PDR 494 REHBERLİK DERSİNİN PROGRAMI
2003-2004 BAHAR DÖNEMİ
AMAÇ:
Dersin amacı okullarda rehberlik hizmetlerinin ne olduğu, neleri içerdiği
ve nasıl gerçekleştiğine ilişkin bilgilerin kazandırılmasıdır. Bunun yanında
öğretmen olarak çalışmaya başlandığında rehberlik hizmetlerine nasıl destek
olunacağı, işbirliğinin nasıl gerçekleştirileceği de tartışılacaktır.
Öğrencilerin sağlıklı yetişkinler olmaları için yapabileceklerimiz konusunda
bazı ipuçları da verilecektir.
ANA KONULAR:
* rehberliğin tanımı, eğitim sistemi içindeki yeri ve önemi
* rehberliğin amaçları ve ilkeleri
* rehberliğin gelişmesi
* rehberliğin üç temel işlevi
• gelişimsel rehberlik
• önleyici rehberlik
• çare bulucu rehberlik
* rehberliğin türleri:
• eğitsel rehberlik ,
• okul öncesinde, ilköğretim ve orta öğretimde
• mesleki rehberlik,
• okul öncesinde, ilköğretim ve orta öğretimde
• kişisel rehberlik
• okul öncesinde, ilköğretim ve orta öğretimde
* bireyi tanıma hizmetleri
* rehberlik hizmetlerinin örgütlenmesi ve değerlendirilmesi
* rehber uzmanların/ psikolojik danışmanların görevleri ve yapmaması gerekenler
* öğretmenler ve rehberlik hizmetleri
SINAV BİÇİMİ VE TARİHLERİ:
Sınavlar, klasik yazılı biçiminde gerçekleşecektir.
Değerlendirme, derse katılımın ve arada derste istenen çok mini ödevlerin
nitelikleri de dikkate alınarak yapılacaktır.
1. ara sınavı 2.ara sınavı bitirme sınavı
31 mart 2004 5 mayıs 2004 26 mayıs 2004
YARARLANILACAK KAYNAKLAR
Eğitimde Rehberlik Hizmetleri : Binnur Yeşilyaprak
Rehberlik ve Psikolojik Danışma, : Cavit Binbaşıoğlu
Psikolojik Danışma ve Rehberlik : Gürhan Can (Ed)
Psikolojik Danışma ve Rehberlik : Yıldız Kuzgun
Introduction to Guidance : Gibson R.L. & Mitchell H.M.