Doç. Dr. Fidan Korkut
 

korkut@hacettepe.edu.tr


     DERS PLANLARI

..........


PDR 754 PSİKOLOJİK DANIŞMA SEMİNERİ
2003-2004 GÜZ

Amaç :

Bu dersin amacı, psikolojik danışma ve rehberlikle ilgili son gelişmeleri, (kavramları, yaklaşımları, modelleri, uygulamaları vb) gözden geçirmek, bu konularda Türkiye’de nerede olduğumuzu paylaşmak, neler yapabileceğimizi tartışmaktır. İncelenecek kavramlar psikolojik danışma yapma sürecine ilişkin olabileceği gibi doğrudan olmasa da bu süreci etkileyen diğer kavramlarla da ilgili olabilecektir. Ders seminer temelli olduğu için her öğrenci seminerler hazırlamak durumundadır. Bu seminerlerin konuları aşağıdaki konulardan olabilir ya da başka konular da sizlerce önerilebilir.

Diğer bir amaç, okul temelli bir projenin içinde olmaktır. Altındağ ilçesine yönelik olarak yapılacak önlemeye dayalı bir projenin ön tasarımlarında rol oynayarak bu tür çalışmaların nasıl gerçekleştiğinin görülmesi planlanmaktadır. Derste bir önleme projesinin nasıl geliştirileceği önce kuramsal olarak tartışılacak, ardından mini bir uygulama yapılmaya çalışılacaktır. Bu düşüncenin gerçekleşip gerçekleşemeyeceği, derste bir aradayken tartışılacaktır. Bunun yerine, dilenirse daha minik bir proje ya da bu büyük projenin alt bir boyutu grupça planlanıp gerçekleştirilebilir. Örneğin durum saptaması çalışması yapılabilir ya da psikolojik danışmanların zamanlarını nasıl değerlendirdiklerine ilişkin bir araştırma yapılabilir.

Olası seminer konuları:


Okullardaki önleme çalışmalarının diğer ruh sağlığı meslekleriyle ilişkisi
DCT
İyilik Hali Çemberi
Kapsamlı bir okul PDR programını incelemek (NC örneği)
Diğer ülkelerdeki önleme çalışmaları
İlk Anılar (early recollection kavramı Clarke adlı bir Adleryen tarafından kullanılıyor)
Jung’un kuramına göre düzenlenmiş ölçek MBTI (Myers-Briggs Type Indicator)
Enneagram (9 kişilik tipi)
Resilience (psikolojik dayanıklılık)
Empowerment (yetkilendirme)
Sosyal Duygusal Eğitim
Çoklu zeka ve rehberlik hizmetleri
Son MEB kararları ve PDR
Akreditasyon çalışmaları
Süpervizyon
ACA , NBCC ve CACREP gibi ABD’ deki PDR ile ilgili mesleki kuruluşlar ve diğer ülkelerdekiler (Kanada, Avustralya, Avrupa ülkeleri ve Türkiye vb)
Okullarda güvenli yaşam ve PDR
Gençler arsındaki sorunların yaygınlığı
PDR’ nin ruh sağlığı meslekleri arasındaki yeri
Karakter ya da değer eğitimi


Gereklilikler


Her katılımcıdan beklenenler genel olarak şunlardır. Öncelikli olarak herkes yukarıda sözü geçen konulardan herhangi ikisi ile ilgili ayrıntılı seminerler hazırlayacaktır. Bazılarına ilişkin bazı makaleler, tarafımdan SIZE verilecektir. Ancak siz kaynakları daha da genişleteceksiniz.

Bunun yanı sıra yukarıda sözü edilen bir projenin hazırlığında yer almanız biçiminde bir tasarım var. Bunu beraber tartışacağız. Ardından o projeyi destekleyecek bir yer bulursam dilerseniz uygulamada da yer alabilirsiniz.

Sunularınızı makale formatında yazmanızı öneririm. Yararlandığınız kaynaklar 1990 yılından daha eski olmazsa ve her rapor için ayrıntılı kaynakça taraması yapılırsa daha uygun olacaktır. Kuramsal ya da araştırma kökenli makaleler kadar kuramsal kitaplardan da yararlanmanızda yarar var. Kaynakçanızı verirken APA 5 standartlarına uygun yazılmış olmasına dikkat etmeniz gerekecek.

Her sunu yapan kişi sunu günü 1-2 sayfalık da olsa arkadaşlarına ve bana vermek üzere özet metniyle gelirse seminer daha etkili olabilir. Son raporlardan herkes birbirine verirse de iyi olacaktır.

Takvim:

26 şubat- 4 mart-11 mart 2004: İlk haftalar seminer konuları belirlemek ile geçecek. Bu sırada ben bazı konuları anlatacağım. Ancak proje için de zaman ayıracağız.
18 mart 2004 : Proje için belirginlik sağlanacak
25 mart - 29 nisan 2004 : Sunularınız başlayacak ve 6 hafta sürecek ancak belki arada bazı haftaları proje için kullanacağız. Dolayısıyla nisan sonunda bitmesi gereken sunular gecikebilecek.
6 mayıs-13 mayıs 2004 : Projenin verilerinin değerlendirilmesi ve rapor yazımı için toplantılar
3 haziran 2004 : Seminer sunularının ve projenin rapor teslimi (bu raporun bir kongrede sunumu için harekete geçmek de gerekecek)

Değerlendirme

Değerlendirme, hazırladığınız sunulara, yazdığınız raporlara, proje ile ilgili katkınıza ve sonundaki rapora bağlı olarak yapılacaktır.
 


EBB 622 dersinin planı

PDR 743 dersinin planı

PDR 684 dersinin planı

PDR 246 dersinin planı

PDR 124-02 dersinin planı

PDR 494 dersinin planı


Ders Planları arasında geçiş yapmak istiyorsanız bu bağlantıları öneririm
Son güncelleme tarihi: 21 Mayıs 2004