-
Senemoğlu, N. (2011). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme yaklaşımları ve çalışma becerileri. Eğitim ve Bilim. Cilt 36, Sayı 160, 65-80.
-
Senemoğlu, N. (2011). Türkiye’de hizmet öncesi sınıf öğretmeni yetiştirme programları ne düzeyde etkilidir? Öğretmen adayı öğrenciler, öğretim elemanları ve öğretmenler bizi bu konuda bilgilendiriyor. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi. Cilt 1, Sayı 1, 35-47.
-
Ünüvar, P., & Senemoğlu, N. (2010). Babaların 3-6 yaş grubu çocuklarıyla geçirdikleri zamanın niteliğini geliştirme (Developing the quality of the time period fathers spend with their children at 3-6 years old). Pamukkale Üniversity Joural of Educational Faculty. Issue: 27.ss.55-66.
-
Senemoglu, N., Demirel, M., Yagci, E., & Üstündağ, T. (2009). İlköğretim sınıf öğretmenlerinin öz yeterlik inanç düzeyleri (Elementary school teachers’ self- efficacy beliefs). Humanity& Social Sciences Journal. 4(2): 164-171.
-
Demirhan, İ. C., & Senemoglu, N. (2009). Effectiveness of values education curriculum for fourth grades. 34(153).
-
Turan, S., Elcin, M., Uner, S., Odabasi, O., Sayek, I., & Senemoğlu, N. (2009). The impact of clinical visits on communication skills training. Patient Education and Counselling. 77(1), 42-47.
-
Senemoglu, N. (Under Review). How effective are teacher education curricula in Turkey? Student teachers, faculties, mentors and teachers let us know.
-
Senemoglu, N. (Under Review). Approaches to learning and study skills of Turkish students in colleges of education.
-
Senemoglu, N. (Under Review). Predicting achievement in conventional college mathematics courses from students’ entry characteristics and components of the teaching-learning process.
-
Senemoglu, N. and Berliner, D. (in process). Students’ Perceptions about Expert, Experienced,Novice and Postulants Teachers.
-
Senemoglu, N. (2007). Changes in teacher education in Turkey. ISTE (International Society for Teacher Education) Newsletter. Number 22. February, 2007.
-
Senemoglu, N. (2007). High status Turkish female administrators in higher education in Turkey. Advancing Women in Leadership On-Line Journal. Summer 2007.
-
Senemoğlu, Nuray. Prof. Dr. “Türkiye’de Sınıf Öğretmeni Yetiştirme
Uygulamaları, Sorunları, Öneriler, Süleyman Demirel Üniversitesi, Burdur
Eğitim Fakültesi Dergisi Haziran 2003, Sayı:5 ss:154-193
-
-
Senemoğlu, Nuray, Prof.Dr. "Atatürk ve Eğitim"
Eğitim Dünya Dergisi, www.herseyegitim.com, Ankara, Nisan 2001
-
-
Senemoğlu, Nuray. Kâzım.Çelik, (2000)
"İlköğretimde Sayısal Göstergeler ve 2000'li Yıllarda Nitelik
Geliştirme" Süleyman Demirel Üniversitesi, Burdur Eğitim Fakültesi
Dergisi Sayı: 1,ss.180-194.
-
Senemoğlu, Nuray. (1998) "Okulöncesi ve Sınıf
Öğretmenliği Lisans Programlarına İlişkin Bir inceleme." Bilgi Çağında
öğretmenimiz Sempozyumu ANAÇEV. 55.101-108
-
Senemoğlu, Nuray. (1997). "Kobi'lerde Çalışan
Çocuklar ve Eğitim Sorunları" Bulunduğu Eser: Sanayi Bölgelerinde
Çalışan Çocukların Sorunları , Ankara: 55.22-43 Türkiye İşveren
Sendikaları Konfedarasyonu. (TİSK)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Senemoğlu, Nuray ve Durmuş Ali Özçelik. (1989).
"Öğretmen Adaylarına 'Öğretmenlik Bilgisi' Kazandırma Bakımından
Fen-Edebiyat ve Eğitim Fakültelerinin Etkililiği". Çağdaş Eğitim.
