Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

English (Experience)


 
İş Deneyimi:
Akademik Görevler  
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 2000 ---->
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı (EPÖ) 1998 -2000
İdari Görevler  
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Araştırma Etik Kurulu üyeliği 2024 - ...
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Toplumsal Katkı Koordinatörü 2022 - ...
Hacettepe Üniversitesi, e-Yoklama Sistemi Eğitim Fakültesi Koordinatörü 2022
Hacettepe Üniversitesi BAP Sosyal Bilimler Değerlendirme Komisyonu üyesi 2021 -
Hacettepe Üniversitesi Öğretim Üyesi Atama Kriterlerini Belirleme ve Dosyaları İnceleme Komisyonu üyesi 2020 - ...
Koordinatör: Fakülte Akreditasyon Koordinatörü 2019 - 2021
Hacettepe Üniversitesi Öz Değerlendirme Raporu Değerlendirme ve İzleme Alt Komisyonu  (ÖRDİK) Değerlendirme Takımı Raportörü 2019 - 2020
Bölüm Başkanı. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 2016 -2019
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Postası yayın kurulu üyesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Eylül 2016 - 2023
Fakülte Kurulu üyesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 2019-
Fakülte Kurulu üyesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 2016 -2019
Hacettepe Üniversitesi Öğretim Üyesi Atama Kriterlerini Belirleme ve Dosyaları İnceleme Komisyonu üyesi 2015 - 2016
Fakülte Kurulu üyesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Eylül 2014–Mart 2015
BİLDİL-Bilgisayar Destekli Dil Eğitimi Proje Ekibi Üyesi. Hacettepe Üniversitesi BİLDİL-Bilgisayar Destekli Dil Eğitimi Proje Koordinatörlüğü, Nörobilimsel Temelli Yapay Zeka İçeren İngilizce Dil Eğitim Sistemi Projesi Eylül 2012 - Aralık 2015
Dergi Editörlüğü, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi [http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/] Eylül 2012-
Nisan2014
Hacettepe Üniversitesi Ulusal ve Uluslar arası Eğitim İşbirliği Genel Koordinatörlüğü, Komite ve Çalışma Grupları Üyesi Haz. 2012 -2015
Bologna Koordinatörü. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Haz. 2012 - Kasım 2016
Erasmus Koordinatörü. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Haz. 2012 - Kasım 2016
Enstitü Eğitim Komisyonu Üyesi. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Haz. 2012 - Kasım 2016
Enstitü Kurulu Üyesi. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Kasım 2016 - Ocak 2019
Enstitü Kurulu Üyesi. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Haz. 2012 -Kasım 2016
Enstitü Yönetim Kurulu Üyesi. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Haz. 2012 - Kasım 2016
Enstitü Müdür Yardımcısı. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Haz. 2012 - Kasım 2016
Komisyon Üyesi, Hacettepe Üniversitesi Bilişim ve Kütüphane Hizmetleri. Ocak 2012 -2015
Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Üyeliği. Hacettepe Üniversitesi, Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PDRMER) 2012-
Araştırma Merkezi Müdürü. Hacettepe Üniversitesi, Dijital Medya Araştırma ve Uygulama Merkezi (DİMER) 2009-2018
Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Üyeliği. Hacettepe Üniversitesi, Dijital Medya Araştırma ve Uygulama Merkezi (DİMER) 2009-2018
Açık Ders Malzemeleri (HÜADM) Sorumlusu
TÜBA-UADMK Açık Ders Malzemeleri Konsorsiyumu Hacettepe Üniversitesi temsilcisi
2009-
BÖTE Bölümü Erasmus Koordinatörü. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Ankara. 2002-2006
Bölüm Başkan Yardımcılığı. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Ankara 2001 -2004
Üniversite Dışı Görevler  
Eğitim Fakülteleri Akreditasyon Kurulu (EFAK) üyeliği 2019 - 2021
EPDAD Mevzuat Komisyonu Üyeliği 2023 -
EPDAD Tutarlılık Komisyonu Üyeliği 2019 -
EPDAD Program Değerlendirme Süreci- Saha Ziyareti Ekip Başkanı 2019 -
EPDAD Program Değerlendirme Süreci-Saha Ziyareti Değerlendiricisi 2018-
EPDAD Program Değerlendirme Süreci-Program Ön Değerlendiricisi 2028 -
Ulusal uzman. Avrupa Birliği–Türkiye, Temel Eğitime Destek Programı. Milli Eğitim Bakanlığı-Okul Yönetimini Geliştirme Programı. Kasım 2006
Doktora Sonrası Araştırmacı (Post Doc.-Research Associate):
Doktora sonrası araştırma çalışması. Prof. Gary A. Griffin ile birlikte 1996 -1997 yıllarında Teachers College, Columbia Universitesinde bulunan "Eğitimi, Okulları ve Öğretimi Yeniden Yapılandırma Ulusal Merkezinde ("National Center for Restructuring Education, Schools, & Teaching") (NCREST) sınıf içi etkinlikleri geliştirme amacıyla "teknolojinin okullarda kullanımı" (use of technology in schools) ile ilgili bir projede çalıştım. "Eğitimciler için Teknoloji Konferansları" (Ernest L. Boyer Technology Summits for Educators) ismini taşıyan Proje Corporation for Public Broadcasting isimli bir kuruluş tarafından desteklenmekteydi.
1996-1997
Öğretim Teknolojisi Uzmanı  (Instructional Technology Specialist)
Hunter College at the City University of New York (
http://sonhouse.hunter.cuny.edu/genectr.html)
1997
Öğretim Görevlisi (Instructor):
Teachers College, Columbia Üniversitesine bağlı "Akademik Bilgisayar Hizmetleri" (Academic Computing/CIS) biriminde öğrencilere, üniversite personeline ve üniversite öğretim elemanlarına çeşitli alanlarda giriş düzeyinde bilgisayar dersleri.
1995-1997
Çoklu Ortam (multimedia) Laboratuvarı Koordinatörlüğü (Multimedia-Computer Consultant):
Teachers College, Columbia Üniversitesine bağlı "Akademik Bilgisayar Hizmetleri" (Academic Computing/CIS) biriminde bilgisayar danışmanlığı.
1989-1997
Sınıf Öğretmenliği:
Yurdun değişik yörelerinde, normal ve yatılı okullarda (birleşmiş sınıflar da dahil olmak üzere) değişik düzeylerde sınıf öğretmenliği.
1976-1986

