Bir Çocuk, Bir Dünya

 

Ana Sayfa / Home
Özgeçmiş / Resume
Öğretim / Teaching
Araştırma / Research
Görev / Service
Kişisel / Personal
Bağlantılar / Links
İletişim / Contact

 ÖZGEÇMİŞ

 

Dr. Arif Yılmaz

Hacettepe Üniversitesi

Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı

Beytepe/Ankara 06800

arif@hacettepe.edu.tr

EĞİTİM

2001-2008           Doktora. Indiana Üniversitesi, Okulöncesi Eğitimi, Bloomington, Indiana.

                                Tez Başlığı: Facilitating literacy suport partnership for literacy curriculum improvement in a Head Start program.

 

1999-2001           Yüksek Lisans. Indiana Üniversitesi, Okulöncesi Eğitimi, Bloomington, Indiana.

 

1991-1995           Lisans. Hacettepe Üniversitesi, Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü, Ankara.

1988-1990           Ön lisans. Selçuk Üniversitesi, Endüstriyel Elektronik Bölümü, Konya.

GÖREVLER

Mayıs 2007-                      Öğretim Görevlisi, Hacettepe Üniversitesi, Okul Öncesi Eğitimi AD,

Eylül 2006- Kasım 2006  Araştırma Görevlisi, Indiana Üniversitesi, Okulöncesi Eğitim Bölümü,

Ocak 2001-Mayıs 2001  Yardımcı Öğretmen, Indiana Üniversitesi Kampusu Çocuk Kreşi,

 

Şubat 1996-Mart 1999   Kütüphaneci, Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi Danışma Bölümü,

YAYINLAR

Makaleler

 

Yılmaz, A. (2011). Reconstructing teacher identity: experiences of a Turkish teacher aide in an American preschool classroom. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 733-742.

 

Yılmaz, A. ve Sahin, V. (2010). An exploratory study on the factors which influence professional motivation in male early childhood teachers. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(20), 66-82.

 

Yılmaz, A. ve McMullen, M. B. (2010). A study of facilitating early literacy curriculum improvement in Head Start classrooms, Eğitim ve Bilim, 35(158), 169-183.

 

Yılmaz, A. (2009). Public policies and public library-emergent literacy relationship in the USA. Bilgi Dünyası, 10(1), 80-94.

 

Yılmaz, A. (2008). Okul öncesi çocuklara yönelik kütüphane hizmetlerinin önemi ve başarılı bir kütüphane örneği. Türk Kütüphaneciliği, 22(2), 169-186.

 

Buldu, M. ve Yılmaz, A. (2005). Assessing the quality in different U.S. early childhood education programs. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 121-136.

Kitap Bölümleri

Çakır, H. ve Yılmaz, A. (2009). Bilgisayar destekli eğitim: temel kavramlar ve uygulamalar. İçinde Buket Akkoyunlu (Ed.), Öğretmen ve öğretmen adayları için: Bilgisayara giriş (ss. 155-190). İstanbul: Kriter Yayınevi.

 

Çeviri Kitaplar

 

Bodrova, E., ve Leong, D. (2010). Zihnin araçları: erken çocukluk eğitiminde Vygotsky yaklaşımı (G. Haktanır, Yay. Haz.; T. Güler, F. Şahin, A. Yılmaz ve E. Kalkan, Çev.). Ankara: Anı Yayınevi.

Tez

Yılmaz, A. (2008). Facilitating literacy support partnership for literacy curriculum improvement in a Head Start program (Doktora Tezi).  Dissertation Express veritabanından erişilebilir. (UMI Nu. 3297943)

 

Tam Metin Kongre, Konferans ve Sempozyum Bildirileri

 

Yılmaz, A., Koç, K., Gönen, M. ve Üstün, E. (2010). Okul öncesi öğretmenliği mezunlarının alandaki bilgi, beceri ve yeterlilik düzeylerinin incelenmesi. İçinde S. Seferoğlu, ve diğerleri. (Yay. Haz.), Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II: Bildiriler kitabı (ss.673-682).  Ankara, Türkiye: H.Ü. Eğitim Fakültesi

 

Yılmaz, A. (2009). Current status and the future trends in early childhood education in Turkey. İçinde … 2009 Fall International Conference book (ss. 43-73). Seoul, Korea: Association for Future Early Childhood Education

 

Güler, T., Yılmaz, A. & Kargı, E. (2009, Mayıs). Turkish pre-service teachers’ perspectives on student teaching practicum. İçinde  G. T. Papanikos (Yay. Haz.), International Conference on Education: Education Policy (ss. 181-194). Athens, Greece: Athens Institute for Educational Research. 

