..........
|
BAHAR PDR 684 PDR SEMİNERLERİ DERSİ
Amaç
Bu dersin amacı, diğer derslerde işlenmeyen ancak uygulamada işe yarayacak yeni
bilgilerin öğrenilmesidir. Alandaki yeni kavramlar kadar eski olmalarına rağmen
fazla bilinmeyen kavramlar ve uygulamalar da bu dersin konuları arasına
girmektedir.
İşleyiş ve gereklilikler
Bu derste herkes aşağıda önerilen ya da ilgilenilen bir konu ile ilgili biri
geniş diğeri dar kapsamlı olmak üzere iki seminer hazırlayacak, sunacak ve rapor
haline getirecektir. Hazırlanması düşünülen kapsamlı seminerin en az 10 makale
(araştırma olması daha uygun, ancak kuramsal da olabilir), 2 tane de kuramsal
kitaba, dar kapsamlı olanınsa 5 makale ve 1 kuramsal kitaba dayalı olması
gerekmektedir. Bu nedenle öncelikle ilk hafta bu makaleler, kitaplar
araştırılacak, bulunup bulunamayacağı sınanacak, ardından neden bu konuda
seminer yapmak istenildiğinin ve PDR ile ilişkisinin nasıl kurulabileceğinin
açıklandığı, araştırılan yayınların künyelerinin olduğu bir sayfalık raporlarla
gelinecektir. Bir kaç konu ile ilgili birer sayfalık mini rapor hazırlamanız
daha uygun olacaktır. Çünkü düşündüğünüz tek konu varsa ve uygun bulunmazsa bu
sizi çok sıkıştırır. Unutmayın yayınları, ancak ulaşmanız garanti ise ön rapora
yazmalısınız.
Kapsamlı sunular 45, diğeri 25 dakikada bitirilmeli ve mutlaka dinleyenlere 1-2
sayfalık metin verilmelidir. Bu sunularla ilgili tartışmalar hemen sunuların
ardından yapılacaktır.
Ders takvimi
17 şubat dersin tanıtılması, gerekliliklerin tartışılması, olası seminer
konularının görüşülmesi
24 Şubat bazı seminer konularının belirlenmesi ve kütüphane çalışması için dersi
erken bitirme
2 mart DCT’nin anlatılması ve seminer konularına karar verilmesi
9 mart önleyici ve geliştirici rehberlik programlarının hazırlanması
16 mart sunuların sunulmaya başlaması,
23, 30 mart, her hafta biri kapsamlı (45 dakikalık) diğeri dar kapsamlı (25
6,13, 20, 27 nisan dakikalık) olmak üzere iki sunu
4, 11, 18 mayıs
25 mayıs seminer raporlarının rapor yazımına uygun olarak teslim edilmesi ve
evde yapılmak üzere sınav alınması
31 mayıs sınavların e-mail aracılığı ile ya da kağıtla teslimi
Değerlendirme
Değerlendirmenin bir boyutunda seminerlerin sunulma biçimi, raporun niteliği
(%60) ve katılım (% 10) dikkate alınacaktır. Eve sınav verilerek
gerçekleştirilecek olan bitirme sınavının ağırlığı ise % 30’dur.
Olası seminer konuları:
Gelişimsel rehberlik
Kapsamlı rehberlik programları
Duygu,düşünce, davranış ilişkisi
Okullarda şiddet
Gençlerde yeme bozuklukları
Gençlerde madde bağımlılığı
Gençlerde intihar
Gençlerde cinsel yolla bulaşan hastalıklar
Ekolojik yaklaşım
Ana-baba eğitimi
Sosyal duygusal eğitim (Sosyal beceri eğitimi)
Yaşam becerileri eğitimi
Stresle başa çıkma
NLP
İletişim becerileri
Kendilik değerini artırma
Öfke kontrol eğitimi vb…
|