BİLDİRİLER
|
Uluslararası
Bildiriler |
İlköğretim Fen Sınıflarında Teknoloji
Bilgisini ve Teknoloji kullanma Becerisini
Artırmada Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının
Etkisi Üzerine Bir İnceleme
Fitnat KAPTAN , H. Korkmaz
Third International Educational
Technology Conference & Fair Eastern
Mediterranean University,KKTC Gazi Magusa,
May 2003 |
Fen Eğitiminde Öğrencilerin
Gelişimini Değerlendirmek İçin Elektronik
Portfolyo Kullanımı Üzerine Bir İnceleme
H. Korkmaz , Fitnat KAPTAN
Third International Educational Technology
Conference & Fair Eastern Mediterranean
University,KKTC Gazi Magusa, May 2003 |
Hizmet
Öncesi Fen Öğretmenlerinin Alan deneyiminde
Teknolojiyi Kullanma Bilgisi ve Becerisi
Üzerine Bir İnceleme
H. Korkmaz , Fitnat KAPTAN
, İ. Önal, O. Vaiz
Third International Educational Technology
Conference & Fair Eastern Mediterranean
University,KKTC Gazi Mağusa, May 2003 |
Ulusal Bildiriler |
“Fen Ve Teknoloji Programı'nda Geleneksel Ve
Tamamlayıcı Değerlendirme Yaklaşımlarının
Yeri, Önemi Ve Kullanım Alanları
Fitnat KAPTAN , İ.Önal
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik
Eğitimi Kongresi.07-09 Eylül 2006 Ankara
|
Fen Ve
Teknoloji Programında Yapılandırmacılık
Yaklaşımına Uygun Etkinlik Geliştirme
İ.Önal Fitnat KAPTAN, A.
Kıray, S. Atmaca
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik
Eğitimi Kongresi.07-09 Eylül 2006 Ankara
|
Fen ve
Teknoloji Dersi Öğretmen Adaylarının Fen ve
Teknoloji Okuryazarlık Düzeylerinin
İncelenmesi
M. İ. Yetişir, Fitnat KAPTAN
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve
Matematik Eğitimi Kongresi.07-09 Eylül 2006
Ankara |
İlköğretim Öğrencilerinin Fene Karşı
Tutumları İle Bilimsel Süreç Becerileri
Arasındaki İlişki
H. Bağçe, M. İ. Yetişir, Fitnat
KAPTAN
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve
Matematik Eğitimi Kongresi.07-09 Eylül 2006
Ankara |
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programıyla
İlgili Değerlendirme
Fitnat KAPTAN
VII yeni İlköğretim Programları
Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Erciyes
Üniversitesi, 14-16 Kasım 2005, Sempozyum
Kitabı, Kasım 2005 Sayfa 283-298 |
Öğretmen Adaylarının Fen Öğretiminde Proje
Tabanlı Öğretimin Bilimsel Araştırma
Boyutuyla İlgili Algılarının İncelenmesi
M. DEMİR., İ. Önal, M. İ. Yetişir,
Fitnat. KAPTAN
I. Ulusal Fen ve Teknoloji
Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu.
“Proje Tabanlı Öğrenme” 18 Kasım 2005.
Vakıfbank Genel Müdürlüğü, Ankara. |
Proje
Tabanlı Öğretim Çerçevesinde İşbirliğine
Dayalı Problem Çözme Yönteminin Üstün
Yetenekli Çocukların Eğitiminde Kullanılması
M.,İ.YETİŞİR, Demir M. Fitnat KAPTAN
I. Ulusal Fen ve Teknoloji
Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu.
“Proje Tabanlı Öğrenme” 18 Kasım 2005.
Vakıfbank Genel Müdürlüğü, Ankara. |
Proje Tabanlı Öğrenme: Uygulama Örnekleri ve
Bazı Öneriler.
M. İ.YETİŞİR, Demir M. Fitnat KAPTAN
I. Ulusal Fen ve Teknoloji
Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu.
“Proje Tabanlı Öğrenme” 18 Kasım 2005.