KİTAPLAR
-
Senemoğlu, Nuray (2005). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya. Gazi Kitabevi. (12. Baskı).
-
Senemoğlu, Nuray, Ünüvar, Perihan, Savaş, Behsat, Yıldız, Ziynet (2001). Aktif Öğretme El Kitabı. Burdur: UNDP – GAP BKİ Kırsal Alanda Okula Erişimin İyileştirilmesi Proje No : 7-8.
-
Senemoğlu, Nuray. Gömleksiz,Müfit. Üstündağ,Tülay.
(2001) “İlköğretimde Etkili Öğretme ve Öğretme Öğretmen El Kitabı, Modül
I, Öğrenmenin oluşumu, Öğretme Model Stratejisi ve Teknikleri” M.E.B.
Yayınevi
-
Senemoğlu, Nuray. (2001) “İlköğretimde Etkili
Öğretme ve Öğrenme Öğretmen el Kitabı Modül 2, öğrenme ürünleri ve
öğretimi” M.E.B.Yayınevi
-
Senemoğlu, Nuray. Genç,Şengül. (2001) ”
İlköğretimde Etkili Öğretme ve Öğrenme Öğretmen El Kitabı Modül 12,
Okulöncesi Eğitim”, M.E.B.Yayınevi tarafından yayımlanacaktır.
Senemoğlu, Nuray. (2000) “ Temel Kavramlar, İlkeler ve Gelişimi Etkileyen
Faktörler” Ed.Ceyhan, Esra. Çocuk Gelişimi ve Psikolojisi Eskişehir:
Anadolu Üniversitesi Yayınları
-
Senemoğlu, Nuray. (2000) “İlk Çocukluk Döneminde
Gelişim” Ed.Ceyhan, Esra. “Çocuk Gelişimi ve Psikolojisi” Eskişehir:
Anadolu Üniversitesi Yayınları
-
Senemoğlu, Nuray. (2000) “Eğitimin Psikolojik
Temelleri” Ed.Sönmez, V. “ Öğretmenlik Mesleğine Giriş” Ankara. Anı
Yayınları
-
Akhun, İlhan. İ.Bircan, S.Bülbül, N.Senemoğlu
(2000).“İşgücü Yetiştirme Kurslarının Kadın İstihdamına Katkısı” Ankara:
T.C.Başbakanlık Kadının Statüsü ve Sorunları Genel Müdürlüğü
-
Akhun, İlhan. Yüksel.Kavak, Nuray.Senemoğlu,
(1999) “İşgücü Yetiştirme Kurslarının Kadın İstihdamına Katkısı” Ankara:
T.C.Başbakanlık Kadının Statüsü ve Sorunları Genel Müdürlüğü
-
Senemoğlu, Nuray. G. Sübaşı Kurç.(1999) “Eğitim
Psikolojisi “İstanbul: Milli Eğitim Yayınevi
-
Senemoğlu, Nuray. (1997). “Gelişim, Öğrenme ve
Öğretim; Kuramdan Uygulamaya.”
Ankara: Spot Matbacılık.
SUNULAN BİLDİRİLER
- Can, Ö. ve Senemoğlu, N. (2011). Öğretim İlke ve Yöntemleri Dersinin Öğretim Hizmetinin Niteliğinin Değerlendirilmesi. I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi. 5-8 Ekim, Eskişehir.
- Suzan Beyza Kaptı, Dilek İlhan Beyaztaş, Nuray Senemoğlu (2011) Cumhuriyetten Günümüze Sosyal Bilgiler Dersi Programlarının İncelenmesi, 20. Ulusal Eğitim Blimleri Kurultayı, s. 135-136.
- Senemoğlu, N., Berliner, D., Yildiz, G., Dogan, E., Savas, B., Celik, K. (2007). Approaches to Learning and Study Skills of Turkish and American Students in Colleges of Education. EARLI 12th Biennial Conference. August 28-September 1, 2007 hosted by University of Szeged. Budapest, Hungary.
- Senemoğlu, Nuray. (2007). ‘Approaches to Learning and Study Skills of Turkish Students in Colleges of Education’. ISTE 2007 International Society for Teacher Education 27th Annual Seminar. 24th-30th June, 2007, at the University of Stirling, Stirling, Scotland.
