Holmberg'in kuramı araçla yapılan iletişimde soru ve cevapların
, tartışmaların ve birlikte çalışmanın öğretim etkililiğini sağlama
derecesindeki açıklayıcı niteliğe sahiptir.
|
Holmberg , kuramı için 7 sayıltı önermektedir
:
1. Öğretimin merkezinde öğrenen ile öğretmen arasındaki etkileşim
vardır ve bu etkileşim öğrencilerin farklı görüşler , yaklaşımlar
ve çözümlerle kursa katılımına olanak verir.
2. Öğrenme ortamlarına katılmada ait olma hissi taşımak ve öğretmenle
iletişimin rahat olması öğrenmenin zevkli hale gelmesini sağlar.
3. Öğrenme zevki , öğrencinin motivasyonunu artırır.
4. Karar verme süreçlerine katılım öğrenci motivasyonunu artırır.
5. Yüksek öğrenci motivasyonu öğrenmeyi destekler.
6. Arkadaşça davranmak ve konulara erişimdeki kolaylık öğrenmeyi zevkli
hale getirir. Bu da öğrenci motivasyonunu artırır ve etkili öğrenmelere
götürür.
7. Öğretimin etkililiği öğrencinin ne öğrendiğiyle gösterilir.
|
 |
-Börje Holmberg-
|
|
|