e-mail Serkan YILMAZ
Bu sayfa En iyi 1024*768 çözünürlükte görünür
|
|
|
|
|
1.
|
Yılmaz, S.,
& Konakcı, A. A. (2024). Ortaokul
öğrencilerinin Covid-19 sonrası çevresel farkındalık ve çevresel motivasyon düzeylerinin incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 14(3), 1364–1379. https://doi.org/10.24315/tred.1353379
|
2.
|
Ergunt, E.,
& Yılmaz, S. (2024). Sosyobilimsel konularda
farklı kaynaklardan bilgi edinen 8. sınıf öğrencilerinin ön ve son
argümantasyon kalitelerinin incelenmesi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 7(1), 119–142.
https://doi.org/10.33400/kuje.1340904
|
3.
|
Yılmaz, S.,
& Özkanbaş, M. (2023). Examination of science teachers’ burnout
levels in terms of school climate and various variables. E-Kafkas
Journal of Educational Research, 10(3), 489–504. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.1380100
|
4.
|
Kurtuluş, M. A., & Yılmaz,
S. (2023). Argümantasyon ve otantik öğrenme tabanlı STEM
uygulamalarının akademik başarıya etkisi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 37(3),
649–669. https://doi.org/10.33308/26674874.2023373610
|
5.
|
Uçar, D.,
& Yılmaz, S. (2023). Fen bilgisi
öğretmen adaylarının Covid-19 sonrası sosyal medyaya yönelik tutumlarının
incelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi
Dergisi, 18(39), 724–744. https://doi.org/10.35675/befdergi.1239195
|
6.
|
Özdemir, G.,
& Yılmaz, S. (2023).
Disiplinlerüstü çevre eğitimi programına yönelik ortaokul öğrencileri ve
öğretmenlerinin görüşleri. Başkent University Journal of Education, 10(2), 177–192. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2937361
|
7.
|
Ucar,
D., & Yilmaz, S.
(2023). Pre-service
science teachers’ e-learning styles. Journal
of Baltic Science Education, 22(1),
167–181. https://doi.org/10.33225/jbse/23.22.167
|
8.
|
Kurtuluş, M. A., & Yılmaz,
S. (2022). STEM eğitim çalışmalarına farklı bir bakış: Bibliyometrik
haritalama. Fen Bilimleri Öğretimi
Dergisi, 10(2), 386–405. https://doi.org/10.56423/fbod.1172514
|
9.
|
Capkinoglu,
E., Yilmaz, S.,
& Leblebicioglu, G. (2020). Quality of argumentation by seventh‐graders
in local socioscientific issues. Journal
of Research in Science Teaching, 57(6), 827–855. https://doi.org/10.1002/tea.21609
|
10.
|
Kara, S.,
Yılmaz, S., & Kıngır, S. (2020). Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme
yaklaşımının ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına ve argümantasyon
kalite düzeylerine etkisi. Kastamonu
Eğitim Dergisi, 28(3),
1253–1267. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3785
|
11.
|
Yilmaz,
S. (2019). Assessment in Secondary Education (Turkey). In
Bloomsbury Education and Childhood Studies. London: Bloomsbury Academic.
Retrieved September 23,
2019, from doi: 10.5040/9781474209458.0004
|
12.
|
Çapkınoğlu, E., & Yılmaz,
S. (2018). Yedinci sınıf öğrencilerinin yerel sosyobilimsel konulardaki
argümanlarında kullandıkları veri bileşeninin
incelenmesi. Eğitim
ve Bilim, 43(196),
125–149. doi: 10.15390/EB.2018.7205
|
13.
|
Kaya, G., & Yılmaz, S. (2016). Açık sorgulamaya
dayalı öğrenmenin öğrencilerin başarısına ve bilimsel süreç becerilerinin
gelişimine etkisi. Hacettepe
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 300–318. doi: 10.16986/HUJE. 2016016811
|
14.
|
Sarı-Ay, Ö., & Yılmaz, S. (2015). Effects of virtual experiments
oriented science instruction on students’ achievement and attitude. İlköğretim
Online, 14(2), 609–620, doi: 10.17051/io.2015.25820.
|
15.
|
Pekbay, C. & Yılmaz, S. (2015). The effect of
explicit-reflective and historical approach on preservice elementary teachers’
views of nature of science. International Journal of
Progressive Education, 11(1),
113–131.
|
16.
