Doktora ve Doçentlik:

 


•  Doçentlik: Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

•  Doktora: Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı.

Doktora Tezi : Pdf
"Orta Öğretim Kurumları Seçme ve Yerleştirme Sınavının Madde Yanlılığı Açısından İncelenmesi."

Yüksek Lisans:

 


• Bilim Uzmanlığı: Hacettepe Üniversitesi, İstatistik Bölümü.

Yüksek Lisans Tezi : Pdf
"Kategorik Veriler için Bağımlılık ve İlişki Ölçülerinin Karşılaştırılması"

Lisans:

 


•  Lisans : Hacettepe Üniversitesi Fen Fakültesi , İstatistik Bölümü.

Yayınlar:

 


•  Demir, Ö. & Yurdugül, H. (2013). Self-directed learning with technology scale for young students: A validation study. e-International Journal of Educational Research, 4(3), 58-73.


•  Aydın, B., Korkut, E. & Yurdugül, H. (2013). Communication skills in mother tongue and in foreign language. Hacettepe University Journal of Education28(1), 41-52.


•  Ergü, S., Usluel, Y. K. & Yurdugül, H. (2013). Öğretmen adaylarının öğrenme ortamlarındaki etkileşim tercihleri. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 4(2).


•  Yurdugül, H., & Aşkar, P. (2013). Learning programming, problem solving and gender: A longitudinal study. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 83, 605-610.


•  Yılmaz, E. O. & Yurdugül, H. (2013). The perception of learning in asynchronous online discussions: A scale development study. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 83, 776-780.


•  Yaşar, S. & Yurdugül, H. (2013). The investigation of relation between cyberloafing activities and cyberloafing behaviors in higher education. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 83, 600-604.


•  Yurdugül, H. & Alsancak Sırakaya, D. (2013). The Scale of Online Learning Readiness: A Study of Validity and Reliability. Eğitim ve Bilim, 38, 391-406.


•  Yurdugül, H. & Bayrak, F. (2012). Content validity measures in scale development studies: Comparison of the content validity index and Kappa statistics. Hacettepe University Journal of Education, Special Issue-2, 264-271.


•  Telli, E., & Yurdugül, H. (2012). Sampling methods used in educational sciences researches between the years 2009-2011. Hacettepe University Journal of Education, Special Issue-2, 183-189.


•  Yurdugül, H. (2010). Farklı madde puanlama yöntemlerinin ve farklı test puanlama yöntemlerinin karşılaştırılması Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 1, 1-8. ...>>>


•  Yurdugül, H. (2009). Dört farklı alfa katsayısının psikometrik açıdan karşılaştırılması. H. U. Journal of Education, 36, 327-339. ...>>>


•  Yurdugul, H. (2009). SIMREL: A Software for the coefficient alpha and its confidence intervals with Monte Carlo studies, Applied Psychological Measurement, 33(4), 325-328. ...>>>


•  Altun, A., Yurdugul, H. ve Gülbahar, Y. (2009). Investigating usability constructs in a content management system, Eğitim ve Bilim Dergisi, 34 (152), 160-173. ...>>>


•  Aşkar, P. ve Yurdugül, H. (2009). Örtük büyüme modellerinin eğitim araştırmalarında kullanımı. İlköğretim Online.8(2). 534-555. ...>>>


•  Yurdugül, H. (2008). Minimum sample size for Cronbach's coefficient alpha: A Monte-Carlo study. H. U. Journal of Education, 35, 397-405. ...>>>


•  Yurdugül, H. ve Aşkar, P. (2008). Öğrencilerin Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği faktör yapılarının incelenmesi: Türkiye örneği. İlköğretim Online.7(2). 288-309. ...>>>


•  Atılgan, H., Saçkes, M., Yurdugül, H. ve Çırak, Y. (2007). Korku Yaşantıları Ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. 28, 79-94. ...>>>


•  Yurdugül, H. (2007). Çoktan seçmeli test sonuçlarından elde edilen farklı korelâsyon türlerinin birinci ve ikinci sıralı faktör analizlerindeki uyum indekslerine etkisi. İlköğretim Online.6(1). 160-185. ...>>>


•  Yurdugül, H. (2006). Çoktan seçmeli testlerde klasik güvenirlik terimlerinin madde-yanıt kuramından elde edilmesi. A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi.39(2). 27-44. ...>>>