 

Yılmaz, A. (2007). Okul öncesi çocuklara yönelik kütüphane hizmetlerinin önemi ve başarılı bir kütüphane örneği. İçinde S. Kurbanoğlu, Y. Tonta ve U. Al (Ed.), Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu: Bildiriler (ss. ).  Ankara, Türkiye: H. Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü

KONGRE ve KONFERANS BİLDİRİLERİ

Çakır, H., Yılmaz, A., Özyıldırım, F. ve Güler, V. (2010, Ağustos). Comparing mathematical pedagogical content knowledge of in-service and pre-service early childhood education teachers. The European Conference on Educational Research (ECER), Helsinki, Finland.

 

Haktanır, G., Güler, T., Yılmaz, A. ve Kurtulmuş, Z. (2010, Ağustos). Perceptions of Turkish early childhood pre-service teachers about sustainable development. Organization Mondiale pour l’Education Prescolaire, XXVIth World Congress, Göteborg, Sweden

 

Yılmaz, A., Güler, T. (2007, Ekim). Okul öncesi eğitimde erkek öğretmenlerin mesleğe dair görüşleri. 2. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Konferansı, İstanbul, Türkiye.

 

Güler, T., Şahin, V., & Yılmaz, A. (2006, Nisan). From other side of the bridge: Early childhood teacher education in Turkey. Association for Childhood Education International (ACEI), San Antonio, TX, USA.

 

Şahin, V. & Yılmaz, A. (2005, Aralık). Communicating with men: Professional motivation of male teachers in early childhood education. National Association for the Education of Young Children (NAEYC), Washington, DC, USA

 

McMullen, M. B., Bond, J. S., Yılmaz, A., & Yang, H. (2005, Nisan).Creating lasting impressions and sustainable change through a university-Head Start curriculum support partnership. American Educational Research Association (AERA), Montreal, Canada

 

Karasu, N., & Yılmaz, A. (2004, Kasım). Using story reading as an intervention to improve emergent literacy skills of young children. Evidence based practices to improve reading success in the future. National Association for the Education of Young Children (NAEYC), Anaheim, CA, USA

 

Karasu, N., & Yılmaz, A. (2004, Ekim). Use of self-modelling in the education of children with Autism: A meta-analysis. Mid-Western Educational Research Association (MWERA), Columbus, OH, USA

 

Yılmaz, A., & Karasu, N. (2004, Temmuz). Storybook reading and emergent literacy: a meta-analysis of evidence-based interventions. Junior Researchers of EARLI Conference (JURE), İstanbul, Turkey

 

Yılmaz, A., & Buldu, M. (2004, Haziran). Quality in different US early childhood education programs. Birinci Uluslararası Okulöncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye

 

Yilmaz, A. (2003, Ekim). Reconstructing teacher identity: experiences of a Turkish teacher aide in an American early childhood setting (Poster). Mid-Western Educational Research Association (MWERA), Columbus, OH, USA

 

McMullen, M. B., Alat, K., Lin, C. H., Sun, P. Y., Lee, S. M., Buldu, M., & Yılmaz, A. (2003, Mart). Portrait of ECE professionals in the U.S., Taiwan, Korea & Turkey. Indiana Association for the Education of Young Children (IAEYC), Indianapolis, IN, USA.

 

Mullen, M.; Alat, K.; Bilgi, S.; Connally, J.; Erdiller, Z.; Ermogenidou, P.; Korkmaz, K.;     Lash, M.; Lee, S. M.;  Lin, C. H.;  Şahin, V.; Sun, P. Y.; Tzuo, P. W.; Tu, W. Yılmaz, A; & Zachariah, J. (2000, Nisan). Exploring our global early childhood community (Poster). Indiana Association for the Education of Young Children (IAEYC), Indianapolis, IN, USA.

