Bir Çocuk, Bir Dünya

 

Ana Sayfa / Home
Özgeçmiş / Resume
Öğretim / Teaching

OKL115

OKL116

OKL320

OKL322

OKL323

OKL324

OKL422

OKL423

OKL425

OKL428

OKL600

OKL611

Araştırma / Research
Görev / Service
Kişisel / Personal
Bağlantılar / Links
İletişim / Contact

 OKL611 Erken Çocukluk Döneminde Araştırma Yöntem ve Teknikleri

2012 2013 2014 2015

Dersin Kodu ve Adı

OKL 611 Erken Çocukluk Döneminde Araştırma Yöntem ve Teknikleri

Dersin Türü

Zorunlu

Dersin Kredisi

3 0 3

Dersin ECTS Kredisi

8

Dersin Sorumlusu

Dr. Arif Yılmaz

Dersin Ön Koşulları

Yok

Dersin Süresi

1 Yarıyıl (3 kuramsal, haftada toplam 3 saat)

Dersin İçeriği

Okul öncesi eğitimle ilgili araştırmalarda kullanılan metod ve tekniklerin analizi, araştırmada temel kavram ve yöntemlerinin  incelenmesi. Evren, örneklem ve veri toplama tekniklerini belirleme, veri analizi, ve yorumlanması ve araştırma önerisi raporu hazırlama.

Dersin Amacı

(Öğrenme Çıktıları)

Bu dersin sonunda öğrenciler:

● İlgili temel kavram, terim ve tanımları kavrayabilme

● Farkli bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrayabilme

● Araştırmanın amaç ve türlerine göre veri toplayabilme

● Araştırma raporu hazırlama ilkelerini kavrayabilme ve

● Bir araştırma projesi önerisi hazırlayabilme ile ilgili bilgi ve becerileri kazanacaklardır.

Önerilen Kaynaklar

-APA (2005), APA style publication manual. (5th Ed.), New York: APA

- Arıkan, R. (2000). Araştırma teknikleri ve rapor hazırlama. (3. Baskı), Ankara: Gazi Kitabevi.

- Büyüköztürk, Ş. Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

- Karasar, N.(2007). Araştırmalarda rapor hazırlama. (14. Baskı), Ankara: Nobel Yayıncılık

- Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.

- Kurbanoğlu, S. (2004). Kaynak gösterme el kitabı. Ankara:ÜNAK.

- Yıldırım, A. Ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.

- Fraenkel, J. R and Wallen, N. E. (2008). How to design and evaluate research in education. (7th Ed.). Boston: McGraw Hill.

Öğretme Yöntemi(leri)

Tartışma

Değerlendirme Yöntemi

Araştırma deseni oluşturma (%50),  Final (%50)

Eğitim Dili

Türkçe