Dr. Arif Yılmaz
Hacettepe Üniversitesi
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Beytepe/Ankara 06800
arif@hacettepe.edu.tr
EĞİTİM
2001-2008 Doktora. Indiana Üniversitesi, Okulöncesi Eğitimi,
Bloomington, Indiana.
Tez Başlığı:
Facilitating literacy suport partnership for literacy curriculum improvement in
a Head Start program.
1999-2001 Yüksek Lisans. Indiana Üniversitesi, Okulöncesi
Eğitimi, Bloomington, Indiana.
1991-1995 Lisans. Hacettepe Üniversitesi, Bilgi
ve Belge Yönetimi Bölümü, Ankara.
1988-1990
Ön lisans.
Selçuk
Üniversitesi, Endüstriyel Elektronik Bölümü, Konya.
GÖREVLER
Mayıs 2007-
Öğretim Görevlisi, Hacettepe Üniversitesi, Okul Öncesi
Eğitimi AD,
Eylül 2006- Kasım 2006
Araştırma Görevlisi,
Indiana Üniversitesi, Okulöncesi Eğitim Bölümü,
Ocak 2001-Mayıs 2001 Yardımcı Öğretmen,
Indiana Üniversitesi Kampusu Çocuk Kreşi,
Şubat 1996-Mart 1999
Kütüphaneci, Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi
Danışma Bölümü,
YAYINLAR
Makaleler
Yılmaz, A. (2011).
Reconstructing teacher identity: experiences of a Turkish teacher aide in an American preschool classroom.
Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 733-742.
Yılmaz, A.
ve Sahin, V. (2010).
An exploratory study on the factors which influence professional motivation in
male early childhood teachers. Mehmet Akif Ersoy
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(20), 66-82.
Yılmaz, A.
ve McMullen, M. B. (2010).
A study of facilitating early literacy curriculum improvement in Head Start
classrooms,
Eğitim ve Bilim, 35(158),
169-183.
Yılmaz,
A.
(2009).
Public policies and public library-emergent literacy relationship in the USA.
Bilgi Dünyası, 10(1), 80-94.
Yılmaz,
A.
(2008).
Okul öncesi çocuklara yönelik kütüphane hizmetlerinin önemi ve başarılı bir
kütüphane örneği. Türk Kütüphaneciliği, 22(2),
169-186.
Buldu,
M. ve Yılmaz,
A.
(2005).
Assessing the quality in different U.S. early childhood education programs.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 121-136.
Kitap Bölümleri
Çakır, H. ve
Yılmaz,
A.
(2009). Bilgisayar destekli eğitim: temel kavramlar ve uygulamalar. İçinde Buket
Akkoyunlu (Ed.),
Öğretmen ve öğretmen adayları için: Bilgisayara giriş (ss.
155-190). İstanbul: Kriter Yayınevi.
Çeviri Kitaplar
Bodrova, E., ve Leong, D. (2010). Zihnin araçları: erken
çocukluk eğitiminde Vygotsky yaklaşımı (G. Haktanır, Yay. Haz.; T. Güler, F.
Şahin,
A. Yılmaz
ve E. Kalkan, Çev.). Ankara: Anı Yayınevi.
Tez
Yılmaz, A.
(2008).
Facilitating literacy support partnership for literacy curriculum
improvement in a Head Start program
(Doktora Tezi).
Dissertation Express veritabanından erişilebilir. (UMI Nu. 3297943)
Tam
Metin Kongre, Konferans ve Sempozyum Bildirileri
Yılmaz,
A.,
Koç, K., Gönen, M. ve Üstün, E. (2010).
Okul öncesi öğretmenliği mezunlarının alandaki bilgi, beceri ve yeterlilik
düzeylerinin incelenmesi.
İçinde S. Seferoğlu,
ve diğerleri. (Yay. Haz.),
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II:
Bildiriler
kitabı (ss.673-682). Ankara, Türkiye: H.Ü. Eğitim Fakültesi
Yılmaz,
A.
(2009). Current status and the future trends in early childhood education in
Turkey. İçinde … 2009 Fall International Conference book (ss. 43-73). Seoul,
Korea: Association for Future Early Childhood Education
Güler, T.,
Yılmaz, A. & Kargı, E. (2009,
Mayıs). Turkish pre-service teachers’ perspectives on student teaching
practicum. İçinde G. T. Papanikos (Yay. Haz.), International Conference on Education:
Education Policy (ss. 181-194). Athens,
Greece: Athens Institute for Educational Research.