- Senemoğlu, Nuray. (2007). Okulöncesi Eğitimden Yükseköğretime ABD’de Eğitim Ortamları. 23 Mayıs 2007, Konferans, Hacettepe, Üniversitesi Ankara.
- Senemoglu, Nuray. (2006). High Status Turkish Women Administrators in Higher Education. RWE 32nd Annual Fall Conferences: Woman Transforming Communities through Pedagogy, Critical Scholarship and Activisim’. October 26-28, Sponsored by Wayne State University, Detroit.
- Senemoğlu, Nuray. ’Beyinde Öğrenmenin Oluşumuna Göre Öğretimin Düzenlenmesi’ Özel Okullar ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Sempozyumu. 28-29 Ocak 2005 Antalya.
- Senemoglu, Nuray. (2005). ‘ Turkish Educational System and Hacettepe University’. Posters and Roundtable Featuring, International Education Week: November 14-19 at Arizona State University, Tempe
- Senemoğlu, Nuray. ‘Etkili Okul Etkili Öğretmen’ Ege Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 24 Kasım Öğretmenler Günü Kutlama Etkinlikleri: Konferans. 2004. İzmir.
- Senemoğlu, Nuray. Prof. Dr. “Türkiye’de Sınıf Öğretmeni Yetiştirme
Uygulamaları, Sorunları, Öneriler, Sınıf Öğretmeni Yetiştirme, Ulusal
Sempozyum 22 Mayıs 2003
- Senemoğlu, Nuray. Prof. Dr. “Fakülte- Okul İşbirliği” 21.Yüzyılda
Öğretmen Eğitimi : Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme Sisteminin
Değerlendirilmesi” Panel 18 Nisan 2003
- Senemoğlu, Nuray. Prof. Dr. “Anlamlı Öğrenmeyi Sağlama” Bolu Abant İzzet
Baysal Üniversitesi Panel. 26 Mart 2003
- Senemoğlu, Nuray. Prof. Dr. “Öğrenme ve Öğretme Sorunları”, Öğretmen
Okullarının 155. Yıldönümü Etkinlikleri, Konferans 16 Mart 2003 Burdur
- Senemoğlu, Nuray. Prof. Dr. “Türkiye’de Dünya da Sınıf Öğretmeni
Yetiştirmeye İlişkin Programların kapsamı, Karşılaştırılması ve Türkiye’deki
Programın Geliştirilmesine Dönük Öneriler” 2001 Sınıf Öğretmenliği
Programlarının Değerlendirilmesi Toplantısı. 19-20 Mayıs
Mersin 2001
- Senemoğlu, Nuray.Prof.Dr. “Kişilik Gelişiminde Ailenin Rolü” Sağlıklı
Aile ve Toplum Paneli, Konferans, 16 Mayıs, Burdur 2001
- Senemoğlu, Nuray.Prof.Dr. “Eğitimde Karşılaşılan Öğrenme Sorunları ve
Çözüm Önerileri” Konferans, 14 Mayıs, Ereğli 2001
- Senemoğlu, Nuray.Prof.Dr. “Öğrenci Görüşlerine Göre Öğretmen
Yeterlilikleri” Öğretmen Okullarının Kuruluş Yıldönümü Kutlama Etkinliğinde
Konferans” Burdur. 16 Mart 2001
- Senemoğlu, Nuray. “Öğrenci Görüşlerine Göre Öğretmen Yeterlikleri” 2000
Yılında Türk Milli Eğitim Örgütü ve Yönetimi Ulusal Sempozyumu . 2001.