•  Yurdugül, H. (2006). Paralel, eşdeğer ve konjenerik ölçmelerde güvenirlik katsayılarının karşılaştırılması. A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi,39(1). 15-37 ...>>>


•  Yurdugül, H. & van Batenburg, T. A. (2006). Item difficulty from graphical item analysis. Eurasian Journal of Educational Research, (Eğitim Araştırmaları Dergisi), 24(2), 209-218 ...>>>


•  Yurdugül, H. (2005). Konjenerik test kuramı ve konjenerik madde analizi: Tek boyutlu çoktan seçmeli testler üzerine bir uygulama. A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38(2), 21-47 ...>>>


•  Yurdugül, H & Aşkar, P. (2004). Ortaöğretim Kurumları Ögrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı'nın cinsiyete göre madde yanlılığı açısından incelenmesi. Egitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, 3(5), 3-20. ...>>>


•  Yurdugül, H. & Aşkar, P (2004). Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı'nın öğrencilerin yerleşim yerlerine göre diferansiyel madde fonksiyonu açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 27, 268-275. ...>>>

Bildiriler:

 


•  Bayrak, F., & Yurdugül, H. (2013). "University Students’ Computer Literacy Readiness Level In Turkey." Paper presented at International Conference on New Horizons, June 25-27, Rome, Italy.


•  Yurdugül, H. (2010). "Farklı Madde Puanlama Yöntemlerinin ve Farklı Test Puanlama Yöntemlerinin Karşılaştırılması" II. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, 05-07 Mayıs, Ankara ...>>>


•  Yurdugul, H., Buniyatov, A., Ahmedov, I. ve Akkoyunlu, B. (2008). "Bilgisayar destekli testlere ilişkin öğrencilerin algıları ve görüşleri: ADPU örneği". Tahsilde Qloballasma ve IKT Konfransi, Azerbaycan Dövlet Pedagoji Universiteti - T. C. Hacettepe Universitesi - Azerbaycan Respublikası Tahsil Nazırliyi Pedaqoji Tahsil üzre Koordinasiya Şurası. 17-19 Mayıs 2008, Bakü... ...>>>


•  Yurdugul, H., Buniyatov, A. (2008). "Using second order confirmatory factor analysis in educational and psychological researches" The 2nd International Conference on Control and Optimization with Industrial Applications Baku, Azerbaijan, June 2-4, 2008 ...>>>


•  Erdur-Baker, Ö. & Yurdugul, H. (2008). "Loneliness as a risk factor for traditional and cyber bullying." Paper presented at ECER-The European Conference on Educational Research, 8-12 September, Göteborg, Sweden. ...>>>


•  Yurdugül, H., Çakıroğlu, A. & Ayan, M. (2007). Türkiye'de sınıf öğretmenlerinin mesleki yeterliklerine ilişkin görüşleri ve performanslarına genel bir yaklaşım. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu. 12-14 Mayıs, Azerbaycan Devlet Pedagoji Üniversitesi, Bakü. ...>>>


•  Özlem, M. E., Yurdugül, H. & İlasun, H. (2006). Kavram haritalarındaki dil yapısının anlam oluşturma sürecine etkisi. Eğitimde Çağdaş Yönelimler-3: "Yapılandırmacılık ve Eğitime Yansımaları" sempozyumu, İzmir Özel Tevfik Fikret Okulları, İzmir.


•  Batenburg, T. A. van. & Yurdugül, H. (2006). Graphical item analysis and the 3-parameter model. 5th Conference of the International Test Commission, July 6-8, Brussels, Belgium. ...>>>


•  Yurdugül, H. (2005). "Ölçek geliştirme çalısmalarında kapsam geçerligi için kapsam geçerlik indekslerinin kullanılması" XIV. Eğitim Bilimleri Kurultayı, 28-30 Eylül, Pamukkale Üniversitesi, Denizli. ...>>>

   
Üyelikler  
• Türk İstatistik Derneği
• İstatistikçiler Derneği
Verdiği Dersler  
BTÖ 201 Programlama Dilleri I
BTÖ 202 Programlama Dilleri II
BTÖ 301 İşletim Sistemleri ve Uygulamaları
BTÖ 304 Bilgisayar Ağları ve İletişim
BTÖ 401 Eğitimde İnternet Uygulamaları
Açıklama
EBB 278 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Açıklama
BTÖ 492 Öğretmenlik Uygulaması
Açıklama
BTÖ 207 Bilgisayar