Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

English (Education)


Eğitim Durumu:
Doktora

Columbia University, Teachers College, Program Geliştirme (Department of Curriculum and Teaching) Bölümü.

Doctoral dissertation title: "Elementary School Teacher Development: A Study of Professional Development Opportunities in Turkish Schools".
Adviser: Professor Linda Darling-Hammond.

May 1996
Yüksek Lisans
(Ed.M.-Master of Education)

Columbia University, Teachers College, Program Geliştirme (Department of Curriculum and Teaching) Bölümü.

Mayıs 1993
Yüksek Lisans
(M.A.-Master of Arts)

Columbia University, Teachers College, Program Geliştirme (Department of Curriculum and Teaching) Bölümü.

Mayıs 1989
Yüksek Lisans Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü (TODAIE), Kamu Yönetimi Uzmanlık Programı (KYUP) -  Ankara. Eylül 85-Şubat 86
İngilizce Dil Eğitimi American Language Program, Columbia Üniversitesi, New York. 1986-1987  
İngilizce Dil Eğitimi Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu-Temel İngilizce Bölümü (School of Foreign Languages-Department of Basic English), Ankara 1986  
Lisans

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi , Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalı (EYTPE)

1985
Lisans

A.I.T.I.A. (Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi),  Gazetecilik ve Halkla İlişkiler Yüksek Okulu, Radyo-TV Bölümü.            (Gazi Üniversitesi, İletişim Fakültesi)

1981
Lise

Erzurum Yavuz Selim İlköğretmen Okulu.

1976  
Doktora Tezi: Elementary School Teacher Development: A Study of Professional Development Opportunities in Turkish Schools. Columbia University, Teachers College, Department of Curriculum and Teaching, 1996.
Master Projesi: Using Computers for Administrative Purposes: Computer as an Asset to School Administration. Columbia University, Teachers College, Department of Curriculum and Teaching, 1989.

 

Alınan Ödüller:

TÜBİTAK ULAKBİM Yayın Ödülü – 2022.

Yiğit, M. F., & Seferoğlu, S. S. (2021) Effect of video feedback on students’ feedback use in the online learning environment. Innovations in Education and Teaching International, DOI: 10.1080/14703297.2021.1966489. [Available online at: https://www.tandfonline.com/doi/epub/10.1080/14703297.2021.1966489?needAccess=true, https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/14703297.2021.1966489?download=true, Published online: 22 Aug 2021.] [SSCI] Q3
2022

Hacettepe Üniversitesi Üstün Başarı Ödülü 2021

2021 Yılı "Hacettepe Üniversitesi Eğitime Katkı Ödülü (Hacettepe University Contribution to Education Award)"

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU'na eğitimde dijital teknolojilerin etkin kullanımına yönelik üstün nitelikli çalışmaları nedeniyle 2021 yılı "Hacettepe Eğitime Katkı Ödülü" verilmiştir. [https://odul.hacettepe.edu.tr/]
2022

TÜBİTAK ULAKBİM Yayın Ödülü – 2021.

Çınar, M., Doğan, D., & Seferoğlu, S. S. (2021). The effects of reading on pixel vs. paper: a comparative study. Behaviour & Information Technology, 40(3), 251–259. https://doi.org/10.1080/0144929X.2019.1685594 [Available online at: https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/0144929X.2019.1685594?needAccess=true, Retrieved on March 2, 2021] [SSCI]
2021

TÜBİTAK ULAKBİM Yayın Ödülü – 2021.

Demir, Ö., & Seferoglu, S. S. (2021). The effect of determining pair programming groups according to various individual difference variables on group compatibility, flow, and coding performance. Journal of Educational Computing Research, 59(1), 41-70. DOI: 10.1177/0735633120949787 [Available online at: https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/0735633120949787, Retrieved on March 1, 2021.] [SSCI]
2021

TÜBİTAK ULAKBİM Yayın Ödülü – 2021.

Demir, Ö., & Seferoglu, S. S. (2021). A comparison of solo and pair programming in terms of flow experience, coding quality, and coding achievement. Journal of Educational Computing Research, 58(8), 1448-1466. DOI: 10.1177/0735633120949788 [Available online at: https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/0735633120949788, Retrieved on November 27, 2020.] [SSCI]
2021

TÜBİTAK ULAKBİM Yayın Ödülü – 2020.