 

Projeler:
Okul Sağlığı Hizmetlerinde Aile Katılımı Model Geliştirilmesi. Bu projede okul sağlığı kapsamında ailelerin okul etkinliklerine katılımının artırılarak, ailelerin sağlıklı yaşam davranışlarının geliştirilmesi; çocukların sağlıklı beslenme ve fiziksel aktivite öz-yeterliklerinin ve el hijyeni davranışlarının geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı (TUSEB) tarafından desteklenen bu projenin başlanıç tarihi: 01.01.2024-... (19 ay). Projenin Çağrı Kodu: 2022-B-03. Proje Numarası: 27865. Projedeki Rolü: Araştırmacı.  
Avrupa Yetişkin Öğrenimi Gündemi-6 Projesi. Sözleşme numarası: 101051438-AL-AGENDA. Projedeki Rolü: Alan Uzmanı. 2023.  
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmen Kimliği Oluşum Süreçlerinin Geliştirilmesi: Nasıl Bir Öğretmen Olmalıyım? TÜBİTAK 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı 2023 yılı 1. Dönem. Proje No: 0000000000. Projedeki Rolü: Eğitmen, Düzenleme Kurulu Üyesi, Bilim Kurulu Üyesi. Süre: 16-20 Ekim 2023.  
"Veri Destekli Öğretime Yönelik İşbirlikli Bir Aracın Tasarlanması Geliştirilmesi ve Uygulanması". Hacettepe Üniversitesi BAP Projesi. Rolü: Yürütücü.  Proje No: SHD-2023-20483. Süre: 26.04.2023 - 26.04.2024.  
Okul öncesi öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesi. TÜBİTAK-BİDEB 2237 Bilimsel Eğitim Etkinliklerini Destekleme Programı. Proje No: 00000000. Projedeki Rolü: Eğitmen. Süre: 06.09.2021-10.09.2021  
Ebeveynlerin Dijital Ebeveynlik Yeterliklerinin Artırılmasına Yönelik Bir Öneri Sisteminin Geliştirilmesi. TÜBİTAK 1001 – Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı. Proje No: 120K927. Projedeki Rolü: Araştırmacı. Süre: 1 Mart 2021, Mart 2023.  
Web Ortamında Bilgisayar Okur-Yazarlık Becerilerinin Kazandırılması. Hacettepe Üniversitesi, Bilimsel Araştırma Projesi. Proje No: 05 A 704 006. Proje Yöneticisi, 2005-2007.  
AB-T TEDP, Avrupa Birliği – Türkiye. Temel Eğitime Destek Programı. Okul Yönetimini Geliştirme Programı [OYGEP]. Ulusal Uzman.  
Üniversite Düzeyinde Karma Öğrenme Ortamının Geliştirilmesi, Gerçekleştirilmesi, Hacettepe Üniversitesi, Bilimsel Araştırma Projesi. Proje No: 04 A 704004. Yardımcı Araştırmacı, 2004.  
Polis Okullarına Kitap Yazma Projesi, 2001. Yüksek öğretim kurumlarına dönüştürülen Polis Okullarının değişen programlarına uygun olarak alan uzmanlarınca yazılan (öğretmen ve öğrenci) ders kitaplarının yazılması süresince ARC International isimli bir danışmanlık şirketi aracılığıyla "öğretim teknolojisi” uzmanı olarak danışmalık hizmeti verildi.  
Haydi İngilizce’ye Dil Programı (Passport to Languages), 1999. Uzaktan Eğitim Vakfı tarafından desteklenen bu projede bir “İngilizce Dil Eğitimi” televizyon programı TRT’de yayınlanmak üzere uyarlandı. Bu proje kapsamında programın kitapları (transcriptler) İngilizce’den Türkçe’ye çevrildi.  
Ernest L. Boyer Technology Summits For Educators. National Center for Restructuring Education, Schools, & Teaching, Teachers College, Columbia University. New York, 1996-1998. (Eğitimi, Okulları ve Öğretmenliği Yeniden Yapılandırma Merkezi (National Center for Restructuring Education, Schools, and Teaching — NCREST, Columbia Üniversitesi.).  
Research Foundation of the City University of NY, Hunter College, CUNY (City University of New York), New York, 1997. Proje Yürütücüsü: Prof. Robert Dottin.  


-