KONGRE, KONFERANS, ÇALIŞTAY KATILIMLARI ve DÜZENLEME ve YÜRÜTME KURULU ÜYELİKLERİ

24-25 Haziran 2010. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü, TÖDER ve Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği tarafından ortaklaşa düzenlenen “2010 Kültür Başkentinde Çocuk Sesleri, İstanbul’da Okul Öncesi Eğitimin Niteliğini Artırma Çalıştayı” Düzenleme Kurulu Üyeliği (İstanbul).

 

14 Mart 2010. Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği tarafından düzenlenen “Okul Öncesi Eğitimde Farklı Yaklaşımlar: Öyküleştirme Metodu (Storyline)” konulu Konferans ve Çalıştay’ın Düzenleme Kurulu Üyeliği (Ankara).

 

24-25 Aralık 2009. Hacettepe Üniversitesi İlköğretim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı tarafından düzenlenen “I. Üniversite Anaokulları Sempozyumu” Düzenleme Kurulu Üyeliği (Ankara).

 

8-9 Mayıs 2009. Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi ve Türk Kütüphaneciler Derneği tarafından ortaklaşa düzenlenen “Türkiye’de Nitelikli Çocuk Kitapları” konulu Çalıştay’ın Düzenleme Kurulu Üyeliği (Ankara).

 

15-17 Kasım 2007. Hacettepe Üniversitesi tarafından düzenlenen “1. Ulusal İlköğretim Kongresi Yürütme Kurulu Üyeliği (Ankara).

PROJELER

Ö. Külcü, A. Yılmaz, H. Külcü, A. F. Kartal, T. Çakmak, G. Düzyol, ve Y. Tonta. Elektronik Sistemlerde Belgelerin Özgünlüğünün Korunması Üzerine Uluslararası Araştırma Projesi: Türkiye’de Üniversitelerin Değerlendirilmesi. (TÜBİTAK Sosyal Bilimler Araştırma Grubu - Proje No: SOBAG 109K518).Bütçe: 111,902.00 TL

 

M. Gönen, B. Tuğrul, T. Güler, A. Yılmaz, M. Durmuşoğlu, ve M. Veziroğlu. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Kitap Okuma Alışkanlıklarının ve Becerilerinin Bir Çocuk Kütüphanesi Aracılığıyla Geliştirilmesi. (Hacettepe Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Birimi Proje No. 09 A 701 005) Bütçe: 76,759 TL

HAKEMLİKLER

Türk Kütüphaneciliği, 2009-

BURS VE DESTEKLER

Bilimsel Araştırmalar ve Projeler                       Hacettepe Üniversitesi 2011 Sunum Desteği (2000 TL)

Bilimsel Araştırmalar ve Projeler                       Hacettepe Üniversitesi 2010 Sunum Desteği (2250 TL)

Bilimsel Araştırmalar ve Projeler                       Hacettepe Üniversitesi 2009 Sunum Desteği (2250 TL)

Bilimsel Araştırmalar ve Projeler                       Hacettepe Üniversitesi 2007 Sunum Desteği (250 TL)

Doktora Öğrencisi                                                  Indiana Üniversitesi, 2006 Sunum  Desteği (500$)

Doktora Öğrencisi                                                  Indiana Üniversitesi, 2005 Sunum  Desteği (500$)

Doktora Öğrencisi                                                  Indiana Üniversitesi, 2004 Sunum  Desteği (500$)

Yurtdışında Doktora                                               Milli Eğitim Bakanlığı, 2001-2006 Bursu (75.000$)

Yurtdışında Yüksek Lisans                                     Milli Eğitim Bakanlığı, 1999-2001 Bursu (65.000$)

 

BİLİMSEL KURULUŞLARA ÜYELİKLER

 

Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği (TOÖEGD)

Amerikan Eğitim Araştırmaları Derneği (AERA)

Ulusal   Erken Çocukluk Eğitimi Derneği (NAEYC)

Indiana Erken Çocukluk Eğitimi Derneği (IAEYC)

Amerikan Kütüphane Derneği (ALA)

Türk Kütüphaneciler Derneği (TKD)

Üniversite ve Araştırma Kütüphaneleri Derneği (ÜNAK)