|
Seçkin, M., & Yılmaz, S. (2014). Örnek olay
yönteminin öğretmen adaylarının kimya laboratuvarı dersine karşı
endişelerine etkisi. Hacettepe
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Hacettepe University Journal of Education], 29(2), 215–227.
|
17.
|
Yılmaz, S. (2014). [Kitap değerlendirme yazısı: Bilimsel Araştırma
Yöntemleri (13. Baskı). Yazar. Şener Büyüköztürk ve diğerleri, Pegem Akademi. Ankara]. İlköğretim
Online, 13(2), 1-5.
|
18.
|
Yılmaz, S. (2013). [Kitap değerlendirme yazısı:
Deneysel Desenler: Öntest-Sontest Kontrol Grubu
Desen ve Veri Analizi (2. Baskı). Yazar. Şener Büyüköztürk, Pegem Akademi. Ankara]. İlköğretim
Online, 12(2), 1–3.
|
19.
|
Yılmaz, S. (Ed.), Kıray, S. A.,
Bektaşlı, B., & Erbatur, G. (2012).
Ortaöğretim Fizik 9. Ders Kitabı.
Pasifik Yayınları, Ankara. (Talim Terbiye Kurulu
Onaylı Ulusal Ders Kitabı-1. ve 5. bölümün yazarlığı)
|
20.
|
Yılmaz, S. (2011). [Kitap değerlendirme yazısı: Bilgisayar I-II – Temel
Bilgisayar Becerileri (3. Baskı). Ed. Ali Güneş, Pegem
Akademi. Ankara]. İlköğretim
Online, 10(1), 17–20.
|
21.
|
Yılmaz, S. (2010). Investigating prospective
elementary teachers’ understanding of analogical cases in Newton’s third
law. Egitim Arastirmalari-Eurasian
Journal of Educational Research, 41, 201–219.
|
22.
|
Yılmaz, S., & Eryılmaz, A. (2010). Integrating gender and group differences
into bridging strategy. Journal
of Science Education and Technology, 19(4), 341–355. doi:10.1007/s10956-010-9204-0.
|
23.
|
Yılmaz, S., & Eryılmaz, A. (2009). Temel benzeşim tanı
testinin geliştirilmesi. Hacettepe
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37, 243–256.
|
24.
|
Yılmaz, S. (2007). Finding anchoring and bridging analogies to
help students’ misconceptions in Newton's third law. Unpublished PhD Thesis, Middle East Technical University, Ankara, Turkey.
|
25.
|
Yılmaz, S., Eryılmaz, A., & Geban,
Ö. (2006). Assessing
the impact of bridging analogies in mechanics. School
Science and Mathematics, 106(6),
220–230.
|
26.
|
Yılmaz, S. (2006). Fen bilgisi öğretmen adaylarının mekanik konularına karşı
tutumlarının incelenmesi. Eğitim Araştırmaları Dergisi,
24, 199–208.
|
27.
|
Yılmaz, S. (2005). Anımsatıcı sistemlerin fizik eğitimindeki yeri. Çağdaş
Eğitim, 30(320), 30–37.
|
28.
|
Yılmaz, S. (2005).
Bilgi işlem modeline dayalı bir dersin fen bilgisi öğretmen adaylarının
manyetizma konusundaki başarılarına etkisi. Hacettepe
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 236–243.
|
29.
|
Yılmaz, S. (2001). The effects of bridging analogies
on high school students’ misconceptions in mechanics. Unpublished Master
Thesis, Middle East Technical
University, Ankara,
Turkey.
|
30.
|
Abak, A., Eryılmaz, A., Yılmaz, S., & Yılmaz, M. (2001).
Effects
of bridging analogies on students’ misconceptions about gravity and inertia. Hacettepe
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 1–8.
|
|
|
|
Bildiri/Tebliğ ve Kongreler:
|
|
|
1.
|
Kara,
S., Yılmaz, S., & Kıngır, S. (2018). The
Impact of Argument-Based
Inquiry Approach on Fourth Grade Students’ Achievement in the Effects of Force Unit. European Conference on Educational
Research (ECER), Bolzano, Italy.
|
2.
|
Yılmaz,
S., (2016). Concept
Cartoons or Multi-Tier Tests. The Pros and
Cons. Twelfth Congress of Qualitative Inquiry, Illinois, USA.
|
3.
|
Çapkınoğlu-Yardımcı,
E., Yılmaz, S., &
Leblebicioğlu, G. (2016). Exploring Students' Quality of Argumentation about Local Socio-Scientific Issues in Different Learning Contexts. The National Association for Research in Science Teaching (NARST), Baltimore, USA.
|
4.
|
Yılmaz,
S., (2016). What
can Analogical Cases Spectrums Tell Us? Identifying the Properties. Twelfth Congress of Qualitative Inquiry, Illinois, USA.
|
5.
|
Çapkınoğlu,
E., & Yılmaz, S. (2016). Yerel
Sosyobilimsel Konuları Farklı Veri Kaynaklarından Öğrenen Ortaokul
Öğrencilerinin Argümanlarında Kullandıkları Veri Bileşeninin İncelenmesi. XII.