Vakıfbank Genel Müdürlüğü, Ankara. |
Fen
Bilgisi Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme
Uygulamalarının Öğrencilerin Bilimsel Yöntem
Süreç Becerilerine Etkisi
İ.ÖNAL, Fitnat.KAPTAN
I. Ulusal Fen ve Teknoloji
Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu.
“Proje Tabanlı Öğrenme” 18 Kasım 2005.
Vakıfbank Genel Müdürlüğü, Ankara. |
Bilimsel Yöntem Süreç Becerilerinin
Geliştirilmesine Dönük Etkinliklere Dayalı
Fen Öğretiminin Uygulama Çalışmaları Üzerine
Nitel Bir İnceleme
İ. Önal, Fitnat KAPTAN
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri
Kongresi Pamukkale Üniversitesi Eğitim
Fakültesi 28-30 Eylül 2005 Denizli |
Fen
Bilgisi Laboratuar Dersinde Hizmet Öncesi
Öğretmen Adaylarında Öz Değerlendirme
Yaklaşımı Kullanımı Üzerine Bir İnceleme
Fitnat KAPTAN, İ. Önal
6.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi
Kongresi, Marmara Üniversitesi, 9-11 Eylül
2004 İstanbul |
Fen Öğretiminde Rubrik (Puanlama Yönergesi)
Geliştirmenin Öğretme –Öğrenme Sürecine
Yansımaları
İ. Önal , Fitnat KAPTAN
6.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik
Eğitimi Kongresi, Marmara Üniversitesi, 9-11
Eylül 2004 İstanbul |
İlköğretim Fen Bilgisi Öğretiminde Bilimsel
YöntemSüreç Becerilerinin Farklı Sınıf
Düzeylerine Göre İncelenmesi
Fitnat KAPTAN, İ. Önal
Ortaöğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu
22-24 Aralık 2004, Başkent Öğretmenevi
Ankara |
“Fen
Eğitiminde Soru Cevap Tekniği ile Analoji
Tekniğinin Karşılaştırılması”
Fitnat KAPTAN, B.Arslan
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi
Kongresi.16-18 Eylül 2002 Ankara |
“ Problem Çözme ve Düz
Anlatım Yönteminin Kalıcılığa ve
Öğrencilerin Erişi Düzeylerine Etkisinin
Karşılaştırılması”
Fitnat KAPTAN, F.Aslan, S:
Atmaca
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi
Kongresi.16-18 Eylül 2002 Ankara |
“Fen
Öğretiminde Beyin Fırtınası Tekniğinin
Öğrenci Yaratıcılığına Etkisi”
Fitnat KAPTAN , F.Kuşakçı
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi
Kongresi.16-18 Eylül 2002 Ankara |
Hizmet
Öncesi Öğretmen Eğitiminde Probleme Dayalı
Öğrenme Yaklaşımının Problem Çözme
Becerilerine ve Öz Yeterlik İnanç
Düzeylerine Etkisi
Fitnat KAPTAN, H. Korkmaz.
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi
Kongresi.16-18 Eylül 2002 Ankara |
Fen
Eğitiminde Öğrencilerin Gelişimini
Değerlendirmek İçin Portfolyo Kullanımı
Üzerine Bir İnceleme
H. Korkmaz, Fitnat KAPTAN
V. Ulusal Fen Bilimleri ve
Matematik Eğitimi Kongresi.16-18 Eylül 2002
Ankara |
Çoklu
Zeka Kuramı Temelli Fen Eğitiminin Üst Düzey
Düşünme Becerilerini Geliştirmesi Üzerine
Bir İnceleme
P. Özdemir, H. Korkmaz, Fitnat
KAPTAN
V. Ulusal Fen Bilimleri ve
Matematik Eğitimi Kongresi.16-18 Eylül 2002
Ankara |
Türkiye genelinde Sekizinci Sınıf
Öğrencilerinin Fen Bilgisindeki Üst Düzey
Zihinsel Becerilerinin İncelenmesi
G.Berberoğlu, Fitnat KAPTAN,
Ö Kutlu
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi
Kongresi.16-18 Eylül 2002 Ankara |
İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Fen
Öğretimine Yönelik Yeterlik Düzeylerine
İlişkin, İlköğretim Müfettişlerinin ve Okul
Yöneticilerinin Algıları
Fitnat KAPTAN, H. Korkmaz.
