Bir Çocuk, Bir Dünya

 

Ana Sayfa / Home
Özgeçmiş / Resume
Öğretim / Teaching

OKL115

OKL116

OKL320

OKL322

OKL323

OKL324

OKL422

OKL423

OKL425

OKL428

OKL600

OKL611

Araştırma / Research
Görev / Service
Kişisel / Personal
Bağlantılar / Links
İletişim / Contact

 OKL425 Araştırma Projesi I

Güz 2009 Güz 2010 Güz 2011 Güz 2012

Dersin Kodu ve Adı

OKL 425 Araştırma Projesi I

Dersin Türü

Zorunlu

Dersin Kredisi

1 2 2

Dersin ECTS Kredisi

4

Dersin Sorumlusu

Bölüm Sorumluları

Dersin Ön Koşulları

OKL320 Bilimsel Araştırma Yöntemleri dersini başarıyla bitirmek

Dersin Süresi

1 Yarıyıl (1 kuramsal, 2 uygulama, haftada toplam 3 saat)

Dersin İçeriği

Öğretmen adayları alanlarıyla ilgili ve bağımsız olarak seçtikleri konularda bir danışman gözetiminde araştırma deseni oluşturma, araştırma soruları belirleme ve alanyazın taraması yapma süreçlerini gerçekleştireceklerdir.

Dersin Amacı

(Öğrenme Çıktıları)

Bu dersin sonunda öğretmen adayları:

● Araştırma deseni hazırlayabilme

● Araştırma sorularını belirleyip hipotez oluşturabilme

● Araştırma için gerekli alanyazın taraması yapabilme

●  Araştırma önerisi raporu hazırlama bilgi ve becerileri kazanacaklardır.

Önerilen Kaynaklar

- APA (2005), APA style publication manual. (5th Ed.), New York: APA

 

- Arıkan, R. (2005). Araştırma teknikleri ve rapor hazırlama. (3. Baskı), Ankara: Asil Yayıncılık.

 

- Büyüköztürk, Ş. Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

 

- Karasar, N.(2007). Araştırmalarda rapor hazırlama. (14. Baskı), Ankara: Nobel Yayıncılık

 

- Kurbanoğlu, S. (2004). Kaynak gösterme el kitabı. Ankara:ÜNAK.

 

- Kuş, E. (2007). Nicel-nitel araştırma teknikleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınclık.

 

- Yıldırım, A. Ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.

 

- Creswell, J. W. (2008). Research design:qualitative, quantitative and mixed method approaches. Thousand Oaks, CA:Sage Publication

 

- Muijs, D. (2004). Doing quantitative reserach in education: with SPSS. Thousand Oaks, CA:Sage Publication 

 

- Merriam, S. B. (2009). Qualitative reserach: A guide to design and implementation. San Francisco, CA: Jossey-Bass

Öğretme Yöntemi(leri)

Seminer, proje oluşturma, bağımsız çalışma

Değerlendirme Yöntemi

Derse devam (%10), Proje Önerisi(%90)

Eğitim Dili

Türkçe