Yılmaz,
A.
(2007).
Okul öncesi çocuklara yönelik kütüphane hizmetlerinin önemi ve başarılı bir
kütüphane örneği. İçinde S. Kurbanoğlu,
Y. Tonta ve U. Al
(Ed.),
Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu: Bildiriler
(ss. ). Ankara, Türkiye: H. Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
KONGRE ve KONFERANS BİLDİRİLERİ
Çakır, H.,
Yılmaz,
A.,
Özyıldırım, F. ve Güler, V. (2010, Ağustos). Comparing mathematical pedagogical
content knowledge of in-service and pre-service early childhood education
teachers.
The European Conference on Educational Research (ECER),
Helsinki, Finland.
Haktanır, G., Güler, T.,
Yılmaz,
A.
ve Kurtulmuş, Z. (2010, Ağustos).
Perceptions of Turkish early childhood pre-service teachers about sustainable
development. Organization Mondiale pour l’Education
Prescolaire,
XXVIth World Congress, Göteborg, Sweden
Yılmaz,
A.,
Güler, T. (2007, Ekim). Okul öncesi eğitimde erkek öğretmenlerin mesleğe dair
görüşleri. 2. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Konferansı, İstanbul, Türkiye.
Güler, T., Şahin, V., & Yılmaz, A. (2006,
Nisan). From other side of the bridge: Early childhood teacher education in
Turkey. Association for Childhood Education International (ACEI), San Antonio,
TX, USA.
Şahin, V. &
Yılmaz, A. (2005, Aralık). Communicating with men: Professional motivation
of male teachers in early childhood education.
National Association for the Education of Young Children
(NAEYC),
Washington, DC, USA
McMullen, M. B., Bond, J. S., Yılmaz, A., & Yang, H. (2005,
Nisan).Creating lasting impressions and sustainable change through a
university-Head Start curriculum support partnership. American Educational
Research Association (AERA), Montreal, Canada
Karasu,
N., & Yılmaz, A. (2004, Kasım). Using story reading as an intervention to
improve emergent literacy skills of young children. Evidence based practices to
improve reading success in the future. National Association for the Education of
Young Children
(NAEYC), Anaheim, CA, USA
Karasu, N., &
Yılmaz, A. (2004, Ekim). Use of self-modelling in the education of children
with Autism: A meta-analysis. Mid-Western Educational Research Association (MWERA),
Columbus, OH, USA
Yılmaz, A.,
& Karasu, N. (2004, Temmuz). Storybook reading and emergent literacy: a meta-analysis
of evidence-based interventions. Junior Researchers of EARLI Conference (JURE),
İstanbul, Turkey
Yılmaz, A.,
& Buldu, M. (2004, Haziran). Quality in different US early childhood education
programs. Birinci Uluslararası Okulöncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye
Yilmaz, A.
(2003, Ekim). Reconstructing teacher identity:
experiences of a Turkish teacher aide in an American early childhood setting
(Poster).
Mid-Western Educational Research Association (MWERA), Columbus,
OH, USA
McMullen, M. B., Alat, K., Lin, C. H., Sun, P. Y., Lee, S. M., Buldu, M., &
Yılmaz, A. (2003, Mart). Portrait of ECE professionals in the U.S., Taiwan,
Korea & Turkey.
Indiana Association for the Education of Young Children
(IAEYC), Indianapolis, IN, USA.
Mullen,
M.; Alat, K.; Bilgi, S.; Connally, J.; Erdiller, Z.; Ermogenidou, P.; Korkmaz,
K.; Lash, M.; Lee, S. M.; Lin, C. H.; Şahin,
V.; Sun, P. Y.; Tzuo, P. W.; Tu, W. Yılmaz, A; & Zachariah, J. (2000,
Nisan). Exploring our global early childhood community (Poster).
Indiana Association for the Education of Young Children
(IAEYC), Indianapolis, IN, USA.
KONGRE, KONFERANS, ÇALIŞTAY KATILIMLARI ve
DÜZENLEME ve YÜRÜTME KURULU ÜYELİKLERİ
24-25
Haziran 2010.
İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü, TÖDER ve Türkiye Okul Öncesi Eğitimini
Geliştirme Derneği tarafından ortaklaşa düzenlenen “2010 Kültür Başkentinde
Çocuk Sesleri, İstanbul’da Okul Öncesi Eğitimin Niteliğini Artırma Çalıştayı”
Düzenleme Kurulu Üyeliği (İstanbul).
14 Mart 2010.
Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği
tarafından düzenlenen “Okul Öncesi Eğitimde Farklı
Yaklaşımlar: Öyküleştirme Metodu (Storyline)” konulu
Konferans ve Çalıştay’ın Düzenleme Kurulu Üyeliği
(Ankara).
24-25 Aralık 2009.
Hacettepe Üniversitesi İlköğretim Bölümü Okul Öncesi
Eğitimi Anabilim Dalı tarafından düzenlenen “I.
Üniversite Anaokulları Sempozyumu”
Düzenleme Kurulu Üyeliği (Ankara).
8-9 Mayıs 2009.
Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği,
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi ve
Türk Kütüphaneciler Derneği tarafından ortaklaşa
düzenlenen “Türkiye’de
Nitelikli Çocuk Kitapları”
konulu Çalıştay’ın
Düzenleme Kurulu Üyeliği
(Ankara).
15-17 Kasım 2007.
Hacettepe Üniversitesi tarafından düzenlenen “1.
Ulusal İlköğretim Kongresi”
Yürütme Kurulu Üyeliği
(Ankara).
PROJELER
Ö. Külcü, A.
Yılmaz, H. Külcü, A. F. Kartal, T. Çakmak, G. Düzyol, ve Y. Tonta.
Elektronik Sistemlerde Belgelerin Özgünlüğünün Korunması Üzerine
Uluslararası Araştırma Projesi: Türkiye’de Üniversitelerin Değerlendirilmesi.
(TÜBİTAK
Sosyal Bilimler Araştırma Grubu - Proje No: SOBAG 109K518).Bütçe:
111,902.00 TL
M. Gönen, B. Tuğrul, T. Güler, A. Yılmaz, M. Durmuşoğlu,
ve M. Veziroğlu.
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Kitap Okuma
Alışkanlıklarının ve Becerilerinin Bir Çocuk Kütüphanesi Aracılığıyla
Geliştirilmesi. (Hacettepe
Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Birimi Proje No. 09 A 701 005)
Bütçe: 76,759 TL
HAKEMLİKLER
Türk Kütüphaneciliği, 2009-
BURS VE DESTEKLER
Bilimsel Araştırmalar ve Projeler
Hacettepe Üniversitesi 2011 Sunum Desteği (2000 TL)
Bilimsel Araştırmalar ve Projeler
Hacettepe Üniversitesi 2010 Sunum Desteği (2250 TL)
Bilimsel Araştırmalar ve Projeler
Hacettepe Üniversitesi 2009 Sunum Desteği (2250 TL)
Bilimsel Araştırmalar ve Projeler
Hacettepe Üniversitesi 2007 Sunum Desteği (250 TL)
Doktora
Öğrencisi Indiana Üniversitesi,
2006 Sunum Desteği (500$)
Doktora
Öğrencisi Indiana Üniversitesi,
2005 Sunum Desteği (500$)
Doktora
Öğrencisi Indiana Üniversitesi,
2004 Sunum Desteği (500$)
Yurtdışında Doktora
Milli Eğitim Bakanlığı, 2001-2006 Bursu (75.000$)
Yurtdışında Yüksek Lisans
Milli Eğitim Bakanlığı, 1999-2001 Bursu (65.000$)
BİLİMSEL KURULUŞLARA ÜYELİKLER
Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği (TOÖEGD)
Amerikan Eğitim Araştırmaları Derneği (AERA)
Ulusal Erken Çocukluk Eğitimi Derneği (NAEYC)
Indiana Erken Çocukluk Eğitimi Derneği (IAEYC)
Amerikan Kütüphane Derneği (ALA)
Türk Kütüphaneciler Derneği (TKD)
Üniversite ve Araştırma Kütüphaneleri Derneği (ÜNAK)
|