Yildiz-Durak, H., & Seferoglu, S. S. (2020). Antecedents of social media usage status: Examination of predictiveness of digital literacy, academic performance, and fear of missing out variables. Social Science Quarterly, 101(3), 1056-1074. [Available online at: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/ssqu.12790, Retrieved on 05.27.2020.] [SSCI]
2020

TÜBİTAK ULAKBİM Yayın Ödülü – 2019.

Yıldız-Durak, H., & Seferoğlu, S. S. (2019). Modeling of variables related to problematic social media usage: Social desirability tendency example. Scandinavian Journal of Psychology, 60(3), 277-288. DOI:10.1111/sjop.12530. [Available online at: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/sjop.12530, Retrieved on May 9, 2019.]
2019

TÜBİTAK ULAKBİM Yayın Ödülü – 2014.

Yıldız, H. ve Seferoğlu, S. S. (2014). İlköğretim öğrencilerinin sayısal uçurum düzeyleriyle ilgili görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Hacettepe University Journal of Education], 29(3), 220-235.
2014

TÜBİTAK ULAKBİM Yayın Ödülü – 2014.

Yıldız, H. ve Seferoğlu, S. S. (2014). Overview of digital divide and democracy awareness: Primary school students' opinions. Eğitim ve Bilim [Education and Science], 39(171), 86-98.
2014

TÜBİTAK ULAKBİM Yayın Ödülü -2013.

Sırakaya, M. ve Seferoğlu, S. S. (2013). Öğretmen adaylarının problemli İnternet kullanımlarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Hacettepe University Journal of Education], 28(1), 356-368.
2013

TÜBİTAK ULAKBİM Yayın Ödülü -2013.

Yenilmez, Y. ve Seferoglu, S. S. (2013). Sanal zorbalık ve öğretmenlerin farkındalık durumlarına bir bakış. Eğitim ve Bilim [Education and Science], 38(169), 420-432.
2013

TÜBİTAK ULAKBİM Yayın Ödülü -2012.

Akbıyık, C. ve Seferoğlu, S. S. (2012). İlköğretim Bilişim Teknolojileri dersinin işlenişi: Öğretmen görüş ve uygulamaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB), 12(1), 405-424.
2012

TÜBİTAK ULAKBİM Yayın Ödülü -2008.

Seferoğlu, S. S., Akbıyık, C. ve Bulut, M. (2008). İlköğretim öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının bilgisayarların öğrenme-öğretme sürecinde kullanımı ile ilgili görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 273-283.
2008

TÜBİTAK ULAKBİM Yayın Ödülü - 2007.

Seferoğlu, S. S. (2007). İlköğretim bilgisayar dersi öğretim programı: Eleştirel bir bakış ve uygulamada yaşanan sorunlar. Eğitim Araştırmaları-Eurasian Journal of Educational Research, 29, 99-111.
2007
Project Milestone Ödülü.
Columbia Üniversitesi, Teachers College, New York, A.B.D.
1996
Milli Eğitim Bakanlığı Bursu, (Yurtdışı-Doktora)
Columbia Üniversitesi, Teachers College. New York, A.B.D.
1989-1993
Professional Development Incentive Award (P.D.I.A.).
Teachers College, Columbia Üniversitesi, New York., A.B.D.
1987-1989
Milli Eğitim Bakanlığı Bursu, (Yurtdışı-Yuksek Lisans)
Columbia Üniversitesi, Teachers College. New York, A.B.D.
1986-1989
Milli Eğitim Bakanlığı Bursu
Yurtiçi-Yüksek Lisans. T.O.D.A.I.E., Ankara.
1985-1986
Milli Eğitim Bakanlığı Bursu
Yurtiçi-Lisans. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Yönetimi, Denetimi, Planlaması ve Ekonomisi Ana Bilim Dalı. Ankara.
1981-1985
Onur Derecesi.
Yavuz Selim İlköğretmen Okulu/Lisesi, Erzurum.
İlköğretmen Okulunun Edebiyat kolu birinciliği.
1976


-