Doktora ve Doçentlik: |
|
Doçentlik: Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Doktora: Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı.
Doktora Tezi : Pdf "Orta Öğretim Kurumları Seçme ve Yerleştirme Sınavının Madde Yanlılığı Açısından İncelenmesi."
|
Yüksek Lisans: |
|
Bilim Uzmanlığı: Hacettepe Üniversitesi, İstatistik Bölümü.
Yüksek Lisans Tezi : Pdf "Kategorik Veriler için Bağımlılık ve İlişki Ölçülerinin Karşılaştırılması"
|
Lisans: |
|
Lisans : Hacettepe Üniversitesi Fen Fakültesi , İstatistik Bölümü.
|
Yayınlar: |
|
Demir, Ö. & Yurdugül, H. (2013). Self-directed learning with technology scale for young students: A validation study. e-International Journal of Educational Research, 4(3), 58-73.
|
Aydın, B., Korkut, E. & Yurdugül, H. (2013). Communication skills in mother tongue and in foreign language. Hacettepe University Journal of Education28(1), 41-52.
|
Ergü, S., Usluel, Y. K. & Yurdugül, H. (2013). Öğretmen adaylarının öğrenme ortamlarındaki etkileşim tercihleri. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 4(2).
|
Yurdugül, H., & Aşkar, P. (2013). Learning programming, problem solving and gender: A longitudinal study. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 83, 605-610.
|
Yılmaz, E. O. & Yurdugül, H. (2013). The perception of learning in asynchronous online discussions: A scale development study. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 83, 776-780.
|
Yaşar, S. & Yurdugül, H. (2013). The investigation of relation between cyberloafing activities and cyberloafing behaviors in higher education. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 83, 600-604.
|
Yurdugül, H. & Alsancak Sırakaya, D. (2013). The Scale of Online Learning Readiness: A Study of Validity and Reliability. Eğitim ve Bilim, 38, 391-406.
|
Yurdugül, H. & Bayrak, F. (2012). Content validity measures in scale development studies: Comparison of the content validity index and Kappa statistics. Hacettepe University Journal of Education, Special Issue-2, 264-271.
|
Telli, E., & Yurdugül, H. (2012). Sampling methods used in educational sciences researches between the years 2009-2011. Hacettepe University Journal of Education, Special Issue-2, 183-189.
|
Yurdugül, H. (2010). Farklı madde puanlama yöntemlerinin ve farklı test puanlama yöntemlerinin karşılaştırılması Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 1, 1-8. ...>>>
|
Yurdugül, H. (2009). Dört farklı alfa katsayısının psikometrik açıdan karşılaştırılması. H. U. Journal of Education, 36, 327-339. ...>>>
|
Yurdugul, H. (2009). SIMREL: A Software for the coefficient alpha and its confidence intervals with Monte Carlo studies, Applied Psychological Measurement, 33(4), 325-328. ...>>>
|
Altun, A., Yurdugul, H. ve Gülbahar, Y. (2009). Investigating usability constructs in a content management system, Eğitim ve Bilim Dergisi, 34 (152), 160-173. ...>>>
|
Aşkar, P. ve Yurdugül, H. (2009). Örtük büyüme modellerinin eğitim araştırmalarında kullanımı. İlköğretim Online.8(2). 534-555. ...>>>
|
Yurdugül, H. (2008). Minimum sample size for Cronbach's coefficient alpha: A Monte-Carlo study. H. U. Journal of Education, 35, 397-405. ...>>>
|
Yurdugül, H. ve Aşkar, P. (2008). Öğrencilerin Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği faktör yapılarının incelenmesi: Türkiye örneği. İlköğretim Online.7(2). 288-309. ...>>>
|
Atılgan, H., Saçkes, M., Yurdugül, H. ve Çırak, Y. (2007). Korku Yaşantıları Ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. 28, 79-94. ...>>>
|
Yurdugül, H. (2007). Çoktan seçmeli test sonuçlarından elde edilen farklı korelâsyon türlerinin birinci ve ikinci sıralı faktör analizlerindeki uyum indekslerine etkisi. İlköğretim Online.6(1). 160-185. ...>>>
|
Yurdugül, H. (2006). Çoktan seçmeli testlerde klasik güvenirlik terimlerinin madde-yanıt kuramından elde edilmesi. A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi.39(2). 27-44. ...>>>
|
Yurdugül, H. (2006). Paralel, eşdeğer ve konjenerik ölçmelerde güvenirlik katsayılarının karşılaştırılması. A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi,39(1). 15-37 ...>>>
|
Yurdugül, H. & van Batenburg, T. A. (2006). Item difficulty from graphical item analysis. Eurasian Journal of Educational Research, (Eğitim Araştırmaları Dergisi), 24(2), 209-218 ...>>>
|
Yurdugül, H. (2005). Konjenerik test kuramı ve konjenerik madde analizi: Tek boyutlu çoktan seçmeli testler üzerine bir uygulama. A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38(2), 21-47 ...>>>
|
Yurdugül, H & Aşkar, P. (2004). Ortaöğretim Kurumları Ögrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı'nın cinsiyete göre madde yanlılığı açısından incelenmesi. Egitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, 3(5), 3-20. ...>>>
|
Yurdugül, H. & Aşkar, P (2004). Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı'nın öğrencilerin yerleşim yerlerine göre diferansiyel madde fonksiyonu açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 27, 268-275. ...>>>
|
Bildiriler: |
|
Bayrak, F., & Yurdugül, H. (2013). "University Students’ Computer Literacy Readiness Level In Turkey." Paper presented at International Conference on New Horizons, June 25-27, Rome, Italy.
