Doç. Dr. Fidan Korkut
 

korkut@hacettepe.edu.tr


     DERS PLANLARI

..........

PDR 743 REHBERLİK HİZMETLERİ SEMİNERİ
2003-2004 GÜZ

 

Bu dersin amacı, rehberlikle ilgili son gelişmeleri, yaklaşımları gözden geçirmek, bu konularda Türkiye’de neler yapılabileceğine ilişkin fikirler üretmektir. Bu amaçla genel çerçeve şu şekilde planlanmıştır:

1. Türkiye’de rehberlik ile ilgili yasalar, yönetmeliklerde neler var?
2. Rehberlikle ilgili genel uygulamaların neler?
3. Rehberlikle ilgili son gelişmeler
a. Gelişimsel rehberlik
b. Kapsamlı gelişimsel rehberlik programları
c. Önleyici rehberlik
d. Programların değerlendirilmesi
e. Okullarda çoklu model
f. Danışmanlığın tanıtılması ve savunuculuğunun yapılması,
g. İşbirliğine dayalı konsültasyon
h. Öğrencilerde eğitimsel ve mesleki planlama
i. Ekolojik bakış açısı
j. Okullarda ruh sağlığı hizmetleri
k. 21. yüzyılda psikolojik danışmanlar
l. Danışman eğitimi
4. Yeni gelişmeleri rehberlik programlarına nasıl uyarlayabiliriz?

Gereklilikler

Her katılımcıdan beklenenler genel olarak şunlardır. Öncelikli olarak herkes yukarıda sözü geçen konulardan herhangi ikisi ile ilgili ayrıntılı seminerler hazırlayacaktır. Bazılarına ilişkin bazı makaleler, tarafımdan size verilecektir. Ancak siz kaynakları daha da genişleteceksiniz.

Bunun yanı sıra hazırlamanızı beklediğim iki mini proje daha var. İlki, edindiğiniz bir rehberlik programını bu kavramlar çerçevesinde incelemek ve rapor etmek. Önerim dönemin başında programları edinmeniz ve her kavram ya da konudan söz edildikçe raporunuza o konu ya da kavram açısından yorumlarınızı eklemeniz doğrultusunda. İkinci projeniz ise Türkiye’deki uygulamalar dayalı olarak sizler tarafından saptanacak bir konu ile ilgili olacak. Bir okulun ya da RAM’ın uygulamaları üzerine bu dersin amaçlarına uygun olarak tasarlanacak bu proje bir mini araştırma raporu biçiminde rapor edilecek. Bu arada ikinci proje ile ilgili olarak bir arada yeniden düşünebiliriz. Önerilerinize açığım. Ola ki amaca uygun olduğunu düşündüğünüz ya da daha fazla işe yarayacağını düşündüğünüz bir öneriniz varsa ona kara verebiliriz.

Sunularınızı makale formatında yazmanız bir dergiye yollayıp yayınlatmanıza ilk adım olabilir. Her sunuda amacınızı biraz daraltmak ve net söylemekle bu işe başlayabilirsiniz. Bu derste fikirler paylaşılacak, çözümler yönelik düşünceler üretilmeye çalışılacak. Bu da önce kavramları öğrenmek ardından onlara derinlemesine ve eleştirel olarak bakmak anlamına gelmektedir:

Değerlendirme hazırladığınız sunulara, yazdığınız raporlara, mini projelere bağlı olarak yapılacaktır.

Yararlanılacak bazı kitap adları:


Albee G.W. ve Gullotta T.P. (1997). Primary Prevention Works
Baker S.B (2000). School Counseling for 21st Century. Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall. Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall.

Baker, S.B. and Shaw, M.C. (1987). Improving Counseling Through Primary Prevention. Ohio: Merrill Publishing Company. A Bell and Howell Company.
Bloom M (1996). Primary Prevention Practices
Cobia D.C. ve Henderson D.A. (2003) Handbook of School Counseling
Dollarhide C.T. (2003). School Counseling in the Secondary School: A Comprehensive Process and Program. (Özellikle, 5.,6., 8. 21. bölümler)
Erford, B.T. ( 2003).Transforming The School Counseling Profession. (Özellikle, 4.,5.,6.,8.,12.,17.,18. bölümler)
Erkan S (2000) Kapsamlı Rehberlik Programları ???
Myrick R.D. (1993). Developmental Guidance and Counseling: A Practial Approach
Nazlı S (2003). Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik ve Psikolojik Danışma Programları, Anı yayıncılık
Paisley P.O. ve Hubbard (1994). Developmental School Counseling Programs: From Theory to Practice.
Schmidt J.J. (2003). Counseling in Shools: Essential Services and Comprehensive Programs.


EBB 622 dersinin planı

PDR 754 dersinin planı

PDR 684 dersinin planı

PDR 246 dersinin planı

PDR 124-02 dersinin planı

PDR 494 dersinin planı


Ders Planları arasında geçiş yapmak istiyorsanız bu bağlantıları öneririm
Son güncelleme tarihi: 21 Mayıs 2004