Eğitimde Yansımalar: VI , 2000 Yılında Türk
Milli Eğitim Örgütü ve Yönetimi Ulusal
Sempozyumu,11-13 Ocak 2001 Ankara. |
TED
Ankara Koleji Fen Eğitimini Geliştirme
Projesi (FEGEP) Amaçları, Organizasyon
Yapısı ve Çalışmaları
Fitnat KAPTAN, C.Demirhan.
Eğitimde Yansımalar: VI , 2000 Yılında Türk
Milli Eğitim Örgütü ve Yönetimi Ulusal
Sempozyumu,11-13 Ocak 2001 Ankara. |
Çoklu
Zeka Kuramı Tabanlı Fen Öğretiminin
Öğrencilerinin Fen Başarısına ve Fen
Tutumlarına Etkisi.
Fitnat KAPTAN, H. Korkmaz.
IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi
(Hacettepe Üniversitesi & Heidelberg
Üniversitesi Ortak Organizasyonu) 6-8 Eylül
2000 Ankara. |
İşbirliğine Dayalı Fen Öğretiminin Öğretmen
Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik
Özyeterlik (Self Efficacy) Düzeylerine
Etkisi.
Fitnat KAPTAN, H. Korkmaz.
IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi 2000
(Hacettepe Üniversitesi & Heidelberg
Üniversitesi Ortak Organizasyonu) 6-8 Eylül
2000 Ankara. |
Öğretmen Adaylarının Fen Derslerinde Değişik
Taksonomik Düzeylerdeki Başarılarının
Değerlendirilmesi.
D.Gürçay, A.İ. Bozkurt, Fitnat
KAPTAN , G. Berberoğlu.
IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi 2000
(Hacettepe Üniversitesi & Heidelberg
Üniversitesi Ortak Organizasyonu) 6-8 Eylül
2000 Ankara. |
Öğretmen Adaylarının Fen Derslerindeki
Başarılarını Etkileyen Faktörler.
A.İ. Bozkurt, D.Gürçay, Fitnat
KAPTAN , G. Berberoğlu
IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi 2000
(Hacettepe Üniversitesi & Heidelberg
Üniversitesi Ortak Organizasyonu) 6-8 Eylül
2000 Ankara. |
Milli
Eğitimi Geliştirme Projesinde Kullanılan Fen
Bilgisi Testleri İle Ölçülen Zihinsel
Beceriler Nelerdir ?
G.Berberoğlu, B.Gücüm, Fitnat KAPTAN
, D.Çelik, N.Ateşok
U.Ü. III. Eğitim Bilimleri Sempozyumu, Eylül
1996 |
Fen
Bilgisi Ders Kitaplarının Değerlendirilmesi
Fitnat KAPTAN
Türk Eğitim Derneği, Fen Bilgisi
Öğretimi ve Sorunları Sempozyumu, Karabük
Mayıs 1996 |
Hacettepe Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği
Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleği
İle İlgili Tutumları
Fitnat KAPTAN , T.Şahin,
B.Yangın
H.Ü.Eğitim Bilimleri Sempozyumu, Eylül 1995
|
Yetenek Kestiriminde Adaptive
(Bireyselleştirilmiş) Test Uygulaması İle
Geleneksel Kağıt-Kalem Testi Uygulamasının
Karşılaştırılması
Fitnat KAPTAN
H.Ü.Eğitim Bilimleri Sempozyumu,
Eylül 1995 |
H.Ü.Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin
Bölüm Programları İle İlgili Görüşleri ve
Öğrencilerin Akademik Başarılarını Etkileyen
Faktörler
Fitnat KAPTAN , T.Yanpar
Şahin, B.Yangın
A.İ.B.Ü.Eğt.Fak.İlköğretim ve Sorunları
Sempozyumu, Mayıs 1995 |
Ölçmede Yeni Yaklaşımlar
Fitnat KAPTAN
Eğitim Bilimleri I.Ulusal Kongresi
24-28 Eylül 1990, Ankara Üniversitesi
|