|
Yurdugül, H. (2010). "Farklı Madde Puanlama Yöntemlerinin ve Farklı Test Puanlama Yöntemlerinin Karşılaştırılması" II. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, 05-07 Mayıs, Ankara ...>>>
|
Yurdugul, H., Buniyatov, A., Ahmedov, I. ve Akkoyunlu, B. (2008). "Bilgisayar destekli testlere ilişkin öğrencilerin algıları ve görüşleri: ADPU örneği". Tahsilde Qloballasma ve IKT Konfransi, Azerbaycan Dövlet Pedagoji Universiteti - T. C. Hacettepe Universitesi - Azerbaycan Respublikası Tahsil Nazırliyi Pedaqoji Tahsil üzre Koordinasiya Şurası. 17-19 Mayıs 2008, Bakü... ...>>>
|
Yurdugul, H., Buniyatov, A. (2008). "Using second order confirmatory factor analysis in educational and psychological researches" The 2nd International Conference on Control and Optimization with Industrial Applications Baku, Azerbaijan, June 2-4, 2008 ...>>>
|
Erdur-Baker, Ö. & Yurdugul, H. (2008). "Loneliness as a risk factor for traditional and cyber bullying." Paper presented at ECER-The European Conference on Educational Research, 8-12 September, Göteborg, Sweden. ...>>>
|
Yurdugül, H., Çakıroğlu, A. & Ayan, M. (2007). Türkiye'de sınıf öğretmenlerinin mesleki yeterliklerine ilişkin görüşleri ve performanslarına genel bir yaklaşım. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu. 12-14 Mayıs, Azerbaycan Devlet Pedagoji Üniversitesi, Bakü. ...>>>
|
Özlem, M. E., Yurdugül, H. & İlasun, H. (2006). Kavram haritalarındaki dil yapısının anlam oluşturma sürecine etkisi. Eğitimde Çağdaş Yönelimler-3: "Yapılandırmacılık ve Eğitime Yansımaları" sempozyumu, İzmir Özel Tevfik Fikret Okulları, İzmir.
|
Batenburg, T. A. van. & Yurdugül, H. (2006). Graphical item analysis and the 3-parameter model. 5th Conference of the International Test Commission, July 6-8, Brussels, Belgium. ...>>>
|
Yurdugül, H. (2005). "Ölçek geliştirme çalısmalarında kapsam geçerligi için kapsam geçerlik indekslerinin kullanılması" XIV. Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül, Pamukkale Üniversitesi, Denizli. ...>>>
|
|
|
Üyelikler |
|
Türk İstatistik Derneği |
|
İstatistikçiler Derneği |
|
Verdiği Dersler |
|
BTÖ 201 Programlama Dilleri I |
|
BTÖ 202 Programlama Dilleri II |
|
BTÖ 301 İşletim Sistemleri ve Uygulamaları |
|
BTÖ 304 Bilgisayar Ağları ve İletişim |
|
BTÖ 401 Eğitimde İnternet Uygulamaları |
Açıklama |
EBB 278 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme |
Açıklama |
BTÖ 492 Öğretmenlik Uygulaması |
Açıklama |
BTÖ 207 Bilgisayar |
|