THE COMPLEX]

II- KÜLLİYENİN BİRİMLERİ [UNITS OF THE COMPLEX]

a) Câmi [The Mosque]

b) Medreseler [The Medreses]

a. Semâniye (=Sahn) Medreseleri [The Eight Courts=Semaniye

    (=Sahn) Medreses]

b. Tetimme (=Mûsıla-i Sahn) Medreseleri [Tetimme Medreses=

    Preparatory Colleges]

c) Kütüphâne [The library]

d) Dâruşşifâ [The hospital]

e) Mektep [The primary school]

f) Muvakkıthâne [The clock-room]

g) İmâret [The soup-kitchen]

h) Fâtih Türbesi [The Conqueror's Tomb]

 

İKİNCİ BÖLÜM [SECOND CHAPTER]

KÜLLİYENİN EKONOMİK YAPISI

[ECONOMICAL STRUCTURE OF THE COMPLEX]

 

I - GELİR KAYNAKLARI [SOURCES OF INCOME]

a) Zirâî Nitelikli Gelir Kaynakları [Agricultural revenues]

b) "Binâ" Nitelikli Gelir Kaynakları [Incomes from the buildings of the

    Waqf]

c) Cizye Gelirleri [The Djizye incomes]

d) Sonradan Tahsis Olunan Gelir Kaynakları [Income sources allo-

    cated to the waqf after its foundation]

II - GELİR KAYNAKLARININ İŞLETİLMESİ [MANAGEMENT OF THE REVE-

      NUE-SOURCES]

III - GİDERLER [EXPENDITURE]

a) Personel Giderleri [Expenditure for personnel]

b) Beslenme (İâşe) Giderleri [Expenditure for Provisioning]

c) Bakım ve Onarım Giderleri [Expenditure for repair and mainte-

    nance]

d) Yardım Giderleri [Expenditure for alms/aids]

IV - GELİR-GİDER HESAPLARI, MÂLÎ DENGELER VE KÜLLİYE [COMPU-

      TATION OF INCOMES AND EXPENDITURE , FINANCIAL BALANCES

      AND THE COMPLEX]

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM [THIRD CHAPTER]

KÜLLİYENİN YÖNETİM VE DENETİMİ

[ADMINISTRATION  AND CONTROL OF THE COMPLEX]

  I - YÖNETİM MEKANİZMASI [ADMINISTRATIVE MACHINE]

 II - DENETİM MEKANİZMASI [CONTROL SYSTEM]

III - KÜLLİYE ELEMANLARININ TÂYİN VE TERFÎLERİ [APPOINTMENTS

      AND ADVANCEMENTS OF  THE PERSONNEL]

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM [FOURTH CHAPTER]

KÜLLİYENİN SOSYAL YAPISI:  SOSYAL İLİŞKİLER VE HİZMETLER [SOCIAL STRUCTURE OF THE COMPLEX: SOCIAL RELATIONS AND SERVICES]

 

I - KÜLLİYE PERSONELİ, HİZMET SÂHALARI VE SOSYAL İLİŞKİLER

    [PERSONNEL OF THE COMPLEX, CATCHEMENTS AND SOCIAL RE-

    LATIONS]

a) Medreseler [The Medreses]

Eğitim ve Öğretim Elemanları [Training and teaching personnels]

a. Ulemânın Yetişme Safhaları ve Sosyal İlişkiler (Cultivation phases

    of the scholars and social relations)

b. Ulemânın Sosyal Tabanı [Social backgraund of the scholars]

c. Hoca-Talebe İlişkileri [Hodca and studens' relations]

b) Câmi [The mosque]

c) Dâruşşifâ [The hospital]

a. Tedâvi Hizmetleri [Cure services]

b. Beslenme ve Bakım Hizmetleri [Nourishment and nursing ser-

    vices]

c. Tıp Eğitimi [Medical teaching]

d) Mektep (=Dâru't-ta'lîm) [The primary school)

e) Fâtih Türbesi [The Conqueror's Tomb]

f) İmâret [The almshouse]

a. İmâretten Faydalananlar [Beneficaries from the almshouse]

b. İmârette Pişirilen Yemekler [Eats cooking in the almshouse]

II - KÜLLİYE HİZMETLERİ VE GÜNLÜK HAYAT [SERVICES AND DAILY

      LIFE IN THE COMPLEX]

III - SUNULAN HİZMETLERİN CEMİYET VE OSMANLI YÖNETİMİ NEZDİN-

      DEKİ MÂNÂSI [THE IMPLICATIONS OF THE  SERVİCES PROVIDED IN

      THE COMPLEX  FOR THE SOCIETY AND OTTOMAN ADMINIST-

      RATION]

BEŞİNCİ BÖLÜM [FIFTH CHAPTER]

FÂTİH KÜLLİYESİ VE OSMANLI EĞİTİM, BİLİM VE YÖNETİM HAYÂTI [THE CONQUEROR'S COMPLEX AND OTTOMAN EDUCATIONAL, SCIENTIFIC AND ADMINISTRATIVE LIFE]

II - EĞİTİM VE BİLİM HAYÂTI [EDUCATIONAL AND SCIENTIFIC LIFE IN

     THE CONQUEROR'S MEDRESES]

a) Fâtih Medreseleri (=Sahn-ı Semân) ve İlmî Zihniyet [The Conque-

    ror's Medreses and scientific mentality]

b) Fâtih Medreselerinin Ders Programları, Okunan Dersler ve Tedris

    Faaliyetleri  [Curriculum, stre subjects of lessons and educational

    activites in the Conqueror's medreses]

c) Fâtih Medreselerinde İlmî Faaliyetler ve Neticeleri [Scientific acti-

    vities and their  outcomes in the Conqueror's medreses]

d) İlmî Verimi ve İlim Anlayışını Etkileyen Âmiller [Factors Affec-

    ting scientific performance and scientific mentality]

II - FÂTİH KÜLLİYESİ VE OSMANLI YÖNETİMİ [THE CONQUEROR'S

     COMPLEX AND OTTOMAN ADMINISTRATION]

SONUÇ [CONCLUSION]

TERİMLER SÖZLÜĞÜ [GLOSSARY FOR  TERMINOLOGY]

BİBLİYOGRAFYA [BIBLIOGRAPHY]

İNDEKS [INDEX]