- Senemoğlu, Nuray. “Etkili Öğrenme Ortamlarının Düzenlenmesi” Burdur
Milli Eğitim Müdürlüğü Tarafından Okul Müdürlerine Düzenlenen Konferans
03.03.2000
- Senemoğlu, Nuray. “Etkili Öğrenme Ortamlarının Düzenlenmesi” Afyon Milli
Eğitim Müdürlüğü Tarafından okul Müdürlerine Düzenlenen Konferans 18.02.2000
- Senemoğlu, Nuray. “Öğretmen Yetiştirme ve Öğretmenlik Mesleği”,
Panel,Burdur, Mart 1999
- Senemoğlu, Nuray. “Bilgi İsleme Kuramına Göre Öğrenmenin oluşumu ve
Öğretimin Düzenlenmesi”, Seminer, Burdur Mayıs, 1999
- Senemoğlu, Nuray. “Atatürk ve Eğitim Politikaları”, Burdur: Burdur
Belediyesi Tarafından düzenlenen, Atatürk’ün Eğitim Politikaları, Günümüzde
Eğitim ve Öğretmen Sorunları Konulu Açık Oturum. 27.11.1998
- Senemoğlu, Nuray. “Okulöncesi Eğitim ve İlköğretim Bütünlüğü”
Cumhuriyetin 75. Yılı, Öğretmen Yetiştirmenin 150.Yıldönümü ve Öğretmenler
Günü Etkinlikleri çerçevesinde düzenlenen Bilimsel Toplantı. 24-25 Kasım
l998
- Senemoğlu, Nuray. “Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenliği Lisans
Programlarına İlişkin Bir İnceleme” Ankara: Bilgi Çağında Öğretmen
Yetiştirme Sempozyumu, ANAÇEV.8-9 Ekim l998. SS.l0l-l08
- Senemoğlu, Nuray. “Öğretme- Öğrenme Sorunları” 75. Yıl kutlamaları
çerçevesinde Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi
Tarafından Düzenlenin Konferans. 27.05.l998
- Senemoğlu, Nuray. “Türkiye’de Eğitim-Öğretme-Öğrenme Sorunları” Yenice
Belediyesi ve Çocuk Meclisinin Düzenlemiş Olduğu Konferans 08.05.1998
- Senemoğlu, Nuray. “Türkiye’de Eğitim, Öğretme-Öğrenme Sorunları”
Karaelmas Üniversitesi Karabük Teknik Eğitim Fakültesi ve Milli Eğitim
Müdürlüğünün 75. Yıl Kutlama Etkinliği Olarak Konferans 07.05.1998
- Senemoğlu, Nuray . Öğretme- Öğrenme Sorunları” Safranbolu Kaymakamlığı
75. Yıl Kutlama Etkinliği olarak Konferans 07.05.1998
-
Senemoğlu, Nuray. (1996). “Yaratıcılık ve Öğretmen
Nitelikleri”. Yaratıcılık ve Eğitim Paneli. Ankara: Kara Harp Okulu.
- Senemoğlu, Nuray. (1994). “Öğretmenlik Mesleği Sorunları”. 24-25 Kasım
1994 Öğretmenler Günü Etkinlikleri. (Panel) Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
-
Senemoğlu, Nuray. (1994). “English Students’
Perceptions on Initial Primary Teacher Trainining Program and Comparision of
Initial Primary Teacher Trainining Curricula in England and Turkey. “ICET
(International Council on Education for Teaching) World Assembly. Istanbul,
Türkiye.
- Senemoğlu, Nuray. (1994). “Mezun Öğrencilerin Görüşlerine Göre
Üniversite Öğretim Elemanlarının Sınıf İçi Öğretmenlik Davranışları”. I.
Ulusal Eğitim Sempozyumu Adana: Çukurova Üniversitesi.
- Senemoğlu, Nuray. (1992). “A Comparision of Initial Primary Teacher
training in England and Turkey”. 17th Annual Conference of Association of
Teacher Education in Europe, Lahti, Finland. (Programa alınmakla birlikte,
ekonomik nedenlerle bildiri sunulamamıştır).
-
Senemoğlu, Nuray. (1992). “İngiltere ve Türkiye’de
İlköğretime Öğretmen Yetiştirme ve Türkiye’de İlköğretime Öğretmen
Yetiştirmenin Geliştirilmesi İçin Öneriler”. Türkiye’de İlköğretim
Sempozyumu. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
- Senemoğlu, Nuray. (1990). “Psiko-sosyal Gelişim” Konulu Konferans.
Ankara: Anıttepe Soroptomistler derneği.
- Senemoğlu, Nuray. (1990). “Gelişim
ve Öğrenme”. Türkiye Birinci Uluslararası Çocuk Fuarı, Çocuk ve Eğitim
Paneli. Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Konferans Salonu.