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Karadeniz Teknik
Üniversitesi, Trabzon.
|
6.
|
Çapkınoğlu,
E., Yılmaz, S., & Leblebicioğlu, G. (2014).
Farklı Öğrenme Ortamlarında Yerel Sosyobilimsel Konular İçeriğinde
Argümantasyon Yapan Öğrenciler Hangi Faktörlere Göre Karar Veriyor?
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Çukurova
Üniversitesi, Adana.
|
7.
|
Yılmaz, S., (2014). Preservice Science Teachers’ Opinions related to Context Based Learning and Eligible Contexts: A Longitudinal Study, Tenth Congress of Qualitative Inquiry,
Illinois, USA.
|
8.
|
Evren,
A., Batı, K., & Yılmaz, S., (2012).
The Effect of Using V-Diagrams in Science and Technology Laboratory Teaching on Preservice Teachers’ Critical
Thinking Dispositions, Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 2267–2272.
doi:10.1016/j.sbspro.2012.05.467.
|
9.
|
Yılmaz, S. & Eryılmaz, A.(2006). Newton'un 3. Kanunu
ile İlgili Kavram Yanılgılarına Yönelik Birleştirici Benzeşim Yönteminde
Kullanılacak Tanı Testinin Geliştirilmesi, VII. Ulusal Fen Bilimleri ve
Matematik Eğitimi Kongresi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
|
10.
|
Yılmaz, S. (2004).
Bilgi İşlem Modelinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Manyetizma
Konusundaki Başarılarına Etkisi, VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik
Eğitimi Kongresi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
|
11.
|
Yılmaz, S. (2004).
Anımsatıcı Sistemlerin Fizik Eğitimindeki Yeri, VI. Ulusal Fen Bilimleri ve
Matematik Eğitimi Kongresi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
|
12.
|
Yılmaz,
S., Eryılmaz, A., & Geban, Ö. (2002). Birleştirici Benzetme Yönteminin Lise
Öğrencilerinin Mekanik Konusundaki Kavram Yanılgıları Üzerindeki Etkisi,
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ, Ankara
|
|
Projeler:
|
1.
|
AFP 99.05.01.05 Projesi (Proje
Yöneticisi: Ali Eryılmaz)
|
Yönetilen Tezler:
|
1.
|
Özdemir, G. (2023). Disiplinlerüstü çevre eğitim
programının ortaokul öğrencilerinin çevre bilincine etkisi
(Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri
Enstitüsü, Ankara.
|
2.
|
Kurtuluş, M. A. (2023). Argümantasyon ve otantik öğrenme
tabanlı STEM uygulamalarının öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerine ve
akademik başarılarına etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe
Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
|
3.
|
Uçar, D. (2022). Fen bilgisi öğretmen adaylarının
sosyal medyaya yönelik tutumları ile e-öğrenme stillerinin çeşitli
değişkenler açısından incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi).
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
|
4.
|
Alın-Uran, G. (2019). Fen bilimleri ders kitaplarındaki
etkinliklerin alana özgü beceriler yönünden sınıflandırılması
(Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim
Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
|
5.
|
Ergunt,
E. (2019). Farklı bilgi
kaynaklarından edinilen bilgilerin sosyobilimsel konularda oluşturulan
argümantasyonların kalitesi ve fen başarısı üzerindeki etkisi
(Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim
Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
|
6.
|
Çapkınoğlu,
E. (2015). 7. sınıf öğrencilerinin
yerel sosyobilimsel konularda oluşturdukları argümantasyonların kalitesi
ve karar verirken dikkate aldıkları faktörlerin incelenmesi
(Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe
Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
|
7.
|
Atılğanlar, N. (2014). Kavram
karikatürlerinin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin basit elektrik devreleri
konusundaki kavram yanılgıları üzerindeki etkisi (Yayımlanmamış
yüksek lisans tezi). Hacettepe
Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
|
|
|